Stále nechápu, jak bude Helmut identifikovat originální příslušenství. Například pojedu na svých tuningově vyhlížejících sériových discích, kde možná někde je uvedeno OEM číslo dílu, ale ne značka auta. Co mu jako mám ukazovat? Ne všechna auta jsou z koncernu VW, kde všechno najde na známém místě ve stejném formátu.driver píše:Souvisí to s úpravami vozidel neschváleným příslušenstvím.
I ocelové zimní disky můžeš mít na voze neoriginální místo VW-AG např tam je uvedeno KFZ...
pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční
Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční
Tomu rozumím. Ale otázka je, kde je kritická míra změny vlastností. Já mám předepsané ET 16 a zimáky mám na discích s ET 35. Jestli je to číslo v milimetrech, pak je rozdíl - 19 mm, 2 x 19 = 38 mm zmenšený rozchod. Ten je ale cca 1600 mm, takže změna je 2,37%. To si troufám říct, že třeba podhuštěné gumy o 5% způsobí větší paseku.driver píše:Neber si to osobně, ale jiné ET mění geometrii a jízdní vlastnosti a kvadraticky se ten vliv odchylky kumuluje při zvýšené rychlosti...
A z historie: Pamatujete, když oblíbeným tuningovým prvkem řady Škoda 105/120/130 byly prolisované disky? Škodovka psala do Světa motorů varovné výkřiky a policajti po tom šli jako diví. Pak se ukázalo, že zavěšení zadních ramen je málo tuhé (konstrukční vada) a ramena se rozjíždějí, takže se geometrie podvozku mění. Takže na to pro změnu psala Škodovka, pardon AZNP, že to až tak nevadí...