Strakonická
- sváteční řidič
- Autoškolák
- Příspěvky: 51
- Registrován: pát 19 říj 21:10
Re: Strakonická
Občas možná. V tomhle případě jsem špatně přečetl příspěvek od uživatele rkonf, kdy v tučně vyznačeném textu mluví o značce B20a, kde problém jasně vysvětluje. Omylem jsem to přečetl jako B20b a tím pádem došlo k nedorozumění a následně k mé irelevantní reakci.
Rád bych se tímto i omluvil těch, kteří si při objasňování trhali poslední vlasy na hlavě.
Nicméně, dokázali byste mi tedy vysvětlit, proč na Strakonické ve směru z centra se může jet převážně max. 50 km/h, zatímco v protisměru 80 km/h?
Rád bych se tímto i omluvil těch, kteří si při objasňování trhali poslední vlasy na hlavě.
Nicméně, dokázali byste mi tedy vysvětlit, proč na Strakonické ve směru z centra se může jet převážně max. 50 km/h, zatímco v protisměru 80 km/h?
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27891
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strakonická
to se zeptej magokastrátních úředníků, kteří toto schválili...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- sváteční řidič
- Autoškolák
- Příspěvky: 51
- Registrován: pát 19 říj 21:10
Re: Strakonická
Rád. Víte někdo, kam konkrétně bych měl směřovat svůj dotaz?řidičBOB píše:to se zeptej magokastrátních úředníků, kteří toto schválili...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27891
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strakonická
Kontaktní údaje
Název úřadu: Magistrát hl. města Prahy -
Odbor dopravy
Adresa: Jungmannova 35/29
110 00 Praha 1
Telefon: 236 004 486
Fax: 236 007 039
E-mail: dopsek@cityofprague.cz
Www: http://www.praha-mesto.cz
nebo rovnou téhle pyče:
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/volene_ ... berId=3337
Název úřadu: Magistrát hl. města Prahy -
Odbor dopravy
Adresa: Jungmannova 35/29
110 00 Praha 1
Telefon: 236 004 486
Fax: 236 007 039
E-mail: dopsek@cityofprague.cz
Www: http://www.praha-mesto.cz
nebo rovnou téhle pyče:
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/volene_ ... berId=3337
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- sváteční řidič
- Autoškolák
- Příspěvky: 51
- Registrován: pát 19 říj 21:10
Re: Strakonická
Odesláno. Ze zákona mají 30 dní na vyřízení mého dotazu?
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27891
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strakonická
pokud má náležitosti dle zákona stošestky, tak ano.
Doufám, že sem pak odpověď postneš, ať se zasměju
Doufám, že sem pak odpověď postneš, ať se zasměju
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Strakonická
řidičBOB píše:pokud má náležitosti dle zákona stošestky, tak ano.
Doufám, že sem pak odpověď postneš, ať se zasměju
- sváteční řidič
- Autoškolák
- Příspěvky: 51
- Registrován: pát 19 říj 21:10
Re: Strakonická
Vážený pane,
reaguji na Váš email ze dne 7. ledna 2013 o vysvětlení či objasnění důvodu omezení rychlosti v některých úsecích Strakonické ulice.
Ulice Strakonická je v úseku mezi Lahovickým mostem a centrem města místní komunikací s neomezeným přístupem v obci, je na ní stanovena zákonem nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h.
Dříve realizované maximální zvýšení tohoto limitu o 30 km/h tj. na 80 km/h bylo sice v souladu se zákonem, ale vyšší rychlost znamená bohužel i zvýšení hluku projíždějících vozidel a riziko větších následků případných dopravních nehod. Protože podle výpočtů hlukového zatížení ověřeného na několika místech i měřením skutečných hodnot dochází k poměrně významnému překračování aktuálních hlukových limitů, bylo na základě požadavků zástupců samosprávy v některých úsecích zrušeno zvýšení rychlosti na 80 km/h. Tento krok má významný vliv i na snížení následků případných nehod, protože kinetická energie vozidla je přímo úměrná druhé mocnině rychlosti.
