xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. generace
Napsal: čtv 05 pro 22:26
Dobrý den!
Otázka na opravdové odborníky!
Který systém "čtyřkolky" - přední náhon, motor napříč, tj. připojovaná zadní náprava je v praxi opravdu lepší???
Flex 4 - Allradsystem, Lamellensperrdifferenziale/lamelová spojka/LSD, Magna PowerTrain, např. xDrive u modelu X1, generace F48, Mini Countrman ALL4, rovněž automobilka Jaguar/Land Rover atd. vs Haldex 5. generace, tzv. Haldex XWD od firmy BorgWarner, např. domácí Škoda Octavia 3. generace, Passat, Golf VW 4-Motion, Volvo AWD atd.
Mám poměrně velké zkušenosti s Haldexem 5. generace v zimních horách i při těch nejhorších podmínkách...
(Subaru AWD, manuální řazení, 2.0 atm. benzín, tedy trvalá čtyřkolka to samozřejmě není...)
Haldex: Zrádné především při jízdě z kopce na zasněžených silnicích v zatáčkách... Při vyšší rychlosti před zatáčkou při přibrždění Haldex auto tak nějak zkroutí, srovná... (za přispění ABS, ESP atd.), projede se zatáčkou.. a systém je v zásadě rozpojen... (zadní náprava je vypojena) a v zasněžené zatáčce obdobné...
Na sněhu do kopce, po rovině jsem jezdil poměrně hodně rychle, dobré pneu Nokian, Škoda Octavia 2.0 TDI, nezávislé zavěšení, auto jede parádně...
Zajímavý moment...
Haldex: Zasněžené parkoviště, auto nestálo na břichu..., začaly hrabat přední kola, nepřipojila se zadní náprava při rozjezdu... Auto muselo být potlačeno!!!
(Zaslechl jsem, že roli mohlo hrát to, že jsem možná neměl zapnutý bezpečnostní pás... Nevím...)
Obdobně se něco stalo u majiteli nejnovějšího Volva.
Vs.
Čerstvá zkušenost...
Překvapivě velmi, velmi dobré chování "čtyřkolky" BMW X1, poslední generace F48, systém xDrive, jde o techniku Flex 4 - Allradsystem, Lamellensperrdifferenziale/lamelová spojka/LSD, Magna PowerTrain. (Rozdíl oproti např. modelu BMW 3 atd.!)
Který systém je výhodnější, vyspělejší, pro koncového uživatele zkrátka lepší???
Děkuji za odpověď na poměrně náročnou otázku!
TO
Otázka na opravdové odborníky!
Který systém "čtyřkolky" - přední náhon, motor napříč, tj. připojovaná zadní náprava je v praxi opravdu lepší???
Flex 4 - Allradsystem, Lamellensperrdifferenziale/lamelová spojka/LSD, Magna PowerTrain, např. xDrive u modelu X1, generace F48, Mini Countrman ALL4, rovněž automobilka Jaguar/Land Rover atd. vs Haldex 5. generace, tzv. Haldex XWD od firmy BorgWarner, např. domácí Škoda Octavia 3. generace, Passat, Golf VW 4-Motion, Volvo AWD atd.
Mám poměrně velké zkušenosti s Haldexem 5. generace v zimních horách i při těch nejhorších podmínkách...
(Subaru AWD, manuální řazení, 2.0 atm. benzín, tedy trvalá čtyřkolka to samozřejmě není...)
Haldex: Zrádné především při jízdě z kopce na zasněžených silnicích v zatáčkách... Při vyšší rychlosti před zatáčkou při přibrždění Haldex auto tak nějak zkroutí, srovná... (za přispění ABS, ESP atd.), projede se zatáčkou.. a systém je v zásadě rozpojen... (zadní náprava je vypojena) a v zasněžené zatáčce obdobné...
Na sněhu do kopce, po rovině jsem jezdil poměrně hodně rychle, dobré pneu Nokian, Škoda Octavia 2.0 TDI, nezávislé zavěšení, auto jede parádně...
Zajímavý moment...
Haldex: Zasněžené parkoviště, auto nestálo na břichu..., začaly hrabat přední kola, nepřipojila se zadní náprava při rozjezdu... Auto muselo být potlačeno!!!
(Zaslechl jsem, že roli mohlo hrát to, že jsem možná neměl zapnutý bezpečnostní pás... Nevím...)
Obdobně se něco stalo u majiteli nejnovějšího Volva.
Vs.
Čerstvá zkušenost...
Překvapivě velmi, velmi dobré chování "čtyřkolky" BMW X1, poslední generace F48, systém xDrive, jde o techniku Flex 4 - Allradsystem, Lamellensperrdifferenziale/lamelová spojka/LSD, Magna PowerTrain. (Rozdíl oproti např. modelu BMW 3 atd.!)
Který systém je výhodnější, vyspělejší, pro koncového uživatele zkrátka lepší???
Děkuji za odpověď na poměrně náročnou otázku!
TO