Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Ahoj,
nekamenujte mě prosím, ale už dlouho, asi od doby, kdy jsem se začal o auta zajímat (= sledovat je), přemýšlím, z jakého důvodu mají nafťáky a nyní i novější benzíny zdvojené koncovky výfuku. Už poměrně dlouho se to snažím někde dohledat (v řádu měsíců, vždy mě popadne googlení), ale vždy skončím asi na špatně položeném dotazu (dostanu se do shopů nebo autotestů, kde se o výfuku a zdvojených koncovkách, typicky RS verze, apod. hovoří).
Je to nějaká technická vyfikundace, nutnost, frajeřina výrobce, nebo co?
Díky za info a mnoho šťastných kilometrů.
nekamenujte mě prosím, ale už dlouho, asi od doby, kdy jsem se začal o auta zajímat (= sledovat je), přemýšlím, z jakého důvodu mají nafťáky a nyní i novější benzíny zdvojené koncovky výfuku. Už poměrně dlouho se to snažím někde dohledat (v řádu měsíců, vždy mě popadne googlení), ale vždy skončím asi na špatně položeném dotazu (dostanu se do shopů nebo autotestů, kde se o výfuku a zdvojených koncovkách, typicky RS verze, apod. hovoří).
Je to nějaká technická vyfikundace, nutnost, frajeřina výrobce, nebo co?
Díky za info a mnoho šťastných kilometrů.
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Víc pruhů víc Adidas.
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Nemyslím zdvojené ve smyslu "jedna vlevo, druhá vpravo", to vidím jako frajeřinu (http://www.tyden.cz/obrazek/201306/51b1 ... 2c4b8e.jpg).
Myslím zdvojenou jako třeba zde http://old.vybermiauto.cz/data/car_imag ... 621448.jpg (bude to asi kvůli technickému řešení, ale nedaří se mi najít kvůli čemu přesně a jak to funguje, navíc, proč to mají i některá nová benzínová auta).
Myslím zdvojenou jako třeba zde http://old.vybermiauto.cz/data/car_imag ... 621448.jpg (bude to asi kvůli technickému řešení, ale nedaří se mi najít kvůli čemu přesně a jak to funguje, navíc, proč to mají i některá nová benzínová auta).
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Možná je to vizionářství. Aby jsme se připravili na dobu kdy bude mít každý z obou válců svůj výfuk.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27889
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
K čemu ti bude výfuk u auta do zásuvky??
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Platí pořád to samé. V drtivé většině všech vozů jsou výfukové svody svedené do jediné trubky, jediného katalyzátoru a následně jediného tlumiče (resp. většinou 2 za sebou). Jejich další rozdvojování nebo "rozčtyřování" je v těchto případech z funkčního hlediska nesmysl a slouží jenom pro parádu. Naopak zvyšuje náklady na výrobu a hmotnost vozu. A je fuk, jestli koncovky čouhají po stranách vozu, nebo jsou navařené na tlumiči hned vedle sebe.
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Jedna trubka je na ka a druhá na dle.petrriha píše:http://old.vybermiauto.cz/data/car_imag ... 621448.jpg (bude to asi kvůli technickému řešení, ale nedaří se mi najít kvůli čemu přesně a jak to funguje, navíc, proč to mají i některá nová benzínová auta).
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
poFL 3er už má dvojitou koncovku i u čtyřválců a nová 5er má 1+1 (podobně jako F10 535d) snad taky i u 520d, ne?
Ale je fakt, že ta jedna trubička o velikosti brčka vypadala u preFL dost směšně. Ale ten motor směšný je, tak co
Ale je fakt, že ta jedna trubička o velikosti brčka vypadala u preFL dost směšně. Ale ten motor směšný je, tak co
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27889
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
Ale to stejné mají i TSIčka a ty ka-dla nedělajíZajda píše: Jedna trubka je na ka a druhá na dle.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů
V případě TSI se jedná o přípravu na situaci kdy přeskočí rozvody a motor začne dělat taky ka-dle. Bonusem je výrobní úspora při výrobě jediného typu tlumiče.
Na vážnější notu - co funguje nejlíp napoví motorsport. Rallycrosové speciály s turbo čtyřválci bez restriktoru a 500+ koňma mají zpravidla koncovku jednu, víceválce v jiných sériích pak 2.
Na vážnější notu - co funguje nejlíp napoví motorsport. Rallycrosové speciály s turbo čtyřválci bez restriktoru a 500+ koňma mají zpravidla koncovku jednu, víceválce v jiných sériích pak 2.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe