Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru
Napsal: pon 19 lis 12:02
Zdravím Vás,
rád zde prodiskutuji jednu anomálii nad kterou trochu tápám.
Mám starou E46 320d 2003 s common failem. Po koupi vozu v lednu jsem jezdíval na firemní naftu, tudíž nepremiovou, i když občas jsem si dolil sám i s aditivy, takhle asi 4 měsíce, auto bylo ok.
Následně jsem začal tankovat sám, a to pouze lepší palivo s aditivy, u starší e46 z roku 1998 a přímým vstřikováním se mi to osvědčilo. (zlaté PD)
Avšak po tankování prémiového paliva se začal projevovat horší chod motoru, na neutrál šly cítit zvýšené vibrace, auto po nastartování vždy hodilo bílý čmoudík, po pár měsících se stav zhoršil a prvních 5 minut jízdy do zahřátí motor při jízdě všelijak škubal. Po natankování obyčejného paliva sice auto házelo po startu čmoudíky pořád, avšak ostatní symptomy ustoupily do pozadí. Až po opětovném natankování prémiového paliva za pár měsíců motor zase na barbara vibroval a nakonec jsem musel vyměnit i vstřiky, neboť se auto prvních 10 minut jízdy opravdu trápilo a nejel jsem s ním více jak 30km/hod, po zahřátí však ok.
Šel jsem do risku a koupil použité vstřikovače za 4000,-, po správném nainstalování motor běžel skvěle, šel poznat i rozdíl ve výkonu. Po 2 měsících se však opět začaly vracet podobné příznaky, avšak pouze občas a v menší míře.
Zaregistroval jsem, že při nízké hladině paliva měly tyto příznaky častější výskyt, avšak postupně se stav opět zhoršoval, po zahřátí však ok, jelo to dobře.
Opět jsem se rozhodl natankovat prémiové palivo s nadějí, že trochu pročistí palivovou soustavu. Bohužel chod byl ještě horší a do týdne bylo auto opět na odstavení a tentokrát jsem zvolil přímo repas vstřikovačů.
OTÁZKA ZNÍ:
Jak je možné, že přidáním prémiového paliva se zhorší chod?
Vysvětluji si to tak, že aditiva v palivu obsahují rozpouštědla a mohou uvolnit nějaké částice ze sedimentů v palivové soustavě, které následně putují až do motoru a zanášejí vstřikovače, které jsou následně po nějakém čase na odpis. Nejsem si tím ale úplně jistý, a technicky mi to úplně nesedí.
Tužší nežádoucí částice by měl přece zachycovat palivový filtr, který je nedávno měněný. Je možné, že se v nádrži nasbíraly nežádoucí látky, které vstřiky poškozují? Nebo myslíte, že tento sled událostí je čistě náhodný a jen mám smůlu na životní opotřebení obou sad vstřikovačů?
Jakto, že po zahřátí motoru se chod harmonizoval a příznaky mnohdy nešly poznat, může to souviset s roztahováním kovů a tudíž kapilár trysek?
Víte, oprava mě teď vychází na cca 20 000 a nechci, ať za ty peníze jezdím opět jen půl roku, protože vstřikovače opět něco poškodí...
Jaká je vaše hypotéza? Máte popř. kontakt na nějakého zabijáka přes paliva? Rád se ho na to zeptám.
Díky.
S pozdravem Tomáš Š.
rád zde prodiskutuji jednu anomálii nad kterou trochu tápám.
Mám starou E46 320d 2003 s common failem. Po koupi vozu v lednu jsem jezdíval na firemní naftu, tudíž nepremiovou, i když občas jsem si dolil sám i s aditivy, takhle asi 4 měsíce, auto bylo ok.
Následně jsem začal tankovat sám, a to pouze lepší palivo s aditivy, u starší e46 z roku 1998 a přímým vstřikováním se mi to osvědčilo. (zlaté PD)
Avšak po tankování prémiového paliva se začal projevovat horší chod motoru, na neutrál šly cítit zvýšené vibrace, auto po nastartování vždy hodilo bílý čmoudík, po pár měsících se stav zhoršil a prvních 5 minut jízdy do zahřátí motor při jízdě všelijak škubal. Po natankování obyčejného paliva sice auto házelo po startu čmoudíky pořád, avšak ostatní symptomy ustoupily do pozadí. Až po opětovném natankování prémiového paliva za pár měsíců motor zase na barbara vibroval a nakonec jsem musel vyměnit i vstřiky, neboť se auto prvních 10 minut jízdy opravdu trápilo a nejel jsem s ním více jak 30km/hod, po zahřátí však ok.
Šel jsem do risku a koupil použité vstřikovače za 4000,-, po správném nainstalování motor běžel skvěle, šel poznat i rozdíl ve výkonu. Po 2 měsících se však opět začaly vracet podobné příznaky, avšak pouze občas a v menší míře.
Zaregistroval jsem, že při nízké hladině paliva měly tyto příznaky častější výskyt, avšak postupně se stav opět zhoršoval, po zahřátí však ok, jelo to dobře.
Opět jsem se rozhodl natankovat prémiové palivo s nadějí, že trochu pročistí palivovou soustavu. Bohužel chod byl ještě horší a do týdne bylo auto opět na odstavení a tentokrát jsem zvolil přímo repas vstřikovačů.
OTÁZKA ZNÍ:
Jak je možné, že přidáním prémiového paliva se zhorší chod?
Vysvětluji si to tak, že aditiva v palivu obsahují rozpouštědla a mohou uvolnit nějaké částice ze sedimentů v palivové soustavě, které následně putují až do motoru a zanášejí vstřikovače, které jsou následně po nějakém čase na odpis. Nejsem si tím ale úplně jistý, a technicky mi to úplně nesedí.
Tužší nežádoucí částice by měl přece zachycovat palivový filtr, který je nedávno měněný. Je možné, že se v nádrži nasbíraly nežádoucí látky, které vstřiky poškozují? Nebo myslíte, že tento sled událostí je čistě náhodný a jen mám smůlu na životní opotřebení obou sad vstřikovačů?
Jakto, že po zahřátí motoru se chod harmonizoval a příznaky mnohdy nešly poznat, může to souviset s roztahováním kovů a tudíž kapilár trysek?
Víte, oprava mě teď vychází na cca 20 000 a nechci, ať za ty peníze jezdím opět jen půl roku, protože vstřikovače opět něco poškodí...
Jaká je vaše hypotéza? Máte popř. kontakt na nějakého zabijáka přes paliva? Rád se ho na to zeptám.
Díky.
S pozdravem Tomáš Š.