Jak se mají chovat bubnové brzdy při brždění?
Napsal: čtv 23 dub 07:14
Zdravím, byl jsem vyhozen s xsarou r.v. 1998 z STK kvůli nebrzdícím zadním kolům.
Přes ruční brzdu bylo vše v pořádku, ale nožní téměř nebrzdila.
Koupil jsem kompletní sadu čelistí: TRW GSK1250. A vyměnil tedy: prasátka, čelisti a komplet brzdovou kapalinu.
Celé auto jsem 2krát odvzdušnil a zadní kola dokonce 3krát.
Hlavní zavada samozřejmě byla na prasátkách, který byla kompletně zarezlé.
A teď k problému. Ruční brzda funguje perfektně. Ale nožní brzda si nejsem jistý.
Když se rozjedu cca na 20-30 km/h a zašlápnu pedál na podlahu, tak zadní kola se prostě nezablokují.
Podotýkám, že ABS nemám. Doted jsem žil v domění, že se právě komplětně kola zablokuji pří tak prudkém brždění u tak starého vozu bez ABS.
Zkoušel jsem to i při zvednutém kolu a druhý člověk mi držel brzdu. Rukou kolem neotočím, ale například přes trhák z gola sady jsem již kolem pootočil. I když s velkou námahou a velmi těžko. U ruční brzdy kolem prostě nehnu.
Dočetl jsem se, že by to mohlo být tím, že na nápravě je regulátor brzdného učinku a tím pádem, při prudkém brždění (čumák jde dolů a zadek nahoru) a nebo zvednutí auta, a tím odlehčením zadní nápravy, se snižuje účinost zadních brzd kvůli smyku.
A nebo je někde něco špatně. V brzdách jsem si na 99% jistý, že je mechanicky vše v pořádku poskládáno. Jenom se mi nezdá učinost té hydraulické části a nevím jestli jet na stk a nebo ještě něco prozkoumat.
Prosím tedy o radu, zda je normální, právě díky regulátoru brzdného učínku, že se kola nezablokuji a lze je přes páku protočit (ale hodně těžko a pouze s pákou na šroubech kol).
Děkuji!
Přes ruční brzdu bylo vše v pořádku, ale nožní téměř nebrzdila.
Koupil jsem kompletní sadu čelistí: TRW GSK1250. A vyměnil tedy: prasátka, čelisti a komplet brzdovou kapalinu.
Celé auto jsem 2krát odvzdušnil a zadní kola dokonce 3krát.
Hlavní zavada samozřejmě byla na prasátkách, který byla kompletně zarezlé.
A teď k problému. Ruční brzda funguje perfektně. Ale nožní brzda si nejsem jistý.
Když se rozjedu cca na 20-30 km/h a zašlápnu pedál na podlahu, tak zadní kola se prostě nezablokují.
Podotýkám, že ABS nemám. Doted jsem žil v domění, že se právě komplětně kola zablokuji pří tak prudkém brždění u tak starého vozu bez ABS.
Zkoušel jsem to i při zvednutém kolu a druhý člověk mi držel brzdu. Rukou kolem neotočím, ale například přes trhák z gola sady jsem již kolem pootočil. I když s velkou námahou a velmi těžko. U ruční brzdy kolem prostě nehnu.
Dočetl jsem se, že by to mohlo být tím, že na nápravě je regulátor brzdného učinku a tím pádem, při prudkém brždění (čumák jde dolů a zadek nahoru) a nebo zvednutí auta, a tím odlehčením zadní nápravy, se snižuje účinost zadních brzd kvůli smyku.
A nebo je někde něco špatně. V brzdách jsem si na 99% jistý, že je mechanicky vše v pořádku poskládáno. Jenom se mi nezdá učinost té hydraulické části a nevím jestli jet na stk a nebo ještě něco prozkoumat.
Prosím tedy o radu, zda je normální, právě díky regulátoru brzdného učínku, že se kola nezablokuji a lze je přes páku protočit (ale hodně těžko a pouze s pákou na šroubech kol).
Děkuji!