Spojka v háji?
Napsal: úte 14 bře 10:32
Přiznám se. Jsem mamlas. O víkendu jsem jel plně naloženým autem do hodně prudkého kopce. Nebudu odhadovat kolik °to mělo, pač to dole nebylo označené. Byla to totiž cesta tak pro jedno auto z vesnice na ranč. Stoupání tak 2km celou dobu na dvojku a místy na jedničku.
Nějaký týpek přede mnou se rozhodl, že vezne nějaké dva chodce. Proč taky ne. Zastavovat v takovém kopci je přeci prima zábava. Naložil tedy lidi a já se začal rozjíždět, protože mezi námi byla mezera dost velká. Jenže mu to chcíplo a já v plném soustředění, aby mi to nechcíplo taky si toho všiml dost pozdě. Samozřejmě se dostavila má reakce jako od blonďaté autoškolačky a přimáčkl jsem spojku a zapomněl pustit plyn. Ozvalo se bolestivé au z auta v podobě 6000 otáček za minutu a po chvílí smrad spojky. Smrdělo to, jako střelný prach. Prostě paráda.
Celkem rozhozen touto situací jsem se konečně dostal k tomu vymáčknout spojku úplně a zabrzdit. Auto přede mnou si viditelně ještě jednou poskočilo a za dalšího blikání brzdových světel, jak mu to nechtělo nastartovat se poté rozjel. Já, celý roztřepaný, jsem auto taky už rozjel bez problémů, ale smrad spojky mně doprovázel ještě až na ranč. Bohužel jsem měl plné auto a kopec to byl fakt hnusný, takže jsem na rozjezd musel točit nějakých 4000 ot/min. To taky spojce určitě moc radosti nedělalo.
Každopádně od té doby si všímám, že při jakémkoliv rozjíždění se mi auto na dvojku nějak roztřepe, dokud úplně nepustím spojku. Co to může indikovat? Spojka ještě na autě měněná nebyla, takže už má skoro 150 000 km. Do kopce neprokluzuje, jen začala třepat při tom řazení na dvojku.
Nějaký týpek přede mnou se rozhodl, že vezne nějaké dva chodce. Proč taky ne. Zastavovat v takovém kopci je přeci prima zábava. Naložil tedy lidi a já se začal rozjíždět, protože mezi námi byla mezera dost velká. Jenže mu to chcíplo a já v plném soustředění, aby mi to nechcíplo taky si toho všiml dost pozdě. Samozřejmě se dostavila má reakce jako od blonďaté autoškolačky a přimáčkl jsem spojku a zapomněl pustit plyn. Ozvalo se bolestivé au z auta v podobě 6000 otáček za minutu a po chvílí smrad spojky. Smrdělo to, jako střelný prach. Prostě paráda.
Celkem rozhozen touto situací jsem se konečně dostal k tomu vymáčknout spojku úplně a zabrzdit. Auto přede mnou si viditelně ještě jednou poskočilo a za dalšího blikání brzdových světel, jak mu to nechtělo nastartovat se poté rozjel. Já, celý roztřepaný, jsem auto taky už rozjel bez problémů, ale smrad spojky mně doprovázel ještě až na ranč. Bohužel jsem měl plné auto a kopec to byl fakt hnusný, takže jsem na rozjezd musel točit nějakých 4000 ot/min. To taky spojce určitě moc radosti nedělalo.
Každopádně od té doby si všímám, že při jakémkoliv rozjíždění se mi auto na dvojku nějak roztřepe, dokud úplně nepustím spojku. Co to může indikovat? Spojka ještě na autě měněná nebyla, takže už má skoro 150 000 km. Do kopce neprokluzuje, jen začala třepat při tom řazení na dvojku.