Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte 18 pro 22:14
Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách
Zdravím, před hodinou jsem připojil na autonabíječku autobaterii a automaticky jsem připojil červený kabel na "+" a černý na "-"... Až teď po hodině co jsem se šel kouknout jak to vypadá jsem si všiml, že kabely jsou označené opačně než je tomu v autě a červený kabel je zde minusový a černý plusový. Na baterii ani nabíječce jsem nepozoroval žádné nežádoucí věci, tak se chci zeptat, jestli je možné, že se nic nestalo a baterie to přežije bez úhony. Děkuji za vaše názory a rady.
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 896
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku
Hele, a připojil jsi opravdu nabíječku ?
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte 18 pro 22:14
Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku
Ano, připojil jsem opravdu nabíječku. Teď jsem tedy kabely přehodil a zapnul to znovu a čekám, jestli se bude něco dít nebo ne. Sám se divím, že se něco nestalo a že mi nevyskočila ani pojistka, ale opravdu se nic nedělo. Je možné, že se nic nedělo kvůli velkému vybití baterie? Vím, že některé nabíječky mají ochranu řešenou i tak, že pokud se prohodí kabely, tak nabíječka nesepne a nestane se nic. Ale nevím jak je na tom tahle nabíječka, mám ji půjčenou od tchána.
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte 18 pro 22:14
Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku
Tak jsem nakonec zjistil, že se nic stát ani nemohlo, protože půjčená nabíječka nefunguje a nenabíjí ... Baterka naštěstí ještě nebyla úplně grogy, takže jsem ji teď šoupnul zpět do auta a to naskočilo napoprvé... Příště si alespoň lépe pohlídám kabely...
Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku
Takže trefa970ka píše:Hele, a připojil jsi opravdu nabíječku ?
Pravda vyděsí
Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku
Doporučuju Ctek MXS 5.0 ve verzi Test & Charge. Stojí do 2,5 tisíc a oživila i baterky vybité do mrtva. Zvládne všechny druhy olověných Aku (gel i AGM) má ochranu přepólování a testovací rezim pro Aku i alternátor. Rozhodně dlouhodobě lepší investice než koupit novou baterku, ktera zpravidla nebude plně nabitá a pak ji neudržovat nebo napojovat na pochybné přístroje typu Lidl za pětistovku, co popraví i novou baterku.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku
Já teda nevím, Lidl nabíječka Ultimate Speed ULG 3.8 B1 za pětistovku zvládne také všechny druhy, umí oživit i mrtvou (no, pokud je mrtvá třeba týden, tak sice bude oživena, ale kapacita bude v prčicích), má ochranu proti přepólování, jen nemá zátěžový tester.
A na provaření EFB akumulátoru stejně potřebuješ 17 V a 10 A, na což je i CTEK MXS 5.0 krátký.
A na provaření EFB akumulátoru stejně potřebuješ 17 V a 10 A, na což je i CTEK MXS 5.0 krátký.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku
Také mám tu z Lidlu a funguje bez problému.
Jestli ta původní nabíječka měla červený na mínusu a černý na plusu, tak se v ní nejspíš už někdo hrabal.
Jestli ta původní nabíječka měla červený na mínusu a černý na plusu, tak se v ní nejspíš už někdo hrabal.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku
Hlásím se také k Lidlovce. Už 4 roky 100% funkční i přesto, že ji mám v regálu v garáži, kde je v zimě regulérně "mínus". Koupil jsem ji kvůli gelovkám v motorkách. Nechtělo se mi dávat za nabíječku určenou pro gelovky 2000Kč a fungovala na 1.
Jedna příhoda k té špatné polaritě na AKU při nabíjení...Nebyl jsem to já, ale "osoba mě blízká"
Zapojil kontakty na AUDI 100 (nebo co to bylo za vergl) a lehce si zasvařoval...Chm..Kontrola...Znovu připojení..opět proběhlo za světelných efektů, přičemž to už ho zima srala natolik, že to prostě nechal tak. Nabíjel den - AKU mrtvější, než předtím. Škrábání na bradě, ovšem vzhledem k tomu, že měl k dispozici asi další 3 auta, tak to prostě nechal bejt a nabíjel dál. Druhý den už byla AKU nabitá dost na to, aby to šlo zkusit. Motor velmi neochotně startoval už s tak divným projevem, po chvíli naskočil a zněl opravdu velmi zvláštně. Chod se nějak nechtěl ustálit, dost to vibrovalo a zkrátka znělo divně - jak já říkám "jako pumpa na sračky"...Uživatel tedy zařadil 1°, dal mu napít a začal....couvat...Kurva fix ! Zastaví, řadí pro jistotu 2°, ovšem opět couvá. Tedy řadí °R a konečně se pohybuje směrem vpřed !
