Připomínka k článku Motory moderních aut.
Napsal: sob 08 čer 19:18
Dnes musím reagovat na článek Motory moderních aut.
Z mého pohledu je v něm několik nepřesností a dokonce i jedna, opět z mého pohledu, dost špatná informace.
Začnem od nejhoršího, což jest tankování paliva s vyšším oktanovým číslem.
Zjednodušeně napsáno, čím vyšší číslo, tím samozřejmě vyšší teplota na vznik samozápalu, ale také vyšší teplota hoření.
Tudíž je důležité dodržovat to, co uvádí výrobce, nebo případně úpravce daného motoru. Samozřejmě, jednou za čas, pokud se natankuje jiné palivo, tak to jednotka vydrží.
Pak tu máme onu neschopnost zamezit plnému otevření sací klapky při nízkých otáčkách motoru.
To je taky nepřesné, tenhle problém už se dal zvládnout bez elektroniky v šedesátých letech a to podtlakovým šoupátkem.
Od přelomu tisíciletí je to řešeno v některých systémech druhou servomotorem ovládanou škrtící klapkou a v posledních cca 10-ti letech je už jen jedna klapka ovládaná servomotorem. Tudíž uhel otevření klapky záleží jen na řídící jednotce a né na poloze plynového pedálu. Samozřejmě jsou vyjímky, ale to je na knížku.
Dále olej.
Motor je zkonstruován na jistý typ oleje a pokud si někdo řekne, že mu dá to nejlepší na trhu, tak ve většině případech nedělá dobře.
Bohužel dnešním a už vůbec starším motorům nedělá dobře biosložka, to je velkej problém, o kterém se nikdy mluvit nebude a bude se pouze bagatelizovat- neb Mamon je děsně mocnej, ale to sem nepatří.
Závěrem pro všechny a jednoduše, čím menší objem ve válci, tím vyšší otáčky, olej a palivo takové jaké má být, pravidelný servis a citlivá noha, nebo ruka a motor o to déle vydrží.
Z mého pohledu je v něm několik nepřesností a dokonce i jedna, opět z mého pohledu, dost špatná informace.
Začnem od nejhoršího, což jest tankování paliva s vyšším oktanovým číslem.
Zjednodušeně napsáno, čím vyšší číslo, tím samozřejmě vyšší teplota na vznik samozápalu, ale také vyšší teplota hoření.
Tudíž je důležité dodržovat to, co uvádí výrobce, nebo případně úpravce daného motoru. Samozřejmě, jednou za čas, pokud se natankuje jiné palivo, tak to jednotka vydrží.
Pak tu máme onu neschopnost zamezit plnému otevření sací klapky při nízkých otáčkách motoru.
To je taky nepřesné, tenhle problém už se dal zvládnout bez elektroniky v šedesátých letech a to podtlakovým šoupátkem.
Od přelomu tisíciletí je to řešeno v některých systémech druhou servomotorem ovládanou škrtící klapkou a v posledních cca 10-ti letech je už jen jedna klapka ovládaná servomotorem. Tudíž uhel otevření klapky záleží jen na řídící jednotce a né na poloze plynového pedálu. Samozřejmě jsou vyjímky, ale to je na knížku.
Dále olej.
Motor je zkonstruován na jistý typ oleje a pokud si někdo řekne, že mu dá to nejlepší na trhu, tak ve většině případech nedělá dobře.
Bohužel dnešním a už vůbec starším motorům nedělá dobře biosložka, to je velkej problém, o kterém se nikdy mluvit nebude a bude se pouze bagatelizovat- neb Mamon je děsně mocnej, ale to sem nepatří.
Závěrem pro všechny a jednoduše, čím menší objem ve válci, tím vyšší otáčky, olej a palivo takové jaké má být, pravidelný servis a citlivá noha, nebo ruka a motor o to déle vydrží.