Torsen a dif. s omezenou svorností obecně
Torsen a dif. s omezenou svorností obecně
dnes jsem se nějak nemohl vyškrábat do kopce a při otevřených dveřích se dívám na zadní kolo a ono se na jedne straně vůbec netočilo, přitom jsem mohl dát plynu kolik jsem chtěl. Tak nějak jsem si myslel že torsen (s uváděnou svorností 30%) by měl něco přenést i na tu druhou stranu ??
špatně jsem pochopil jak to funguje? nechal jsem se unést marketingem? a nebo je to to prostě pokažené?
špatně jsem pochopil jak to funguje? nechal jsem se unést marketingem? a nebo je to to prostě pokažené?
Pravda vyděsí
Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně
Kompletnější informace o LSD než toto na českém netu asi nenajdeš. Tak mrkni. Je tam vysvětlený i důvod proč se to druhý kolo netočilo. Je to vlastnost torsenu - takže to nemáš rozbitý (mě to dělá taky tak).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně
Je to vlastnost starších torsenů používaných v Quattro. Příště zkus buď lehounce přibržďovat (pokud brzda neodpojí plyn), nebo lehce zatáhnout ručku. Tím vytvoříš falešnou trakci na kole, kam jde všechen krouťák a Torsen to začne rozkládat i na ostatní.
Novější Torseny jsou tzv. preloaded a ta uměla trakce je tam vždy.
Novější Torseny jsou tzv. preloaded a ta uměla trakce je tam vždy.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně
OK
ještě jsem si všiml, že mi po chvilce zkoušení zůstala svítit kontrolka ABS
ještě jsem si všiml, že mi po chvilce zkoušení zůstala svítit kontrolka ABS
Pravda vyděsí
Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně
Odhaduju, že to bude stejný problém jako když jezdíš dlouho se zataženou ručkou. Senzory ABS asi vyhodnotí rozdílný otáčky předku a zadku a tak pro sichr hodí jednotku ABS do chyby aby se náhodou nestalo, že to přestane díky špatným čidlům brzdit.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně
na toto téma bych uvítal nějaké supr trůpr video něco jako bylo s funkcí diferenciálu oteveného, aby si člověk uvědomil, co se v těch krámech vlastně děje.
Slow and serious
Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně
možná má dotyčný pán praktické zkušenosti, ale vysvětlovat to neumí a funkci torsenu moc nerozumíjarka píše:Kompletnější informace o LSD než toto na českém netu asi nenajdeš. Tak mrkni. Je tam vysvětlený i důvod proč se to druhý kolo netočilo... .
Brus: že se kolo neprotáčí ještě neznamená, že na něj nejde žádná síla. U auta s torsenem to naopak znamená, že právě přenáší větší sílu než to co se protáčí na druhé straně diferenciálu
Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně
vana: rád si přečtu tvé vysvětlení a pak se může porovnat čí verze je lepší .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně
jojo Umyvadlátor je v tomto oboru poměrně zdatný a taky bych si rád přečetl více tupec friendly verzi
Slow and serious
Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně
tak na autorevue se o tom nadiskutovalo dost, stačilo by asi pohledat
podstatou torsenu je že při odlehčení jednoho výstupu se přenese část momentu na druhý výstup (jako ostatně u každého LSD) ale toto přerozdělení momentu je omezené jeho max. svorností vyjádřenou (tzv. bias poměrem). Tj na neprotáčející se kolo se může přenést nejvýše bias násobek momentu který má protáčející se kolo. Například u biasu 3,0 když protáčející se kolo přenese max 500 Nm tak na neprotáčející se může jít až 1500Nm tj. hnací moment bude celkem 2000Nm. Pokud tento součet obou momentů resp. hnacích sil jimi vyvolaných stačí na překonání jízdních odporů, auto se rozjede i když se nějaké kolo protáčí. Pokud nestačí, kolo se protáčí ale auto se nehne. Pomoct může systém EDS ale taky není všemocný
Pokud je jedno kolo ve vzduchu, logicky na druhé nepůjde taky nic páč když vynásobíme bias nulou výsledkem bude zase nula. Auto s torsenem se nepohne ale opět může pomoct EDS
A mimochodem není pravda že na protáčející se kolo jde všechen krouťák jak se nám snaží namluvit ExFun
podstatou torsenu je že při odlehčení jednoho výstupu se přenese část momentu na druhý výstup (jako ostatně u každého LSD) ale toto přerozdělení momentu je omezené jeho max. svorností vyjádřenou (tzv. bias poměrem). Tj na neprotáčející se kolo se může přenést nejvýše bias násobek momentu který má protáčející se kolo. Například u biasu 3,0 když protáčející se kolo přenese max 500 Nm tak na neprotáčející se může jít až 1500Nm tj. hnací moment bude celkem 2000Nm. Pokud tento součet obou momentů resp. hnacích sil jimi vyvolaných stačí na překonání jízdních odporů, auto se rozjede i když se nějaké kolo protáčí. Pokud nestačí, kolo se protáčí ale auto se nehne. Pomoct může systém EDS ale taky není všemocný
Pokud je jedno kolo ve vzduchu, logicky na druhé nepůjde taky nic páč když vynásobíme bias nulou výsledkem bude zase nula. Auto s torsenem se nepohne ale opět může pomoct EDS
A mimochodem není pravda že na protáčející se kolo jde všechen krouťák jak se nám snaží namluvit ExFun