METABOND - zkušenosti
METABOND - zkušenosti
Ve snaze snížit spotřebu oleje a benzínu mého "newtimeru" - 230 tkm - jsem zakoupil zázrak jménem METABOND old speziaL, který to má zajistit. Poté jsem byl ale varován praktikem, že přípravek "zalepí" nejenom rýhy a opotřebení na stěně válce, ale i jiná místa, kde to není moc vítané, jako např. kluzné plochy na klice, osičkách vahadel, pístních čepů a pod. kde se může zhoršit mazání a hlavně se zhorší rozebíratelnost při případné opravě.
Máte s tím někdo zkušenosti?
Máte s tím někdo zkušenosti?
Re: METABOND - zkušenosti
Jestli je to koupené na internetu, vrať ve 14denní lhůtě. Obecně každý olej má vyvážené složení - co a v jakémkoliv množství má obsahovat. Cokoliv do něj přidávat v úplně nejlepším případě neudělá vůbec nic. Jestli má něco mechanicky zacelovat povrch válců, určitě se to neslučuje s dobrým mazáním nebo zachování průchodnosti filtru.
Zrovna k Metabondu je pěkné vlákno na forum oleje.cz
Ve zkratce - šmejdi, co to vždy přejmenují po tom co se obecně provalí že je to k ničemu.
Na hlavní stránce pak doporučuji vyhledat článek "mazivářské mýty, přísady do oleje".
Zrovna k Metabondu je pěkné vlákno na forum oleje.cz
Ve zkratce - šmejdi, co to vždy přejmenují po tom co se obecně provalí že je to k ničemu.
Na hlavní stránce pak doporučuji vyhledat článek "mazivářské mýty, přísady do oleje".
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: METABOND - zkušenosti
Nesouhlasim. Problem je najit prokazatelne fungujici aditivum. A kdyz ho najdes,zjistis,ze se v Evrope neda sehnat.
Nesnazte se zpochybnovat to video,toho borce uz nejaky patek sleduju a je to demon
https://youtu.be/88vwUwa3igQ
Nesnazte se zpochybnovat to video,toho borce uz nejaky patek sleduju a je to demon
https://youtu.be/88vwUwa3igQ
Re: METABOND - zkušenosti
A věříte tomuhle? Ekolube jízda úplně bez oleje po aplikaci toho jejich aditiva. Žádná reklama, jen by mě fakt zajímalo jestli je to možný. https://www.youtube.com/watch?v=6GJuDcMYvg4 pokud se to tady někde probíralo, tak prosím nasměrovat.
Re: METABOND - zkušenosti
Jistě, výrobci olejů s miliardovým vývojem ve spolupráci s rafineriemi namíchají směs, která funguje pro celý rozsah podmínek ve kterých fungovat má.
Do toho přijdou utlačovaní vynálezci se zázračnou vodou, který má vlastnosti, ze kterých by si inženýři v Exxonu sedli na zadek.
Nedělejte si ze mě srandu proboha.
Aditiva extrémně vylepšující jednu konkrétní vlastnost, například mazivost, jsou všeobecně známa.
Taktéž je znám jejich extrémní korozivní účinek.
Do toho přijdou utlačovaní vynálezci se zázračnou vodou, který má vlastnosti, ze kterých by si inženýři v Exxonu sedli na zadek.
Nedělejte si ze mě srandu proboha.
Aditiva extrémně vylepšující jednu konkrétní vlastnost, například mazivost, jsou všeobecně známa.
Taktéž je znám jejich extrémní korozivní účinek.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: METABOND - zkušenosti
A co takhle místo toho elaborátu napsat proč to nefunguje. Vidím video - vypustili olej, jedou, nezadřeli. Nebyl jsem u toho, nevím jestli je to podfuk. V komentářích tvrdí, že to jezdí normálně další tisíce km. Taky se mi to nezdá, tak se ptám jestli je to možný. A co se týká schopností inženýrů, tak minimálně ti, co máme v práci, tak teda nic moc.
Re: METABOND - zkušenosti
I vyrobce lagru Federal Mogul jejichz vyrobky najdete v takrka kazdem evropskem motoru tvrdi,ze napriklad Start/Stop je zabijak spodku motoru a hodi se motor chranit. Jak to uz nerekli,aby nebyli napadeni.
aditivum snizujici treni A CASTA VYMENA OLEJE je rozhodne doporuceni hodna. Kdo ma dojem,ze menit olej po 25K je spravne,ptz to pise vyrobce v manualu,tak je pako.
