Stránka 1 z 1

Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Napsal: čtv 19 srp 17:46
od brixy
Zdravím,

přetrhl se mi rozvodový řemen, s klikovou hřídelí jde bez problému rukou otáčet, vačkovou hřídelí jde stěží přes páku trochu pootočit, potom se zasekne. Počítám, že budu rozebírat hlavu motoru a měnit ventily (auto má 23 let).
Rád bych se tedy předem informoval u zkušenějších, na co si dát pozor a co je potřeba vyměnit.

Vahadla se zdají být nepoškozené, vačková hřídel je vrásčitá stářím, ale jinak neponičená.

Je potřeba před sundáním hlavy vypustit pouze chladící kapalinu, nebo i olej?
Počítám s výměnou těsnění a šroubů hlavy. Pokud budou poškozeny 2-3 ventily, je dobré vyměnit všechny a nebo je lepší nechat původní, když by byly nepoškozené?

Je dobré vyměnit i vodítko a podložku ventilu, nebo lze ponechat původní?

A můžu hlavu motoru a vnitřek pístního prostoru očistit Isopropylalkoholem?


Mockrát děkuji za případné rady, je to mé učící se auto, takže to do servisu nechci dát,
ale ani na něm nechci mnoho pokazit :)

Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Napsal: pát 20 srp 15:23
od Honza42
Hm, nikde nikdo. Asi sis vybral tak staré auto, že všichni kdo ho znali již umřeli.

Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Napsal: pát 20 srp 19:19
od M.Z.
Napiš radši na nějaké oplovské fórum.

Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Napsal: sob 28 srp 20:18
od brixy
Logicky jsem dospěl k tomu, že olej netřeba vylévat, chladící kapalinu ano, zde to bylo správně :-)

Dostal jsem odpověď na jiném fóru od automechanika, kterému docela věřím - repas hlavy. Pokud je některý ventil poškozený a bude se měnit, rovnou vyměnit všechny i s vodítkama, zabroušením hlavy.

Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Napsal: ned 29 srp 08:57
od M.Z.
Takže považuješ za zbytečnost, u potkaného motoru vyměnit olej?

Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Napsal: ned 29 srp 10:02
od PepaSFI
to se uvidí až po rozebrání, můžou být nabořené písty, ohnuté ojnice, praskliny hlavy, sedla ventilů, záleží jak moc se to kleplo a jaký je to motor. Jsou motory kterým se vůbec nic nestane ale i takové co se rozbijou doslova na kusy.
A ten olej určitě vyměnit, není to zas tak nákladné a kdyby se do něj dostala chladící kapalina, což se stát může, udělají se v něm sraženiny a budou jen potíže.

Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Napsal: ned 29 srp 16:49
od 970ka
Bych tam dal jinej motor.