Tak ono je známo, že úpravy na stranách sání a výfuku jsou jedny z nejlepších způsobů jak ladit motor, alepavproch píše:tak na todle sem se taky chtěl zeptat (myslím, že jarka, d1.8T a jim podobní by mohli vědět) - "snadnější dýchání" je jedna z věcí kterou uvažuju udělat m4Zlikovi, bavil sem se nedávno s mladým strnadlem a ten mi na podobnou otázku odpověděl jinak: pokud se jen vymění filtr, tak to sou vyhozené peníze, pokud se ale kromě filtru s nižším odporem dá ešče i upravený airbox, tak to význam má, sice nárust výkonu není významný, ale motor sa mnohem ochotněji sbírá, jde výrazně rychleji do otáček, má čistější chod a prý i hezčí zvuk...
Není to otom koupit hříbek za pár stovek a strčit ho na trubku. Úprava původního sání je dobrá cesta, ale docela složitá. Airbox je jedna z věcí, ale jeho samotné zrušení je nesmysl (pulsní plnění). Potom je otázka samotného vedení vzduchu a jeho pevnosti/tepelné vodivosti "hladkosti" stěn sání atd. a dále zejména velikost a tvar samotného sání (které je na hlavě). A potom samotné sání na palici. Slícování kanálků, zabroušení vodítek (u výfuku kvůli chlazení) a všech otřepů. Dost lidí se např. dopouští takové chyby, že sání na hlavě leští což je nežádoucí u motoru které nemají přímý vstřík (na leštěném povrchu se drží směs, protože nedochází k turbulencím u krajů povrchu).
OT: Pokud by si chtěl něco "upravit" tak bych začal rozhodně páskama Thermotec