Připomínka k článku Motory moderních aut.

Když se chcete ponořit do nitra...
buell
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: pon 11 bře 17:18

Připomínka k článku Motory moderních aut.

Příspěvek od buell »

Dnes musím reagovat na článek Motory moderních aut.
Z mého pohledu je v něm několik nepřesností a dokonce i jedna, opět z mého pohledu, dost špatná informace.
Začnem od nejhoršího, což jest tankování paliva s vyšším oktanovým číslem.
Zjednodušeně napsáno, čím vyšší číslo, tím samozřejmě vyšší teplota na vznik samozápalu, ale také vyšší teplota hoření.
Tudíž je důležité dodržovat to, co uvádí výrobce, nebo případně úpravce daného motoru. Samozřejmě, jednou za čas, pokud se natankuje jiné palivo, tak to jednotka vydrží.
Pak tu máme onu neschopnost zamezit plnému otevření sací klapky při nízkých otáčkách motoru.
To je taky nepřesné, tenhle problém už se dal zvládnout bez elektroniky v šedesátých letech a to podtlakovým šoupátkem.
Od přelomu tisíciletí je to řešeno v některých systémech druhou servomotorem ovládanou škrtící klapkou a v posledních cca 10-ti letech je už jen jedna klapka ovládaná servomotorem. Tudíž uhel otevření klapky záleží jen na řídící jednotce a né na poloze plynového pedálu. Samozřejmě jsou vyjímky, ale to je na knížku.
Dále olej.
Motor je zkonstruován na jistý typ oleje a pokud si někdo řekne, že mu dá to nejlepší na trhu, tak ve většině případech nedělá dobře.
Bohužel dnešním a už vůbec starším motorům nedělá dobře biosložka, to je velkej problém, o kterém se nikdy mluvit nebude a bude se pouze bagatelizovat- neb Mamon je děsně mocnej, ale to sem nepatří.
Závěrem pro všechny a jednoduše, čím menší objem ve válci, tím vyšší otáčky, olej a palivo takové jaké má být, pravidelný servis a citlivá noha, nebo ruka a motor o to déle vydrží.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5748
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.

Příspěvek od Stepan »

čemu přesně vadí ta biosložka?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1948
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.

Příspěvek od Zajda »

buell píše: Zjednodušeně napsáno, čím vyšší číslo, tím samozřejmě vyšší teplota na vznik samozápalu, ale také vyšší teplota hoření.
Tudíž je důležité dodržovat to, co uvádí výrobce, nebo případně úpravce daného motoru. Samozřejmě, jednou za čas, pokud se natankuje jiné palivo, tak to jednotka vydrží.
Jak jako vyšší teplota hoření? Při stejné kompresi? To asi ne.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 493
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.

Příspěvek od PepaSFI »

v návodu k obsluze bývá oktanová hodnota předepsaná a to jako MINIMÁLNÍ. Žádné omezení pokud jde o vyšší hodnoty. Pořád je v provozu spousta vozidel stavěných ještě na benzin Normal 80 okt a bez problémů fungují na dnešní 95 okt. U čtyřtaktů samozřejmě po přidání náhrady tetraetylolova. Dvoutakty bez změny. Samozřejmě pokud někdo využije snížené klepání tím že bude motor ještě víc týrat pod otáčkama, jistě mu tím neprospěje. Ale ten problém není v nádrži, je tam kde by měl být mozek řidiče.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1948
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.

Příspěvek od Zajda »

Stejně tak norma jakosti paliva udává minimální oktanové číslo, ne maximální, Natural 95 bude ve skutečnosti běžně RON 96 a více.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
406 Coupe
Pan Řidič
Příspěvky: 239
Registrován: čtv 28 zář 21:12

Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.

Příspěvek od 406 Coupe »

od Stepan » včera, 20:47
čemu přesně vadí ta biosložka?

Tady to máš dost podrobně: http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... otoru.html

Chování biosložky v benzínových motorech bude asi ještě horší, kvůli nižší kompresi a teplotě spalování.
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2165
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.

Příspěvek od GeneHawkins »

Zajda píše:
buell píše: Zjednodušeně napsáno, čím vyšší číslo, tím samozřejmě vyšší teplota na vznik samozápalu, ale také vyšší teplota hoření.
Tudíž je důležité dodržovat to, co uvádí výrobce, nebo případně úpravce daného motoru. Samozřejmě, jednou za čas, pokud se natankuje jiné palivo, tak to jednotka vydrží.
Jak jako vyšší teplota hoření? Při stejné kompresi? To asi ne.
Ona tam ale není stejná komprese, když to hoří. S vyšším oktanovým číslem směs hoří později a tedy logicky při vyšší kompresi.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16907
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.

Příspěvek od pavproch »

Stejnou (imho zavádějící / scestnou / nesprávnou) informaci sem (zprostředkovaně via autorizák v Brně) doslat od techniků (motorářů) bmw z mnichova, když (3 měsíce) pátrali po příčině, proč mi po GO odcházely "nové" N53B30 jeden za druhým po nějakých 6-9tis km. Prý do N53 není radno lít (aditivovaný) BA98NA nebo (aditivovaný) prémiový BA95NA, ale jen obyčejný BA95NA bez aditiv, protože.....

Jak píšu, moc tomu tvrzení ale nevěřím.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1948
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.

Příspěvek od Zajda »

GeneHawkins píše:Ona tam ale není stejná komprese, když to hoří. S vyšším oktanovým číslem směs hoří později a tedy logicky při vyšší kompresi.
Bavíme se snad o zážehovém motoru, kde se směs zapaluje svíčkou.
Pokud řídící jednotka neupraví předstih, tak se zapálí obě paliva při stejné kompresi.
Pokud ho upraví, tak v rámci povoleného rozsahu dle řídícího software. Asi ho nebude posunovat libovolně jen protože by to šlo.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2165
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.

Příspěvek od GeneHawkins »

Jenže směs s vyšším oktanovým číslem hoří pomaleji a proto později.
Odpovědět