k prvnímu - ujasni si, jestli tím 50:50 myslíš shodné otáčky nebo shodné rozdělení sil
a) otáčy - Zavřený dif je v podstatě tuhá hřídel a skutečně se u ní kola točí stejně rychle, ovšem stejně rychle jako pohon difu (takže nemůže to být 50:50 ale jedině 100:100)
b) moment - ten není tuhou hřídelí rozdělován 50:50 ale pouze dle odporů každého z výstupu (tedy nápravy nebo kola). Na nápravu bez adheze nepůjde moment žádný
masakr píše:...pokud si myslíš že diferenciál umožňuje rozdělení momentu rovnoceně 50:50, tak mi schválně vysvětli - když zvednu poháněné kolo u auta s jednou hnanou nápravu a "rozjedu se" kam se poděje těch 50% síly, které neotáčí zvednutým kolem
?
- pokud mluvíš o autě s otevřeným difem tak se vůbec nerojedeš - proto že zvednuté kolo nemá žádný odpor, jde na něj tedy nulový moment a ten stejný nulový moment (rozdělení 50:50) jde i na druhé kolo co je na zemi. Tj hnací síla není žádná
- a pokud mluvíš o autě s uzavřeným difem, tak těch 50% se přesune na to druhé kolo které bude pohánět 100% silou. Jinak to ani nejde, síla se nikam neztratí
masakr píše:.A k poslednímu bodu - nevím proč by tam nemohla být viskozní spojka, při prokluu zadní nápravy umožňuje "automatické" připojení předku a mezináprava tam je v případě pohonu 4x4 na pevném podkladu (nikde není napsáno, že tam není) a v tu chvíli je činnost visko vyřazena?
žádný mezinápravový dif. tam není nakreslen a začátku popisu se výslovně píše o mezinápravové viskózní spojce, ne o difu
A je technický nesmysl, aby trvale poháněná náprava byla trvale poháněná přes viskźní spojku. Prostě je to úplná pitomost, přinášelo by to jen ztráty, prokluz a snížení hnací síly