Volant vibruje od 120km/h výš
Volant vibruje od 120km/h výš
Zdarec,
po dlouhé době jsem si nechal na autě udělat geometrii a teď když jedu nad těch 120, začne volant vibrovat. Je možné, že jsou gumy z předchozí špatné geometrie tak blbě sjeté nebo je to spíš náhoda a posralo se vyvážení při sundávání kol? Byl to trochu rozsáhlejší servis.
Je mi divné, že to nedělá pořád, vnímám to opravdu nárazově až od té rychlosti. Chtěl jsem zkusit i jestli to s vyšší rychlostí přestane, ale rovinka nebyla dost dlouhá . Asi zítra zkusím přehodit přední gumy za zadní, jestli to přestane.
po dlouhé době jsem si nechal na autě udělat geometrii a teď když jedu nad těch 120, začne volant vibrovat. Je možné, že jsou gumy z předchozí špatné geometrie tak blbě sjeté nebo je to spíš náhoda a posralo se vyvážení při sundávání kol? Byl to trochu rozsáhlejší servis.
Je mi divné, že to nedělá pořád, vnímám to opravdu nárazově až od té rychlosti. Chtěl jsem zkusit i jestli to s vyšší rychlostí přestane, ale rovinka nebyla dost dlouhá . Asi zítra zkusím přehodit přední gumy za zadní, jestli to přestane.
Rychlost zabíjí!
Re: Volant vibruje od 120km/h výš
me to delaly stary kola na aute. Co zvlneny kotouce? ME tak napada, kdyby se Ti hodilo, mam tu komplet na ZX, na predek, Brembo MAx a k tomu desticky. Zbyly mi z auta.
Re: Volant vibruje od 120km/h výš
Na kotouče jsem se obratem ptal dotyčného mechanika a říkal, že kontroloval a byly v pohodě, viděl bych to spíš na něco s kolama. Ty Bremba jsou lákavé, ale asi to budu muset ještě chvíli vydržet se starýma brzdama. Teď jsem se dost vyšťavil - repase zadní nápravy, rozvody, olej, filtry, kapaliny, svíčky, lanka, rez... Snad to dá teď už chvíli pokoj
Rychlost zabíjí!
Re: Volant vibruje od 120km/h výš
kurde, mas novy auto . Ted uz se tam nema co vysrat
Re: Volant vibruje od 120km/h výš
No když mi vibroval volant v autě od nějakých 120 do cca 140 tak to bylo špatně vyváženým kolem. Takže bych si tipl, že tohle bude taky ten případ.aikoN píše:Zdarec,
po dlouhé době jsem si nechal na autě udělat geometrii a teď když jedu nad těch 120, začne volant vibrovat. Je možné, že jsou gumy z předchozí špatné geometrie tak blbě sjeté nebo je to spíš náhoda a posralo se vyvážení při sundávání kol? Byl to trochu rozsáhlejší servis.
Je mi divné, že to nedělá pořád, vnímám to opravdu nárazově až od té rychlosti. Chtěl jsem zkusit i jestli to s vyšší rychlostí přestane, ale rovinka nebyla dost dlouhá . Asi zítra zkusím přehodit přední gumy za zadní, jestli to přestane.
Re: Volant vibruje od 120km/h výš
jj, kola
vyvážení, křivé disky nebo vadné pneu
vyvážení, křivé disky nebo vadné pneu
Re: Volant vibruje od 120km/h výš
Ak to auto ma vela najazdenych kilometrov, moze to byt aj struktualna pevnost karoserie v oblasti stlpika volantu. Dost casto sa to stava autam +200tis.km a neda sa to odstranit.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Volant vibruje od 120km/h výš
Tak jsem zkusil přehodit přední za zadní a vibrace ustaly. Bohužel jsem si všiml jiné "vychytávky".
Utáhl jsem šrouby momenťákem a druhý den jsem kontroloval, jestli se nic nepovolilo. Vše v pohodě, až na jeden šroub vpravo vepředu, který se volně protáčel. Vyndal jsem ho a zjistil jsem, že je v náboji stržený závit. Dojel jsem za soustružníkem, jestli by mi to nevyřezal. Změřil si šroub, zkusil prořezat, ale zdálo se to vylágrované, tak jsme začali sundávat celé kolo.
A co čert nechtěl - zjistil, že ten šroub z vylágrované díry má jiné stoupání, než ty ostatní (1.5 místo 1.25) a tím pádem bylo jasné, proč byl závit v hajzlu. Díra samozřejmě úplně v řiti, protože už byla protažená na 1.5. Nakonec jsme zjistili, že vzadu se to ještě v pohodě chytá, takže jsem od garážníka sehnal delší šroub od mercedesu, který pasoval, šel utáhnout a dal ho tam. Zajímavé je, že ten "blbý" šroub jsme používali už cca 6 let, pravděpodobně se stěhoval z díry do díry, z kola na kolo a nikdy se na to nepřišlo. Kola se měnily v několika pneuservisech, u mechaniků při opravách, měnil jsem je já, táta a nikdy ani náznak problému.
Chtěl bych se taky zeptat - ten šroub z mercedesu je trochu jiný, než ostatní - je delší a má delší hlavu - to se asi taky trochu (znatelně) projeví na vyvážení, i když je to jen pár gramů a navíc skoro u středu kola, že?
Utáhl jsem šrouby momenťákem a druhý den jsem kontroloval, jestli se nic nepovolilo. Vše v pohodě, až na jeden šroub vpravo vepředu, který se volně protáčel. Vyndal jsem ho a zjistil jsem, že je v náboji stržený závit. Dojel jsem za soustružníkem, jestli by mi to nevyřezal. Změřil si šroub, zkusil prořezat, ale zdálo se to vylágrované, tak jsme začali sundávat celé kolo.
A co čert nechtěl - zjistil, že ten šroub z vylágrované díry má jiné stoupání, než ty ostatní (1.5 místo 1.25) a tím pádem bylo jasné, proč byl závit v hajzlu. Díra samozřejmě úplně v řiti, protože už byla protažená na 1.5. Nakonec jsme zjistili, že vzadu se to ještě v pohodě chytá, takže jsem od garážníka sehnal delší šroub od mercedesu, který pasoval, šel utáhnout a dal ho tam. Zajímavé je, že ten "blbý" šroub jsme používali už cca 6 let, pravděpodobně se stěhoval z díry do díry, z kola na kolo a nikdy se na to nepřišlo. Kola se měnily v několika pneuservisech, u mechaniků při opravách, měnil jsem je já, táta a nikdy ani náznak problému.
Chtěl bych se taky zeptat - ten šroub z mercedesu je trochu jiný, než ostatní - je delší a má delší hlavu - to se asi taky trochu (znatelně) projeví na vyvážení, i když je to jen pár gramů a navíc skoro u středu kola, že?
Rychlost zabíjí!
Re: Volant vibruje od 120km/h výš
IMHO by nemuselo, ale jestli máš sudý počet šroubů, tak dej stejný/stejně těžký na opačnou stranu pro klid duše.
Re: Volant vibruje od 120km/h výš
Zdravim chlapi resim podobny problem prezouval jsem gumy v zime to jezdilo na kolech R13 a volant nechvel ted jsem to dal na letni gumy elektrony R14 a pri 80km/h se mi rozklepe volant ale ne ze by vibrace ale cukani do stran dekuji za rady