Pokud pujdeme do dusledku,tak nikdo uz dnes nedela vymenu oleje po rekneme 3-5000km po nakupu noveho auta. Ja osobne tohle povazuju za velmi vhodne.
atd atd atd
aditivum snizujici treni A CASTA VYMENA OLEJE je rozhodne doporuceni hodna. Kdo ma dojem,ze menit olej po 25K je spravne,ptz to pise vyrobce v manualu,tak je pako.
Pokud pujdeme do dusledku,tak nikdo uz dnes nedela vymenu oleje po rekneme 3-5000km po nakupu noveho auta. Ja osobne tohle povazuju za velmi vhodne.
atd atd atd
Re: METABOND - zkušenosti
tyhle věci se zkoušely už za války, z celkem pochopitelných důvodů. Tehdy to bylo použití grafitu a sirníku molybdeničitého a fungovalo to. Jenže tam nešlo o nějaké zázraky ale prostě o to jestli se letadlo s prostřeleným motorem vrátí domů nebo ne. Jestli se ten motor rozpadne za deset minut nebo za půl hodiny. A i tak mám pocit že se to nějak moc nepoužívalo.
A jestli je reálný ten test chodu bez oleje? Zrovna čtu test bazarového Fiatu Dobló. Prý benzinové motory berou olej tak málo že uživatelé kašlou na údržbu. A pak jezdí do servisu s klesajícím výkonem protože kvůli nedostatku oleje to nenatlačí hydroštely a neotvírají se ventily. Ale motor pořád chodí, neuškodí mu to. A zas jsou motory které můžete mazat vzorně a stejně to nestačí. Kdysi byl populární jeden přípravek na bázi teflonu, dali jsme to do š105. Jestli líp jela si netroufám posoudit, na tom výkonu by se nepoznalo ani 50% navrch ale přestal se černit výfuk. Ale zas jsem slyšel o jednom co mu to asi rozhýbalo zarostlé karbony a začalo to hrozně žrát olej. Taky se kdysi vyskytovaly přísady na bázi nevím už, chloru nebo fluoru. Mazalo to skvěle, všecko běželo, jen to způsobovalo tvrdnutí gumy, takže to časem začalo pouštět olej přes gufera.
Nevím jestli má smysl snažit se o zázraky u dnešních aut kde motor obvykle naběhá násobně víc než ta škodovka a místo zázračných vodiček se spíš nezamyslet nad správnou údržbou a používáním.
A jestli je reálný ten test chodu bez oleje? Zrovna čtu test bazarového Fiatu Dobló. Prý benzinové motory berou olej tak málo že uživatelé kašlou na údržbu. A pak jezdí do servisu s klesajícím výkonem protože kvůli nedostatku oleje to nenatlačí hydroštely a neotvírají se ventily. Ale motor pořád chodí, neuškodí mu to. A zas jsou motory které můžete mazat vzorně a stejně to nestačí. Kdysi byl populární jeden přípravek na bázi teflonu, dali jsme to do š105. Jestli líp jela si netroufám posoudit, na tom výkonu by se nepoznalo ani 50% navrch ale přestal se černit výfuk. Ale zas jsem slyšel o jednom co mu to asi rozhýbalo zarostlé karbony a začalo to hrozně žrát olej. Taky se kdysi vyskytovaly přísady na bázi nevím už, chloru nebo fluoru. Mazalo to skvěle, všecko běželo, jen to způsobovalo tvrdnutí gumy, takže to časem začalo pouštět olej přes gufera.
Nevím jestli má smysl snažit se o zázraky u dnešních aut kde motor obvykle naběhá násobně víc než ta škodovka a místo zázračných vodiček se spíš nezamyslet nad správnou údržbou a používáním.
Re: METABOND - zkušenosti
jak po 25tKm? Minimálně 30 a za studena plnej knedlík. Však při prodeji/vrácení z operáku se řeší především kosmetika.jirka87 píše:I vyrobce lagru Federal Mogul jejichz vyrobky najdete v takrka kazdem evropskem motoru tvrdi,ze napriklad Start/Stop je zabijak spodku motoru a hodi se motor chranit. Jak to uz nerekli,aby nebyli napadeni.
aditivum snizujici treni A CASTA VYMENA OLEJE je rozhodne doporuceni hodna. Kdo ma dojem,ze menit olej po 25K je spravne,ptz to pise vyrobce v manualu,tak je pako.
Pokud pujdeme do dusledku,tak nikdo uz dnes nedela vymenu oleje po rekneme 3-5000km po nakupu noveho auta. Ja osobne tohle povazuju za velmi vhodne.
atd atd atd
2.9T RWD
Re: METABOND - zkušenosti
My děláme dokonce po 2kkm, my jsme slušní provozovatelé
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))