nejlevnější auto se zadním náhonem

Formule 1, MotoGP, WRC a další vysokooktanové libůstky.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5746
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: nejlevnější auto se zadním náhonem

Příspěvek od M.Z. »

Jinak doporučuju oblíbené kratochvíle, jako primitivní točení dokola na parkovišti, omezit tak na 30-60s, neskutečně si tím kurvíte auto. Nádherná příležitost k poškození motoru, již zmíněné přehřátí Haldexu apod.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1353
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: nejlevnější auto se zadním náhonem

Příspěvek od Arkis »

Od manželky bratranec by mohl povídat... Je to sice mechanik, ale taková trošku trubka a 19letý machírek. A jak se nejlíp balí teenky? No přece neustálým točením dokola a řvaním motoru mocné Alfy 156. Ten jejich 2,5l vydrží sice hodně, ale nadrženého kluka to nepřežilo. Tak dlouho se točil dokola jak káča, že se olej nalil na stranu vany, kde není nasávač, chvíli to jelo bez oleje a konec.
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3387
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: nejlevnější auto se zadním náhonem

Příspěvek od mattonecz »

Snowman000 píše: ned 07 led 19:40 Myslis ten haldex co je v tej A4? Ono sa maximalne prehreje ta spojka a na chvilu tam mas FWD, ale vydrzi to prekvapivo dost...
dovoil bych si tvrdit že quattor ultra není haldex, ale nevím to 100%
M.Z. píše: ned 07 led 19:17 Jak na odchodu? Nefunguje zadek?
nn funguje normálně, ale občas se mi zdá že to vydá při rozjezdu hnusnej zvuk a především při rozjezdu s plnym rejdem se auto celý chvěje

jinak sem tomu nic hroznýho nedělal, vždy max pár se metrů pod plnym plynem na rovince ze strany na stranu na sněhu
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5658
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: nejlevnější auto se zadním náhonem

Příspěvek od Snowman000 »

mattonecz píše: pon 08 led 11:24
Snowman000 píše: ned 07 led 19:40 Myslis ten haldex co je v tej A4? Ono sa maximalne prehreje ta spojka a na chvilu tam mas FWD, ale vydrzi to prekvapivo dost...
dovoil bych si tvrdit že quattor ultra není haldex, ale nevím to 100%
Clanok: https://www.autoforum.cz/technika/audi- ... -pohon-4x4
Standardně budou tedy vozy vybavené tímto systémem předokolky a pohon zadních kol bude připojitelný.
Pol hodinove video priamo od Audi: https://www.youtube.com/watch?v=360Q9gTLL2Q

Quattro to proste neni. Funguje to proste jak Haldex, pripjuje sa tomu zadok, len to ma dve spojky, jedna ktora riesi samotne pripojenie zadku (za prevodovkou) a druha ktora odpoji aj samotny kardan od zadneho differencialu aby sa netocil zbytocne ked je to v rezime FWD...
(haldex ma len jednu spojku rovno pri zadnom dife, kardan sa mu toci furt).
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3387
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: nejlevnější auto se zadním náhonem

Příspěvek od mattonecz »

jo já vim že to neni qauttro, ale neni to haldex :D a na 4x4 to jede skoro furt mám pocit. quattro sem měl v Q5. jak mně se po ní stejská
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5746
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: nejlevnější auto se zadním náhonem

Příspěvek od M.Z. »

mattonecz píše: pon 08 led 11:24 [q

jinak sem tomu nic hroznýho nedělal, vždy max pár se metrů pod plnym plynem na rovince ze strany na stranu na sněhu
driftíky za jízdy, ničemu nevadí, špatně je pouze drcení na místě.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Initial T(rabant)
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: stř 03 led 12:47

Re: nejlevnější auto se zadním náhonem

Příspěvek od Initial T(rabant) »

Zajda píše: pát 05 led 23:46 Omega mi přijde jako super kára na blbnutí.
Tím jak má dlouhý rozvor bude na trénink ideální - plynulý, vláčný nástup smyku.
A když to člověk někde vyšle do scenérie, tak jde pořád o relativně moderní a bezpečnou konstrukci s velkými deformačními zónami.
Právě proto se mi docela zamlouvá jako daily. Ale zase svoje daily bych na drift nestavěl, protože poslední več kterou člověk chce je to aby autu pro přesun z body A do B odešlo něco při cestě, protože s ním o víkendu blbnul na trati. Ale je to poměrně spolehlivá zadokolka za (relativně) málo peněz, se kterou se dá žít jako s jedním autem.
Lotus Omega opravdu není to samé jako normální Omegy, ani technicky, ani cenou :-)
Mimo šasi souhlasím, ten motor v Lotusu Omega/Carlton zvětšili displacement z 3 litrů na 3.6 a má to twin turba plus Lotusem navrhnutou hlavu motoru, což Lotus Omega dalo ten šílený výkon. A jo, díval jsem se a cenově se nejlevnější Lotus Omega pohybuje okolo 1.5-2 milióny. Docela velký rozdíl oproti i Omega 3000 a rozhodně proti standard trim Omega. Je to jiná bestie.

Celkově ten příběh okolo Lotus Omegy je velice zajímavá kapitola automobilové historie, pokud někdo nečetl tak doporučuji (ale předpokládám že to většina tady zná).
Initial T(rabant)
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: stř 03 led 12:47

Re: nejlevnější auto se zadním náhonem

Příspěvek od Initial T(rabant) »

Arkis píše: ned 07 led 21:40 Od manželky bratranec by mohl povídat... Je to sice mechanik, ale taková trošku trubka a 19letý machírek. A jak se nejlíp balí teenky? No přece neustálým točením dokola a řvaním motoru mocné Alfy 156. Ten jejich 2,5l vydrží sice hodně, ale nadrženého kluka to nepřežilo. Tak dlouho se točil dokola jak káča, že se olej nalil na stranu vany, kde není nasávač, chvíli to jelo bez oleje a konec.
To mě připomíná to co často slýchám od bratrance mechanika. Zažil lidi, co přijeli s Hondama a Toyotama v hrozném stavu - olej černý jak suť, když se vlastníka zeptal kdy naposled měnil olej tak odpověděl že už si nepamatuje kdy přesně, letní pneu když je venku sníh atd. Lidi mají pocit že ta auta jsou tak nezničitelná, že se k nim mohou chovat tímto stylem, a pak se diví že jim ta "nezničitelná" Corrola nebo Civic najednou nejede. A tohle nemyslím jako degradaci kvality těch aut, oproti bavorákům ta auta přežijí mnohem horší zacházení. Ale žádné množství zázračného japonského inženýrství nepomůže když se o to auto jeho majitel vůbec nestará.
Odpovědět