Stránka 1 z 1
Najetí na obrubník - následky
Napsal: pát 16 úno 09:59
od Nartelian
I přes velkou vzdálenost a přiměřenou rychlost se při dnešním ranním sněhovém překvapení nedařilo mému autu zabrdit a rychlost se téměř nesnižovala. Abych předešel nevyhnutelné srážce s předemnou stojícím autem otočil jsem to na odbočku k parkovišti. Bohužel se autu nechtělo ani příliš zatáčet a tak jsem odbočku minul a cestu k parkovišti si vydobil přes obrubník v rychlosti okolo 30 km za hodinu. Hned mi bylo jasné, že pneu asi dosloužila. Dojel jsen tedy na parkovací místo a jal se výměny kola. Ráfek byl netknutý, ale bočnice pneu nevydržela. Také už nebyla nejnovější. Nu co. Kolo jsem vyměnil během chvíle a byl rád, že se vlastně nic nestalo. Ale ono přece jen stalo. Už od nižších rychlostí trhá volant z jedné strany na druhou a pocitově je při jízdě cítit škubání. Co může být relativně špatně a na co se mám podívat? Děkuju za rady.
Re: Najetí na obrubník - následky
Napsal: pát 16 úno 10:48
od HondaMan
Od geometrie, přes rameno, klouby, hřídel až po ohnutý rám motoru/nosník teoreticky může být hnutá celá kastle = rovnání.
Vem to do servisu a vyměň vše co je nutné.
Btw. Sněhové překvapení; autu se nechtělo; auto nebrzdilo; auto nezatáčelo... Ty se asi necítíš příliš odpovědný za svůj výkon za volantem...
Re: Najetí na obrubník - následky
Napsal: pát 16 úno 10:51
od Shr3k
Začal bych převážením rezervy, očištění dosedací plochy, pokračoval vizuální inspekcí na zvedáku a seřízením geometrie. Pak čepy, silentbloky, případně celá ramena a někdy i ložisko, poloosa. Přes obrubník, když už není pomoci, přejíždět příště rovně, ne s koly v rejdu a používat pneu s patřičným vzorkem, někdy si vyplatí i pneu s vyšším zátěžovým indexem.
Re: Najetí na obrubník - následky
Napsal: pát 16 úno 11:30
od nenapadny.sofer
HondaMan píše:Btw. Sněhové překvapení; autu se nechtělo; auto nebrzdilo; auto nezatáčelo... Ty se asi necítíš příliš odpovědný za svůj výkon za volantem...
Ale cítí! Však píše, že zachránil situaci, i když se autu nechtělo.
Re: Najetí na obrubník - následky
Napsal: pát 16 úno 12:54
od Nartelian
nenapadny.sofer píše:HondaMan píše:Btw. Sněhové překvapení; autu se nechtělo; auto nebrzdilo; auto nezatáčelo... Ty se asi necítíš příliš odpovědný za svůj výkon za volantem...
Ale cítí! Však píše, že zachránil situaci, i když se autu nechtělo.
No tak lepší, než se pozdravit se zadkem toho novýho bavoráka. Jak přijedu domů, tak pod to vlezu a uvidím, jestli něco uvidím. Na první pohled je pravý kolo mírně, ale jen mírně natočený do prava, když je levý rovně. Pokud to bude jen tyčka řízení, budu rád, protože to není drahá záležitost. Možná bych mohl ještě popřemýšlet o nějakých lepších zimních pneu.
Re: Najetí na obrubník - následky
Napsal: pát 16 úno 16:26
od delphin
A teď tam máš rezervu na stejném ráfku, se stejným rozměrem a stejným vzorkem jako na druhé straně? Dojezdovka mi třeba taky malinko táhla. A jinak bych šel cestou - nasazení nové gumy, vyvážení kol - není hnutý i ráfek?, geometrie a pak teprv řešil nějaké výměny. I když jestli je kolo na pohled vytočené, tak geometrie už nemusí stačit.
Re: Najetí na obrubník - následky
Napsal: pát 16 úno 16:58
od Nartelian
delphin píše:A teď tam máš rezervu na stejném ráfku, se stejným rozměrem a stejným vzorkem jako na druhé straně? Dojezdovka mi třeba taky malinko táhla. A jinak bych šel cestou - nasazení nové gumy, vyvážení kol - není hnutý i ráfek?, geometrie a pak teprv řešil nějaké výměny. I když jestli je kolo na pohled vytočené, tak geometrie už nemusí stačit.
Ráfek stejný, rozměr i vzorek taky...
Álé.. Doma jsem to už prohlížel a pod autem není znatelný žádný poškození, ohnnutí.. Nic... Tak jsem to chvíli prohlížel dál a ráfek rezervy se mi zdál nějakej trošku jetej.. Tak jsem kolo sundal a s obouma kolama rychle skočil do pneuservisu, s tím že by se guma z rezervy dala na ten druhej ráfek. No a když zkusil dát rezervu na vyvažovák, tak se hned ukázalo, v čem bude asi celej problém.. Ta rezerva normálně házela sem a tam tak o pět až deset čísel. Nevim co s tím předchozí majtel dělal, ale tohle byla fakt síla.. A já na tom dojel domů..
Re: Najetí na obrubník - následky
Napsal: pát 16 úno 19:15
od pavproch
A já Tě vystraším ještě víc než ostatní.... sem před pár lety při nočním návratu z lyží ve FR kousek před domovem trefil čerstvě vyfrézovanou neoznačenou díru (ie. s ostrou hranou) - rána jako z děla, měl sem tehdy RFG gumy, neprorazil sem ji, nikde nic neškrundalo, taxem dojel domů, následně to nechal prohlídnout (mechanik nic nenašel kromě boule na gumě a lehce kopnutýho ráfku) , udělal geošku (bylo to trochu pohnutý), vyměnil tu gumu a jezdil.... po asi 2 letech (a 80tis km) mi to kolo, kterým sem tu díru trefil (obrazně) "upadlo" z auta - rozpadla se těhlice..... takže asitak k (případně) očekávatelným následkům rány....