Správné řazení
Re: Správné řazení
Tak on ten velký rozdíl v opotřebení meziplyn/nemeziplyn nastává až když to tím podřazováním posíláš do vysokých otáček. Při normální jízdě nepochybně stačí spojku neznásilňovat.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Správné řazení
tak v první řadě chválím snahu a tuplovaně snahu jezdit plynule. Většina lidí dnes s autem lomcuje jak s tamburínou a říká tomu "jezdit svižně" nebo "zátah vodspoda" a podobně. A popravdě řečeno, dnešní auta tomu napomáhají. Není v tom nic slyšet, není v tom cit, všecko je strašně chytrý, na všecko to má asistenty, všecko to umí, jen ne poslouchat člověka.
Snahu učit se máš, to je základ. Je to jen o praxi, o zvyku. Jen to nasměrovat správným směrem. Spojka, to je jedno placatý kolo co se točí s motorem a druhý kolo co je na převodovce. A pak tam je pružina a mechanismus co ty kola tlačí k sobě a tahá od sebe a tím se zapíná a vypíná ta síla co auto pohání. Při rozjezdu je potřeba aby to přitláčelo chvilku málo, aby to prokluzováním plynule roztočilo. Z toho plyne že určitý prokluz je normální, je to toho funkce, takže to do jisté míry nevadí ani při řadění. Ale nic se nesmí přehánět. Když se to nechá prokluzovat moc dlouho, nebo při moc vysokých otáčkách, spojka se víc opotřebovává nebo se dokonce může přehřát. Takže je lepší to prokluzování minimalizovat a naučit se pracovat s otáčkami motoru. Řadit ve správnou chvíli a správným způsobem, aby motor a převodovka měli ve chvíli pouštění spojky přibližně stejné otáčky, aby byl ten rozdíl který musí proklouznout na spojce byl co nejmenší. A to je otázka praxe, protože je to pokaždé jiné. Jiné je to při pomalé jízdě, jiné při rychlé, jiné v zatížení do kopce, jiné z kopce, při volné jízdě po rovině.
Hodně velký vliv na plynulou jízdu má předvídavost. Naučit se "číst pravděpodobnostní linie", vidět dál než na špičku svého nosu. Řaď když můžeš, ne když musíš. Protože třeba nebudeš mít možnost, čas a prostor to udělat dobře. Když se blížíš třeba k zatáčce v kopci, přečti si ji. Projedu ji bez řadění nebo budu muset podřadit? Podřadím si včas před zatáčkou a pak ji projedu plynule, s rezervou. Bohužel, vídám spíš opak, přímo tady před barákem. Proti kopci přihučí auto asi na šestku a odbočí. Jejda ono je to ostře zatočený. Ubere plyn a ono to spadne pod otáčky, začne to kašlat a mlátit. A následuje přidání plynu, TDI začne mlátit ještě víc, aha ono to tak moc vodspoda netáhne. A tak hledáme šaltpáku, losujeme vhodný kalup, né pětku né, dyť ono už to skoro zastavilo, lehká panika, cukání a skákání. A přitom stačilo trošku myslet a zařadit si včas.
Snahu učit se máš, to je základ. Je to jen o praxi, o zvyku. Jen to nasměrovat správným směrem. Spojka, to je jedno placatý kolo co se točí s motorem a druhý kolo co je na převodovce. A pak tam je pružina a mechanismus co ty kola tlačí k sobě a tahá od sebe a tím se zapíná a vypíná ta síla co auto pohání. Při rozjezdu je potřeba aby to přitláčelo chvilku málo, aby to prokluzováním plynule roztočilo. Z toho plyne že určitý prokluz je normální, je to toho funkce, takže to do jisté míry nevadí ani při řadění. Ale nic se nesmí přehánět. Když se to nechá prokluzovat moc dlouho, nebo při moc vysokých otáčkách, spojka se víc opotřebovává nebo se dokonce může přehřát. Takže je lepší to prokluzování minimalizovat a naučit se pracovat s otáčkami motoru. Řadit ve správnou chvíli a správným způsobem, aby motor a převodovka měli ve chvíli pouštění spojky přibližně stejné otáčky, aby byl ten rozdíl který musí proklouznout na spojce byl co nejmenší. A to je otázka praxe, protože je to pokaždé jiné. Jiné je to při pomalé jízdě, jiné při rychlé, jiné v zatížení do kopce, jiné z kopce, při volné jízdě po rovině.
Hodně velký vliv na plynulou jízdu má předvídavost. Naučit se "číst pravděpodobnostní linie", vidět dál než na špičku svého nosu. Řaď když můžeš, ne když musíš. Protože třeba nebudeš mít možnost, čas a prostor to udělat dobře. Když se blížíš třeba k zatáčce v kopci, přečti si ji. Projedu ji bez řadění nebo budu muset podřadit? Podřadím si včas před zatáčkou a pak ji projedu plynule, s rezervou. Bohužel, vídám spíš opak, přímo tady před barákem. Proti kopci přihučí auto asi na šestku a odbočí. Jejda ono je to ostře zatočený. Ubere plyn a ono to spadne pod otáčky, začne to kašlat a mlátit. A následuje přidání plynu, TDI začne mlátit ještě víc, aha ono to tak moc vodspoda netáhne. A tak hledáme šaltpáku, losujeme vhodný kalup, né pětku né, dyť ono už to skoro zastavilo, lehká panika, cukání a skákání. A přitom stačilo trošku myslet a zařadit si včas.
Re: Správné řazení
Moc to řešíte