F1
Re: F1 2017
táto sezóna ale bola/je dobrá. Tituly už rozdané,ale je na čo pozerať.
Re: F1 2017
Pro mě dříve narozeného, co mohl sledovat Laudu, Hunta a spol., se to zdá nezajímavé. Moderní autodromy jsou umělé a sterilní, kde jsou časy přírodních tratí. Stejně závody motorek. Jako malý kluk jsem stál s tátou v Brně přímo u svodidel a 2 metry ode mě to valili Read, Cecotto, Lucchinelli a spol. To byla atmoška
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: F1 2017
I když jednou i vy mladší budete při sledování už úplně umělých počítačových závodů vzpomínat na časy Hamiltona, Vettela a spol. Možná je to tak normální, možná ne, těžko subjektivně posoudit
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: F1 2017
Při dnešním počasovém hnusu jsem zalistoval v knihách o historii F1. Tak jako se já dívám na dnešní závody s nadhledem, tak se museli dívat pamětníci časů Nuvolariho a Caraccioly na závody v 70 letech. Závody jako Mille Miglia, Targa Florio a Carrera Panamericana za běžného provozu jsou legendou. Na tehdejších prašných silnicích lemovaných patníky, skalami a stržemi se řítili na přemotorovaných (vzhledem k podvozku) a těžkých vozech
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: F1 2017
To "těžkých vozech" bych asi vynechal. V letech 1956 a 1957, kdy se Mille Miglia jela naposledy v původním formátu (v kuse, bez rallyeového dělení na rychl.zk.) vyhrála svoji kategorii Alfa Romeo Giullieta Sprint Veloce. Měla 90 koní z 1290 ccm na 770 kg hmotnosti. V obou letech obsadili první tři místa.
Re: F1 2017
Měl jsem na mysli tzv. volnou formuli do 1934, kdy jezdila přeplňovaná monstra jako např. Mercedes SSKL se sedmilitrovým motorem s výkonem 300 koní, rychlostí až 250 km/h a hmotností 1500 kg. S těmi byl mistrem Rudolf Caracciola. Na tehdejších silnicích a s tehdejšími podvozky a pneu to musela být síla. Ale i jiné značky měli obdobné parametry. V letech 1934-1937 přišlo omezení mimo jiné na 750 kg hmotnosti a nastoupila éra stříbrných šípů Mercedes a Auto-Union. Poté a i po válce už hrál prim poměr výkon/hmotnost.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: F1 2017
Tak to jo. On to i sám Caracciola píše ve své knížce Tempo!Tempo! že když Marcedes přerušil závodění a on na rok přestoupil k AlfaRomeo, tak že Mercedes byl velký a nemotorný oproti lehkonohé jednomístné Alfě.
Právě v 9. kapitole vzpomíná jak Mercedes ukončil závodní činnost a on šel jezdit pro Alfa Romeo, ale kvůli zásahu Campariho nebyl v oficiálním družstvu. Vzpomíná na spolupráci s konstruktérem Janem. Při závodech v Monte Carlo nechal vyhrát Nuvolariho, ikdyž ho dojel a viděl že má problémy. Po tomto dostal nabídku a vstoupil do družstva Alfy a vyhrál s ní GP Německa a Monzy, plus další malá vítězství. Ale i přes úspěšný rok se Alfa rozhodla odejít ze závodů. Myslím že si to zaslouží přesnou citaci.
"Že prý chtějí upustiti od stavby závodních vozů, že je to příliš nákladné, psali, a že je špatná konjunktura. Ke konci mi radili, abych vstoupil do Scideria Ferrari. Signor Ferrari prý převezme celý vozový park a povede obchod na svůj účet. Znal jsem Signora Ferrari, znal jsem také jeho obchody a odmítl jsem."
--------
Mimochodem Mercedes ve kterém Caracciola pak závodil je momentálně vystaven v NTM v Praze. Potkal jsem u něho letos chlapíka z Německa 30-35 roků s rodinou jak synkovi to auto ukazoval a vysvětloval.
Právě v 9. kapitole vzpomíná jak Mercedes ukončil závodní činnost a on šel jezdit pro Alfa Romeo, ale kvůli zásahu Campariho nebyl v oficiálním družstvu. Vzpomíná na spolupráci s konstruktérem Janem. Při závodech v Monte Carlo nechal vyhrát Nuvolariho, ikdyž ho dojel a viděl že má problémy. Po tomto dostal nabídku a vstoupil do družstva Alfy a vyhrál s ní GP Německa a Monzy, plus další malá vítězství. Ale i přes úspěšný rok se Alfa rozhodla odejít ze závodů. Myslím že si to zaslouží přesnou citaci.
"Že prý chtějí upustiti od stavby závodních vozů, že je to příliš nákladné, psali, a že je špatná konjunktura. Ke konci mi radili, abych vstoupil do Scideria Ferrari. Signor Ferrari prý převezme celý vozový park a povede obchod na svůj účet. Znal jsem Signora Ferrari, znal jsem také jeho obchody a odmítl jsem."
--------
Mimochodem Mercedes ve kterém Caracciola pak závodil je momentálně vystaven v NTM v Praze. Potkal jsem u něho letos chlapíka z Německa 30-35 roků s rodinou jak synkovi to auto ukazoval a vysvětloval.
Re: F1 2017
NTM je fajn tip na víkend v tomhle počasu, díky
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: F1 2017
tak zase až tak mladý nie som (bohužlial) a F1 sledujem asi od r 83 samozrejme v rámci vtedajších možností. Pamätám si na komentáre p.Pecháčka.
Každá éra v F1 má niečo do seba.
Každá éra v F1 má niečo do seba.
Re: F1 2017
Mě se hodně líbila sezona 97. Z onboardu ty formule vypadají jako motokáry často snad jeste bez posilovače, ale s trochu vyšším výkonem. Sezona 98 přišla se zuzenim monopostu a uz to trochu ztratilo stavu, ale porad jeste dobry do cca 2008. (krom 2002 a 2004, kdy totalne vladlo Ferrari)
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou
Moje kolo s Imprezou