Zdravím. Mám problém. "Zdědil" jsem starší auto. Daewoo tico a mám jeden menší (větši) problém. Když nastartuju tak minutu jede motor uplně v pohodě, ale potom se začně strašně třást. A začnou kolísat otáčky. Auto přidává a ubírá jako by plyn. To třesení motoru není jako by vynechával válec. Měl jsem poškozený zapalovací kabel a tam vynechával jeden válec a motor měl jiný zvuk než má teď. Po odpojování jednotlivých zapalovacích kabelu za chodu nešel slyšet ani vidět nějaký extrémní rozdíl v chodu motoru. Auto přidává a ubírá jako by plyn.
Seřídil jsem ventily, vyměnil zapalovací kable. Zapalovací cívka tam je asi třičtvrtě roku nová, rozdělovač asi rok nový. Svíčky vypadají v pořádku. Seřídíl jsem i volnoběh. Když jsem ho seřídil na mez kdy se motor přestal třást (při přidání plynu se totiž přestane třást) byly to moc vysoké otáčky (asi tak 2000 možná více) a motor řval. Tak jsem to seřídil na původní hodnotu cca (podle zvuku) řekl bych tak tisíc otáček(Ano nemá to otáčkoměr). Už mě nenapadá co by to mohlo být dál. Co by jste mi poradily dál vyzkoušet?
A mám ještě jeden problém. Když se rozjedu a zařadím dvojku tak se mi zasekne plyn. Popíšu to takhle: Rozjedu se. Zmáčknu spojku. Otáčky spadnou a zařadím dvojku. Přídám plyn, ale když zmáčknu spojku a pustím plyn tak už otáčky nespadnou a když zařadím 3ku tak otáčky motoru jsou furt stejné jako před přeřazení. Jako by ten plyn sekl. A to stejné když řadím dále.
Nějaké nápady. Jsem zoufalý...děkuji
Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
škrtící klapka. Špinavá,vyčistit nebo vyměnit.Potenciometr polohy asi samostatně vyměnit nejde. Max. vyčistit dráhy. Předpokládám,že to má jednobod?
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
No má to obyčejný karbec...žádné vstřikovače nic...a problém je, že to má prý nejsložitější karburátor na světě...i profesionálové to nechcou rozebírat...čehož se bojím...jak by se dala ta klapka nejlépe vyčistit? Asi rozebrat a vyčistit, že?:D
JInak to auto je 16let staré a z koreje...takže tak...
JInak to auto je 16let staré a z koreje...takže tak...
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
....... v tomhle případě nepujde asi o problém karburátoru jako takovýho, ale nejspíš části s elektrickým sytičem......každopádně si matně vybavuju, že tohle auto má karbec podivně sbastlenej s katem a narvanej ve stejným místě jako se dával jednobodovej vstřik. Obávám se, že tady bude jediným řešením výměna. Ale otázka je, jestli dát skoro 8mičku za karbec se v tomhle případě vyplatí
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
Ahojky,tak už jsi to vyřešil?Měl bych tip-dneska jsem měl jedno Ticoo na dílně a asi jsem na to přišel.Zkus odpolit podtlakové hadičky od ventilu,který se nachází když koukáš směrem v motorovém prostoru na levé strane,jsou tam dva,jeden je černý a druhý barevný.Tak odpoj hadičku co vede do boku od černého ventilu a druhou která hede od černého ventilu přez téčko,tak tu odpoj u téčka.Do téčka zapoj tu první hadičku aby jsi obešel černý ventil.Zkus nastartovat a uvidíš.Mě to tady fungovalo,ventil je totiž nefunkční a nepustí podtlak k membráně co reguluje volnoběžné otáčky.Dej vědět jak jsi dopadl.Honza