filtr pevnych castic "s mocovinou" - je uspornejsi?

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

filtr pevnych castic "s mocovinou" - je uspornejsi?

Příspěvek od amater »

Ahoj, zajimalo by mne, jestli obecne je motor, ktery vyuziva "system s mocovinou", nejake vyhody, oproti tomu motoru, ktery to (asi zniceni emisi NO?) dosahuje jinym zpusobem?

Jako nevyhody vidim, ze tam mas dalsi vec navic, ktera se muze porouchat + musis mocovinu kupovat a pridavat. Jako vyhody (ale to si nejsem jist, nekde jsem to cetl), ze by takovy motor mel byt uspornejsi. Ale netusim o kolik, zas kdyz budu kupovat mocovinu, ta taky neco stoji...

Vyznate se v tom nekdo prosim? Ma to jeste nejake jine vyhody pro motor? Napr ze se tam nedusi, a nejde do nej tolik spalin z EGR?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27934
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: filtr pevnych castic "s mocovinou" - je uspornejsi?

Příspěvek od řidičBOB »

Nemám pocit, že by motory s AdBlu byly úspornější.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
SamotZdeny
Autoškolák
Příspěvky: 64
Registrován: čtv 28 bře 14:52

Re: filtr pevnych castic "s mocovinou" - je uspornejsi?

Příspěvek od SamotZdeny »

Ano,jsou úspornější.
Díky vstřikování močoviny může být výrazně chudší směs.Při tom ale vzniká mnohem více NOx,které močovina eliminuje(skoro)...
Citace: Snižuje množství škodlivin ve výfukových plynech tím, že vstřikuje do výfukového potrubí před katalyzátor aditivum na bázi močoviny. Aditivum dopadá na speciální povrch, kde se promíchá s výfukovými plyny, vycházejícími z filtru pevných částic (DPF). Jejich teplo okamžitě rozkládá močovinu na čpavek, který začne reagovat s oxidy dusíku (NOx) ve výfukových plynech. Dochází pak k rozkladu oxidů dusíku na neškodný dusík a kyslík.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: filtr pevnych castic "s mocovinou" - je uspornejsi?

Příspěvek od HondaMan »

Mám porovnání jen u Opelu a nový motor s Adblue žere o litr více (podobný motor i výkon, nové auto je lehčí, má 8q AT místo 6q AT a Adblue)
2.9T RWD
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 483
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: filtr pevnych castic "s mocovinou" - je uspornejsi?

Příspěvek od PepaSFI »

řek bych že přímé srovnání není možné. I zdánlivě podobný motor bude jinak nastavený protože to že je v lepší emisní třídě není jen tím Adblue, bude mít jiné další příslučenství, jiný filtr částic. Obecně se dá říct snad jen to že moderní diesel má jeden velký problém a to je jeho uživatel. Když si někdo koupí naftový auto a používá to jako nákupní tašku na hopkání po městě, nemůže to dobře dopadnout. Furt to bude studený, zasviněný, furt se to bude dožadovat vymetení komína, což se bude furt ignorovat až to skončí opravou za ranec a nadáváním na filtry a EGR a kdovíco ještě.


Jinak teda Adblue stojí z výčepu pár korun a ani z flašky to není žádná tragédie. Ta náplň obvykle v osobních autech je na několik tisíc kilometrů.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27934
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: filtr pevnych castic "s mocovinou" - je uspornejsi?

Příspěvek od řidičBOB »

Tak hlavně, ten systém není perpetuum mobile a někde musí brát energii na to, aby fungoval ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: filtr pevnych castic "s mocovinou" - je uspornejsi?

Příspěvek od HondaMan »

Opel spotřebuje asi 15l adblue na 10tKm tj náklad vcelku zanedbatelný. Jen je to další opruz i z výčepu...
2.9T RWD
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: filtr pevnych castic "s mocovinou" - je uspornejsi?

Příspěvek od amater »

Ja se moc v tom neorientuji, ale co tak sleduji ruzne testy, tak se mi zda, ze s tim adblue je to spotreba vzdy trochu nissi. Tady je k problematice zaujimavy clanek:
https://www.auto.cz/adblue-dobra-vec-ne ... dice-88599

Navic, kdyz tomu spravne rozumim, motor s adblue, by se mel trochu min zasirat spalinami, ktere jsou zpetne do motoru vedeny pres EGR ventil a taky by se DPF nemusel tak casto cistit, tj. mohl by mit malinko delsi zivonost, co?.

Nakonec takovy motor by snad, nemusel byt zlou volbou.
Odpovědět