Dvojka nejde zaradit, kulisa ako mozna pricina?
Napsal: úte 09 bře 18:34
Zacnem od zaciatku a v odrazkach nech z toho nevznikne wall of text:
Auto: Dacia logan MCV 1.6 16V 77kw, 2009 od nova v rodinne, pracovne, jazdilo nalozene, po meste
-Zaciatok 2018, 120 000 km - Mensi problem pri zaradeni 5. rychlostneho stupna ak je rozdiel otacok privysoky... Napr. ak chcel clovek zaradit v 110 z vyradenej rychlosti do 5 tak to slo cez zuby... Pri beznom jazdeni bez problemov, stacilo zaradit najskor 4 a potom 5, alebo pridat plyn.... tento stav trva az do teraz bez zmeny, bez zhorsujucej tendencie
-Koniec roka 2020, 143 000km, 5tka sa sprava stale tak isto ako 2r dozadu, ziadny iny problem s autom nie je
Na aute sa rozpadlo spojkove lozisko, s autom sa islo asi 5km do servisu bez spojky... ziadne radenie na silu ani cez zuby sa nekonalo az na start na rychlosti...
V servise(ktoremu celkom doverujem) vymenili spojku, a vzhladom na tu pochybnu 5tku vymenili aj kulisu radenia lebo uz bola v celkom zlom stave
___________
Od tochto momentu je problem zaradit 2jku(ostatne prevody su bez problemov, 5tka ide tak ako isla predtym) bez skripania zubov, ide to:
a) pomocou medziplynu s dvojitym vysliapnutim spojky
b) zatlacit paku pri radeni dvojky nadpriemernou silou uplne dolava, vtedy ide hladko aj bez medziplynu
A teraz otazka na niekoho pre koho nie je prevodovka len domecek plny kolecek:
Moze byt dany stav sposobeny tym ze proste zle vymenili kulisu?
V servise tvrdia ze je to urcite chyba v prevodovke... bud ohnuta vidlicka alebo opotrebovany synchron, ze je nutne rozobrat prevodovku, cena opravy pomaly vyssia ako trhova cena auta(mozno 1500:D ) atd. atd... ale to mi nepasuje k tomu ze staci zatlacit paku dolava a odrazu to radi tak ako ma
Auto: Dacia logan MCV 1.6 16V 77kw, 2009 od nova v rodinne, pracovne, jazdilo nalozene, po meste
-Zaciatok 2018, 120 000 km - Mensi problem pri zaradeni 5. rychlostneho stupna ak je rozdiel otacok privysoky... Napr. ak chcel clovek zaradit v 110 z vyradenej rychlosti do 5 tak to slo cez zuby... Pri beznom jazdeni bez problemov, stacilo zaradit najskor 4 a potom 5, alebo pridat plyn.... tento stav trva az do teraz bez zmeny, bez zhorsujucej tendencie
-Koniec roka 2020, 143 000km, 5tka sa sprava stale tak isto ako 2r dozadu, ziadny iny problem s autom nie je
Na aute sa rozpadlo spojkove lozisko, s autom sa islo asi 5km do servisu bez spojky... ziadne radenie na silu ani cez zuby sa nekonalo az na start na rychlosti...
V servise(ktoremu celkom doverujem) vymenili spojku, a vzhladom na tu pochybnu 5tku vymenili aj kulisu radenia lebo uz bola v celkom zlom stave
___________
Od tochto momentu je problem zaradit 2jku(ostatne prevody su bez problemov, 5tka ide tak ako isla predtym) bez skripania zubov, ide to:
a) pomocou medziplynu s dvojitym vysliapnutim spojky
b) zatlacit paku pri radeni dvojky nadpriemernou silou uplne dolava, vtedy ide hladko aj bez medziplynu
A teraz otazka na niekoho pre koho nie je prevodovka len domecek plny kolecek:
Moze byt dany stav sposobeny tym ze proste zle vymenili kulisu?
V servise tvrdia ze je to urcite chyba v prevodovke... bud ohnuta vidlicka alebo opotrebovany synchron, ze je nutne rozobrat prevodovku, cena opravy pomaly vyssia ako trhova cena auta(mozno 1500:D ) atd. atd... ale to mi nepasuje k tomu ze staci zatlacit paku dolava a odrazu to radi tak ako ma