Nastavenie výšky podvozku
Nastavenie výšky podvozku
Zdravim, prosim vas ma niekto skusenosti zo štelovacim podvozkom ? Aktualne som chcel auto trocha zdvihnúť ale ide to hrozne ťažko, na tlmiči je zavit a na ňom su dve "matky" z toho jedna slúži ako zaistovacia ? No a jak jednu tu matku povolim, konkretne spodnu, a chcem teda auto dat vyššie tak kvôli tomu že struna dosada na tu jednu maticu a tlači na ňu tak to ide extremne ťažko... su na to nejake vychytavky ? Skúšal som si už aj objednat stahovaky na stiahnutie tej struny, konkretne 20 centimetrove, ale keďže je tam velmi malo miesta tak mam problem tam upevniť jeden a nie dva... niekde som sa dočital na nejakom foru že treba spodny šrob na tlmiči ktory drží o rameno zhodit a šrobovat tlmičom, alebo teda pridvihnut len čiso zavesenie kolesa aby sa stlacil trocha tlmič a tak to spravit... no každopádne už ale piaty krat sa mi koleso nechce davat dole a preto sa vas pytam, je na to nejaka dobra zaručena metoda aby to šlo ako tak lahko, alebo proste mam zhodit každý tlmič dole ? Ďakujem za každú radu <3
Re: Nastavenie výšky podvozku
Parkrat jsem pruziny menil a vzdycky musela cela vzpera ven, pak stahovak a pak to slo rozebrat, neb i u vyndany vzpery bylo predpeti jak blazen.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Nastavenie výšky podvozku
Samozřejmostí je mít čistý závit, takže co jde tak mechanicky očistit a vyfoukat vzduchem. Když sem šteloval výšku já, tak sem si na tlumičích mimo auto´(kupoval sem nový) zhruba nastavil požadovanou úroveň a pak na autě už jen doladil. A jde to trochu z tuha, ale jde to.
Re: Nastavenie výšky podvozku
Je to matuce, vidim videa jak ludia si v klude šteluju vyšku priamo na aute a bez problemov, potom som tu ja ktory ide pomaly ohnut kluč aby tu matku potocil o milimetre...
Re: Nastavenie výšky podvozku
tak to bude určitě zanešený a zoxidovaný závit. Takže jak už sem psal - vyčistit a něčím prostříknout.
Re: Nastavenie výšky podvozku
Riešil som toto isté na jar na Swift Sport, Bilstein B14 podvozok. Na fotkách je horné nastavovacie uloženie pružiny na zadnej náprave pred a po vyčistení. Mal som to ponorené niekoľko dní v rôznych kvapalinách, čistené drôtenou kefou. Nešlo to povoliť, ani po zohriatí. "Matka" z hliníka, zvyšok železo. Musel som matku odrezať, prečistiť vonkajší závit a dal som vyrobiť nové železné matky u sústružníka.
Takže veľa šťastia
Takže veľa šťastia
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
Re: Nastavenie výšky podvozku
Nemame podobny problem, mne matka ide normalne povolit, aj jedna aj druha, len kvôli tomu (teda mne to tak pride) že jak sa dana struna zapiera o matku tak ta struna sa tym tlakom zahryzla pravdepodobne do matky a preto to ide tak ťažko... myslim si ze keby dali uz ken na tu maticu nejaku podlozku alebo niečo tomu podobne nemal by som s tym problem...
Re: Nastavenie výšky podvozku
Aha, pardon toto som zas zažil na čínskom dirtbiku. Nebolo inej cesty, ako stlačiť pružinu. Uviazal som ju sťahovacími páskami (cca 6-8ks, najväčšie čo sa dali kúpiť). Potom to šlo nastaviť v pohode, následne som iba odstrihal pásky.
Teoreticky by to mohlo fungovať aj na aute, prakticky skôr nie
Teoreticky by to mohlo fungovať aj na aute, prakticky skôr nie
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S