Proč žádná automobilka nevyrábí sériově motor V4? Minimálně kvůli zvuku bych si takové auto rád pořídil.
V první řadě mě napadají finanční náklady oproti R4 koncepci.
Re: Motory V4
Napsal: pon 13 čer 19:31
od PalaS
Subaru robí, akurát s uhlom 180 st. Väčšia konštrukčná náročnosť (napr. 2 hlavy), cena, zástavba.
Re: Motory V4
Napsal: pon 13 čer 19:36
od Vana
napadá mě například problém s vyvážením a nerovnoměrností chodu, složitější stavba
a výhody proti R4 v autech celkem nevidím žádné
a už vůbec netuším proč by to mělo mít lepší zvuk
Re: Motory V4
Napsal: pon 13 čer 20:30
od pavproch
@Vana ref zvuk: to je jasný - byl by to dvouválec (maluch) stereo....
Re: Motory V4
Napsal: úte 14 čer 07:48
od beaumont
Motory V4 dělala dřív Lancia (60. léta, např. typ Fulvia) a taky Ford, od kterého je kupoval Saab.
Re: Motory V4
Napsal: úte 14 čer 11:57
od Honza42
Jojo. Ford V4 nahradil dvoutakt v Sabu 96. Měl strýc, oranžovýho. To tehdy v Čechách bylo něco úplně extra. Vždycky když (na ukázku) zvedal kapotu motoru tak nasadil takovej vážnej skoro zbožnej výraz.
Ale to byla jiná doba. Švédsko bylo vyspělým průmyslovým státem a v Číně při kulturní revoluci tloukli vrabce čepicema.
Dneska je to (skoro) obráceně.
Re: Motory V4
Napsal: úte 14 čer 22:25
od Jezdec
.
.
.
Doposud jsem Lancia Fulvia neznal, ale krása na to pohledět a i se zaposlouchat