Ne...fakt jsem si to nevymyslel....Totálně přepóloval baterku, motor chytl naopak a už to bylo...A ne, neshořelo vůbec nic. Baterka šla do šrotu, nasadila se nová a už to jelo směrem,který byl očekáván
O doslovném výbuchu 2 zcela nových AKU 180Ah určených do náklaďáku bych se už nerozepisoval, ale svlečenej jsem bylskoro dřív, než jsem to stihnul sám. Nový monterky v prdeli, ty šly i s chlupama a baterky tehdá za asi 7000Kč taky v hajzlu
Jedna příhoda k té špatné polaritě na AKU při nabíjení...Nebyl jsem to já, ale "osoba mě blízká"
Zapojil kontakty na AUDI 100 (nebo co to bylo za vergl) a lehce si zasvařoval...Chm..Kontrola...Znovu připojení..opět proběhlo za světelných efektů, přičemž to už ho zima srala natolik, že to prostě nechal tak. Nabíjel den - AKU mrtvější, než předtím. Škrábání na bradě, ovšem vzhledem k tomu, že měl k dispozici asi další 3 auta, tak to prostě nechal bejt a nabíjel dál. Druhý den už byla AKU nabitá dost na to, aby to šlo zkusit. Motor velmi neochotně startoval už s tak divným projevem, po chvíli naskočil a zněl opravdu velmi zvláštně. Chod se nějak nechtěl ustálit, dost to vibrovalo a zkrátka znělo divně - jak já říkám "jako pumpa na sračky"...Uživatel tedy zařadil 1°, dal mu napít a začal....couvat...Kurva fix ! Zastaví, řadí pro jistotu 2°, ovšem opět couvá. Tedy řadí °R a konečně se pohybuje směrem vpřed !
Ne...fakt jsem si to nevymyslel....Totálně přepóloval baterku, motor chytl naopak a už to bylo...A ne, neshořelo vůbec nic. Baterka šla do šrotu, nasadila se nová a už to jelo směrem,který byl očekáván
O doslovném výbuchu 2 zcela nových AKU 180Ah určených do náklaďáku bych se už nerozepisoval, ale svlečenej jsem bylskoro dřív, než jsem to stihnul sám. Nový monterky v prdeli, ty šly i s chlupama a baterky tehdá za asi 7000Kč taky v hajzlu
Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku
mam LIDL i Ctek MXS Test&Charge takže můžu porovnávat
LIDL je na takové to domácí nabíjení možná OK, ale má jednu dost zásadní vadu, nenabije domrtě vybitou baterku (typicky zapomenutá světla přes noc atd.), protože o ní prostě ani neví a nezačne nabíjet a nebo nabíjení posléze ukončí - ověřeno u několika baterií 45-75 Ah. Baterka se pak musí "nakopnout" nějakou hloupou nabíječkou a pak se LIDL chytne.
Ctek MXS Test&Charge je samozřejmě bez debat, dokáže promíchat elektrolyt a tím baterku oživit, má slušné kontrolní mechanismy a nebojím se jí na autě nechat bez dozoru. Slušné rozpětí hodnot od motorky po střední auto. Test&Charge funce je opravdu orientační, takže doporučuji klidně zlatou střední cestu Ctek MXS 5.0 pokud stačí Ah anebo 7.0 to už má i režim záložní batt, takže se nevynulujou hodiny, pin radia a další hodnoty na autě.
Ale ze zkušeností vím, že jakmile se u auta v pravidelném provozu začne s baterkou něco dít je na výměnu a žádná nabíječka tomu nepomůže a je lepší ji rovnou vyměnit a vzít rovnou AGM variantu u start/stop vybav povinnost. Jiná věc je u aut nebo moto odstavovaných mimo sezonu nebo co dojíždí krátké trasy a batt se nedobije.
LIDL je na takové to domácí nabíjení možná OK, ale má jednu dost zásadní vadu, nenabije domrtě vybitou baterku (typicky zapomenutá světla přes noc atd.), protože o ní prostě ani neví a nezačne nabíjet a nebo nabíjení posléze ukončí - ověřeno u několika baterií 45-75 Ah. Baterka se pak musí "nakopnout" nějakou hloupou nabíječkou a pak se LIDL chytne.
Ctek MXS Test&Charge je samozřejmě bez debat, dokáže promíchat elektrolyt a tím baterku oživit, má slušné kontrolní mechanismy a nebojím se jí na autě nechat bez dozoru. Slušné rozpětí hodnot od motorky po střední auto. Test&Charge funce je opravdu orientační, takže doporučuji klidně zlatou střední cestu Ctek MXS 5.0 pokud stačí Ah anebo 7.0 to už má i režim záložní batt, takže se nevynulujou hodiny, pin radia a další hodnoty na autě.
Ale ze zkušeností vím, že jakmile se u auta v pravidelném provozu začne s baterkou něco dít je na výměnu a žádná nabíječka tomu nepomůže a je lepší ji rovnou vyměnit a vzít rovnou AGM variantu u start/stop vybav povinnost. Jiná věc je u aut nebo moto odstavovaných mimo sezonu nebo co dojíždí krátké trasy a batt se nedobije.