Stránka 1 z 3
Pneu - hloubka dezénu.
Napsal: pon 31 říj 17:24
od testus
Zdravím všechny, o prodlouženém víkendu jsem přezouval a tak nějak celkově připravoval auto na zimu. Po umytí wapkou jsem měřil hloubku dezénu na letním obutí (Pirelli P6000) - po třech sezonách jsem naměřil na předních kolech lehce pod 3 mm, na zadních lehce nad 3 mm (kola jsem vždycky v polovině sezony prohodil na každé straně přední za zadní. Ojetá jsou rovnoměrně, žádné zuby, či sjetá ke straně. A teď proč to sem píšu... Má cenu je ještě na příští sezonu nebo její část s opatrností používat (na vodě jsem už musel opatrněji, už to nebylo to pravé), nebo zahodit a koupit si nové? Dálnice nejezdím a většinou se motám po městě nebo takový příměstský provoz do 30 km kolem baráku. Na druhou stranu auto je poměrně malé, lehké a má 82 kW - takže to lenochod rozhodně není. Nějak se v tom motám - peněženka říká ještě používat, ale pro dobrý pocit bych je raději vyměnil... Při jaké hloubce vzorku pneumatiky vyhazujete?
Pokud nové, jakou značku? Závodník nejsem a rád bych něco s dobrým poměrem životnost a jízdní vlastnosti ku ceně. Používám rozměr 185/65 R14 s předepsaným rychlostním indexem H. K tomu indexu - auto má v TP max. rychlost psanou 190 km/h - na což by podle indexů stačilo T (to mám uvedeno u zimních pneumatik), které je i citelně levnější...
Jakou byste vybrali značku a dezén? Co ten rychlostní index, má smysl ušetřit a koupit T?
Díky za odpověď.
Re: Pneu - hloubka dezénu.
Napsal: pon 31 říj 17:32
od Vana
pneu vyhazuju když je dezén pod cca 1.5 mm
občas to neuhlídám takže místy i vyleze plátno

Re: Pneu - hloubka dezénu.
Napsal: pon 31 říj 18:40
od řidičBOB
Na vozidlo je potřeba dát to, co je psáno/dovoleno v TP vozidla.
T je do 190, takže v pohodě.
Jelikož jezdím za každých podmínek, tak gumy vyhazuji tehdy, když za deště/mokra cítím, že už to nedrží tak, jak by mělo. Furt lepší 40 tidíc za gumy než rozbité auto

Re: Pneu - hloubka dezénu.
Napsal: pon 31 říj 19:48
od ultima ratio
No hlavně jsi přezul na zimní zbytečně brzo, neb je venku ještě teplo a zima je v nedohlednu. Já bych ty pneu ještě dál jezdil, hloubka hlavních dezénových drážek je ještě OK, nové kupuji leda kvůli STK.
Re: Pneu - hloubka dezénu.
Napsal: pon 31 říj 20:06
od honziss
2 testus: jak ktery pneu, nektery jsou na vode divny uz pri 4 mm, jiny jsou v pohode pri 2 mm. Ja jsem posledni zadky sjel na 2 mm a furt mi prislo ze i na vode je to prijatelny. Rid se vlastnim pocitem, zdravim rozumem, penezenkou a bude to v pohode...
A ja taky prezul dneska zbytecne brzo

Re: Pneu - hloubka dezénu.
Napsal: pon 31 říj 23:57
od karel glas
Řešili jsme ve firmě vzorek na zimních pneu a potom si koupili na služebák gumy Continental WinterContact TS830, pro větší bezpečnost verzi EXTRA LOAD na vyšší hmotnost. Jedna guma po asi 250 km najetých kilometrech z ničeho nic explodovala. Silnice byla v místě exploze rovná, řidič na nic nenajel, gumy nebyly přehuštěné. Po detailním ohledání pneu se ukázalo, že na vzorku pneu není nikde ani stopa po proražení, guma je na vzorku neporušená, lze ověřit – pneu praskla z boku.
Zajímavá byla reakce prodejce firmy ATU. Nejprve řidiče obvinili, že tuto gumu sám poškodil, potom mu sdělili, ať si přijede koupit náhradní gumu, a že s ním sepíšou protokol. Continentálu se s námi vůbec vechtěli bavit, v ATU nechal pracovník řidiče odjet pryč, aniž by se zajímal, v jakém stavu jsou ostatní ostatní tři pneu. Co myslíte, že ATU a výrobce Continetal budou tvrdit, až se na gumách WinterContact někdo zabije?
A – že si ty gumy zničil sám
B – že si je měl před jízdou zkontrolovat
C – že by měl uplatnit reklamaci podle platního reklamačního řádu
Vyberte si správnou odpověď.
Re: Pneu - hloubka dezénu.
Napsal: úte 01 lis 00:08
od řidičBOB
trošku přitažené za vlasy. Buď nemáte rád Conti nebo Vám něco provedl ATU. Ale té historce neveřím ani jedno písmenko

Re: Pneu - hloubka dezénu.
Napsal: úte 01 lis 02:43
od Vana
Přidám svou historku - před pár rokama jsem měl na Ducatu pneu Continental. Milé pneu se asi po 20 tis km nerovnoměrně sjely, a to tak že někde bylo třeba 5 mm a jinde byly na kord. Šel jsem je reklamovat a byl jsem odbyt s poukazem na vadné tlumiče. Budiž, koupil jsem tedy pneu jiné značky a ty pak sloužily se stejnýma tlumičema mnoho desítek km aniž by se nerovnoměrně sjely.
A pointa příběhu ? - po roce jsem zaslechl ve zprávách, že Continental v Německu stahuje spousty dodávkových pneu protože se nerovnoměrně sjíždějí.
Ještě jednou jsem pak nafasoval Continentaly s novým autem. Sice se sjíždějí rovnoměrně, ale velice mizerně drží hlavně na mokru. Continental už nechci.
Re: Pneu - hloubka dezénu.
Napsal: úte 01 lis 07:26
od Smrťák
Mizerně drží na mokru?

Re: Pneu - hloubka dezénu.
Napsal: úte 01 lis 08:18
od Vana
co je na tom tak legračního ?