K Vašemu 1. bodu sděluji, že ve směru z centra je rychlost 80 km/h ukončena především z důvodu bezpečnosti silničního provozu, protože před podjezdem železničního mostu dochází ke kritickým situacím v okamžiku, kdy řidič nákladního automobilu nesleduje dopravní značky a pozdě si uvědomí, že v pravém jízdním pruhu je snížená podjezdná výška. Zpravidla pak buď prudce brzdí nebo volí rovnou vyhýbací manévr a přejede náhle do levého jízdního pruhu. Pak následuje několik úrovňových křižovatek a blízkost bytové zástavby, takže jak z hlediska hluku, tak z hlediska bezpečnosti provozu není vhodné rychlost zvyšovat.
V navazujícím úseku ve směru do centra byl využit i tlumicí účinek betonové protipovodňové stěny, takže v úseku kolem křižovatky s ul. Dostihovou bylo ponecháno zvýšení na 80 km/h, i když je ve směru z centra max. povolená rychlost 50 km/h.
K Vašemu 2.bodu sděluji, že je sice možno ukončit zvýšení rychlosti na 80 km/h dopravní značkou B 20a upravující nejvyšší dovolenou rychlost na 50 km/h, ale podle platných technických podmínek se má pro ukončení platnosti dopravní značky B 20a upravující nejvyšší dovolenou rychlost použít dopravní značka B 20b „Konec nejvyšší dovolené rychlosti“ se stejným číslem jako na značce B 20a.
S pozdravem
Josef Nosek
náměstek primátora hl. m. Prahy
pro oblast dopravy
reaguji na Váš email ze dne 7. ledna 2013 o vysvětlení či objasnění důvodu omezení rychlosti v některých úsecích Strakonické ulice.
Ulice Strakonická je v úseku mezi Lahovickým mostem a centrem města místní komunikací s neomezeným přístupem v obci, je na ní stanovena zákonem nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h.
Dříve realizované maximální zvýšení tohoto limitu o 30 km/h tj. na 80 km/h bylo sice v souladu se zákonem, ale vyšší rychlost znamená bohužel i zvýšení hluku projíždějících vozidel a riziko větších následků případných dopravních nehod. Protože podle výpočtů hlukového zatížení ověřeného na několika místech i měřením skutečných hodnot dochází k poměrně významnému překračování aktuálních hlukových limitů, bylo na základě požadavků zástupců samosprávy v některých úsecích zrušeno zvýšení rychlosti na 80 km/h. Tento krok má významný vliv i na snížení následků případných nehod, protože kinetická energie vozidla je přímo úměrná druhé mocnině rychlosti.
K Vašemu 1. bodu sděluji, že ve směru z centra je rychlost 80 km/h ukončena především z důvodu bezpečnosti silničního provozu, protože před podjezdem železničního mostu dochází ke kritickým situacím v okamžiku, kdy řidič nákladního automobilu nesleduje dopravní značky a pozdě si uvědomí, že v pravém jízdním pruhu je snížená podjezdná výška. Zpravidla pak buď prudce brzdí nebo volí rovnou vyhýbací manévr a přejede náhle do levého jízdního pruhu. Pak následuje několik úrovňových křižovatek a blízkost bytové zástavby, takže jak z hlediska hluku, tak z hlediska bezpečnosti provozu není vhodné rychlost zvyšovat.
V navazujícím úseku ve směru do centra byl využit i tlumicí účinek betonové protipovodňové stěny, takže v úseku kolem křižovatky s ul. Dostihovou bylo ponecháno zvýšení na 80 km/h, i když je ve směru z centra max. povolená rychlost 50 km/h.
K Vašemu 2.bodu sděluji, že je sice možno ukončit zvýšení rychlosti na 80 km/h dopravní značkou B 20a upravující nejvyšší dovolenou rychlost na 50 km/h, ale podle platných technických podmínek se má pro ukončení platnosti dopravní značky B 20a upravující nejvyšší dovolenou rychlost použít dopravní značka B 20b „Konec nejvyšší dovolené rychlosti“ se stejným číslem jako na značce B 20a.
S pozdravem
Josef Nosek
náměstek primátora hl. m. Prahy
pro oblast dopravy
- sváteční řidič
- Autoškolák
- Příspěvky: 51
- Registrován: pát 19 říj 21:10
Re: Strakonická
Víte někdo, jak je to s funkčností úsekových radarů na Strakonické ve směru z centra?