Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor
Napsal: čtv 19 srp 17:46
Zdravím,
přetrhl se mi rozvodový řemen, s klikovou hřídelí jde bez problému rukou otáčet, vačkovou hřídelí jde stěží přes páku trochu pootočit, potom se zasekne. Počítám, že budu rozebírat hlavu motoru a měnit ventily (auto má 23 let).
Rád bych se tedy předem informoval u zkušenějších, na co si dát pozor a co je potřeba vyměnit.
Vahadla se zdají být nepoškozené, vačková hřídel je vrásčitá stářím, ale jinak neponičená.
Je potřeba před sundáním hlavy vypustit pouze chladící kapalinu, nebo i olej?
Počítám s výměnou těsnění a šroubů hlavy. Pokud budou poškozeny 2-3 ventily, je dobré vyměnit všechny a nebo je lepší nechat původní, když by byly nepoškozené?
Je dobré vyměnit i vodítko a podložku ventilu, nebo lze ponechat původní?
A můžu hlavu motoru a vnitřek pístního prostoru očistit Isopropylalkoholem?
Mockrát děkuji za případné rady, je to mé učící se auto, takže to do servisu nechci dát,
ale ani na něm nechci mnoho pokazit
přetrhl se mi rozvodový řemen, s klikovou hřídelí jde bez problému rukou otáčet, vačkovou hřídelí jde stěží přes páku trochu pootočit, potom se zasekne. Počítám, že budu rozebírat hlavu motoru a měnit ventily (auto má 23 let).
Rád bych se tedy předem informoval u zkušenějších, na co si dát pozor a co je potřeba vyměnit.
Vahadla se zdají být nepoškozené, vačková hřídel je vrásčitá stářím, ale jinak neponičená.
Je potřeba před sundáním hlavy vypustit pouze chladící kapalinu, nebo i olej?
Počítám s výměnou těsnění a šroubů hlavy. Pokud budou poškozeny 2-3 ventily, je dobré vyměnit všechny a nebo je lepší nechat původní, když by byly nepoškozené?
Je dobré vyměnit i vodítko a podložku ventilu, nebo lze ponechat původní?
A můžu hlavu motoru a vnitřek pístního prostoru očistit Isopropylalkoholem?
Mockrát děkuji za případné rady, je to mé učící se auto, takže to do servisu nechci dát,
ale ani na něm nechci mnoho pokazit