Stránka 1 z 2

Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: úte 14 říj 12:32
od Pajasonic
Zdravím! :) Prosím o pomoc a rady :) upravoval jsem poloveterána Fiat 126 ST 1.serie pro větší výkon , udělal jsem dcl brutální tuning inspiroval jsem se Abarthem, Gianníni, NANI apod. Úpravy jsou následující Klika zdvyh 77mm/70orig. , Vrtání 80,06mm/77orig , Hlava -2,5mm, sacíV 32mm/30orig výfukovýV 28mm, upravený spalovací prostor s ostrou hranou podél ventilů kvůli víření, kompresní poměr 12,4:1. Objem 774,3ccm/652orig. Takže opravdu razantní úpravy o kterých musí být povědomí. A prosím Odborné rady! Právě zajíždím tento motor a jsem víceméně spokojen motor má perfektní nástup otáček a síla je znát. Ale když se zahřeje a je delší dobu v tahu tak postupně začnou detonace a výkon jde dolu a nesmím přidat jinak by detonace byli dokonce pravidelné, tudíž uberu a je to zas v pohodě dám příklad.. na rovině se vyhoupnu na 3rychlost na 80km pak řadím 4 a udržuji rychlost na 80 jakmile se chci přehoupnout přez 80 začnou detonace a musím ubrat. To samé se děje i v kopci jednu na 3 do kopce 60 jakmile se zvedne stoupání detonuje a musím ubrat. Prostě každé zatížení detonuje. Zatím jsem tam nalil jen 95oct benzín plus 2T olej pro zajíždění nového motoru v poměru 1:150. Vysvětleno. Teď otázky. 1. 95oct benzín je na hranici detonací při kompresi 12,5:1. takže je použití 95oct na hranici nemusel bych se divit že mi to detonuje a měl bych si připlatit za min 98oct ALE! kdyby ten benál byl kvalitní tak by se to dít nemělo ani při 95oct....Je možné, že přidáním oleje 2T do benzinu klesne oct číslo celé směsi? 2. Je možné, že se ostrá hrana ve spalovacím prostoru neúměrně rozpaluje a to způsobuje detonace? 3. Jaká palivová směs by byla pro mé účely nejlepší? Mohu do směsi N95 s 2T olejem 1:150 přilít ještě nějaké aditivum pro zvýšení oct čísla? aby směs měla alespoň 98-100oct např tímto přípravkem http://www.olejspol.cz/sonax-zvysovac-o ... sla-250-ml? Nebo mám radši vypustit nádrž a udělat směs např. rovnou Vervy 100 + 2T ? -prosím o seriózní rady a omluvte případné chyby píši v rychlosti na benzince :D

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: úte 14 říj 12:44
od GeneHawkins
Co tam je za vačici?

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: úte 14 říj 12:55
od Pajasonic

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: úte 14 říj 12:57
od d1.8t
Začal bych benzínem s vyšším oč.

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: úte 14 říj 12:57
od retron
tak dle testu v SM mela vetsina benzinu N95 OČ pres 96 a N98 bežně kolem 100

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: úte 14 říj 12:59
od Vana
Pajasonic: jak poznáš že to detonuje ? Zvoní to nebo jen potichu snižuje výkon ?

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: úte 14 říj 13:03
od Pajasonic
začne cvakat je to slyšet.. lup lup ..přidam a je to pravidelné

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: úte 14 říj 13:07
od Pajasonic
retron píše:tak dle testu v SM mela vetsina benzinu N95 OČ pres 96 a N98 bežně kolem 100
taktak kvalitni benal ma mit aspon jeden oct rezervu, proto se ptam jestli se tak razantně oct cislo zmensi, kdyz se tam prida 2T , třeba až o -3oct :)

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: úte 14 říj 13:21
od Vana
Pajasonic píše:začne cvakat je to slyšet.. lup lup ..přidam a je to pravidelné
Jo to by mohly být detonace, takže si myslím že to není od horké hrany
taky bych ze všeho nejdřív zkusil víc oktanů, pak trochu obohatit směs, snížit předstih a jestli to nepomůže tak asi snížit kompresi nebo změnt časování

olej v benzíu podle mě oktany neubírá

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: úte 14 říj 13:40
od Pajasonic
Díky, zkusím všechno.. a když nepomůže, zkusím dát vetší karbec, i tim to může bejt, že nad 3k otáček stávající karbec v zatížení nedokáže dobře nakrmit.. Na to jsem nějako zapomněl díky