Zahřívání motoru, krátké trasy
Napsal: čtv 05 bře 08:55
Ahoj,
mám takový poměrně jednoduchý dotaz, ale zajímá mě názor zkušených.
Kdysi jsem slyšel, že pokud nastartuji auto, je vzhledem k opotřebování lepší, pokud ho zahřeji alespoň například na 70C, než například jen popojet 2 km s tím, že by se motor dostal na 50C. Platí to, nebo ne? Ani v jednom případě samozřejmě neuvedu motor (už vůbec ne olej) na teplotu ideální provozní, ale zajímá mě,jaké negativní vlivy mají na benzinový motor krátké trasy?
Co se v motoru děje, a co odchází.
Samozřejmě je mi jasné, že studené starty znamenají vyšší opotřebení styčných ploch jednotlivých částí, což vede dále ke znečišťování oleje částicemi, nehledě na znečišťování oleje benzinem a také je mi jasné, že na ventilech vznikají karbonové úsady.
Takže takto: je rozdíl, pokud ujedu se studeným motorem 2 km nebo 10 km? Jak se projeví krátké trasy v budoucnu?
Moc děkuji za příspěvky do tématu.
mám takový poměrně jednoduchý dotaz, ale zajímá mě názor zkušených.
Kdysi jsem slyšel, že pokud nastartuji auto, je vzhledem k opotřebování lepší, pokud ho zahřeji alespoň například na 70C, než například jen popojet 2 km s tím, že by se motor dostal na 50C. Platí to, nebo ne? Ani v jednom případě samozřejmě neuvedu motor (už vůbec ne olej) na teplotu ideální provozní, ale zajímá mě,jaké negativní vlivy mají na benzinový motor krátké trasy?
Co se v motoru děje, a co odchází.
Samozřejmě je mi jasné, že studené starty znamenají vyšší opotřebení styčných ploch jednotlivých částí, což vede dále ke znečišťování oleje částicemi, nehledě na znečišťování oleje benzinem a také je mi jasné, že na ventilech vznikají karbonové úsady.
Takže takto: je rozdíl, pokud ujedu se studeným motorem 2 km nebo 10 km? Jak se projeví krátké trasy v budoucnu?
Moc děkuji za příspěvky do tématu.