Caute, pozeral som v poslednej dobe nejake jazdenky z rokov cca 00-05 a casto som pri podvozkoch narazil na vetu "na tu dobu mala vynikajuce jazdne vlastnosti ktore by este aj dnes dokazali konkurovat niektorym autam". Potom sa clovek pozrie na tie stare auta blizsie a zisti ze mali vzadu multilink co dnes bohuzial nie je samozrejmost uz ani v nizsej strednej, vpredu mali double wishbone (neviem ako sa to povie ceskoslovensky) co je dnes uz vymrety druh a potom niekto napise ze mozno by dokazali konkurovat dnesnym autam s trubkou vzadu a mcpherson vpredu?
ja som mal za to, ze podvozok s multilinkom vzadu a DW vpredu je automaticky lepsi ako trubka+mcpherson. Je ta veta len marketingovy ojeb v prospech novych aut alebo vazne su konstrukteri taki carodejnici ze dnes dokazu z hovna upliest bic?
podvozky okolo r. 2000 vs sucasne
Re: podvozky okolo r. 2000 vs sucasne
Odpověď nebude tak jednoduchá. Pravdou ovšem je, že v podvozcích se ve výsledku asi tak moc nestalo. Lepší auta měli vepředu lichoběžník a vzadu multilink, ale tomu je tak i dnes. Chce to srovnávat stejnou třídu.
Co se změnilo je velikost aut, proto dnes mají někteří lidé tendenci porovnávat nové auta z nižší kategorie s staršími auty vyšší kategorie kde ten rozdíl je v podvozku, ale v celkových rozměrech nikoliv.
Jinak jednoduchej příklad Octavia1 měla mcphaerson vzadu klikovou nápravu a má jí pořád.
Co je třeba rozdíl je filosofie různých značek. Např. u O3 není u základní verze podvozek shodný s verzi RS. Kdežto například u Giulie jsou základní prvky shodné jak u QV tak u nafty s 110hp (stejně tomu bylo v případě 156, 166 atp..)
Vyladění podvozku v dnešní době je možná lepší než kdykoliv, ale jde to také ruku v ruce s čím dál tím většími koly, menšími motory atp.. Celkově je poté třeba myslet na to, zda řidič typického služebáku OIII by vůbec poznal natož ocenil podvozek typu lichoběžník+multilink.
Co se změnilo je velikost aut, proto dnes mají někteří lidé tendenci porovnávat nové auta z nižší kategorie s staršími auty vyšší kategorie kde ten rozdíl je v podvozku, ale v celkových rozměrech nikoliv.
Jinak jednoduchej příklad Octavia1 měla mcphaerson vzadu klikovou nápravu a má jí pořád.
Co je třeba rozdíl je filosofie různých značek. Např. u O3 není u základní verze podvozek shodný s verzi RS. Kdežto například u Giulie jsou základní prvky shodné jak u QV tak u nafty s 110hp (stejně tomu bylo v případě 156, 166 atp..)
Vyladění podvozku v dnešní době je možná lepší než kdykoliv, ale jde to také ruku v ruce s čím dál tím většími koly, menšími motory atp.. Celkově je poté třeba myslet na to, zda řidič typického služebáku OIII by vůbec poznal natož ocenil podvozek typu lichoběžník+multilink.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: podvozky okolo r. 2000 vs sucasne
Zaujímavá téma. Máme doma Toledo, čo je podvozkovo Octavia I a podvozkovo to nie je úplne najlepšie zvládnuté. Znamená to,že nová oktávia s torznou priečkou je na tom podobne ?
Vedel by niekto porovnať ideálne rôzne generácie nejakého modelu ? (3er, okta...)
Vedel by niekto porovnať ideálne rôzne generácie nejakého modelu ? (3er, okta...)
Re: podvozky okolo r. 2000 vs sucasne
můj názor (ale nenám na to vzdělání, odvozuju jen na základě empirických uživatelských zkušeností) - imho nejde až tak o "typ" (provedení) nápravy, ale o celkové sladění kinematiky (pohybu kola) s tuhostí a délkou pružin a tuhostí a chováním tlumičů..... v tom jsou dnešní auta mnohem, opravdu mnohem dál než byly před 10-15 lety....
konkrétně: jezdil jsem e36 MY1996 a fčíl jezdím e91 MY2011 a taky sem něco málo odjezdil i s Oct. I, Oct II i Oct. III
konkrétně: jezdil jsem e36 MY1996 a fčíl jezdím e91 MY2011 a taky sem něco málo odjezdil i s Oct. I, Oct II i Oct. III
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: podvozky okolo r. 2000 vs sucasne
taky možná trochu pokročil vývoj pneu. Ale asi hlavní bude ta sladěnost komponent, jak už zde zaznělo.
Re: podvozky okolo r. 2000 vs sucasne
takze sa zda ze naozaj je tam pozitivny pokrok. ja som taky "konzervativny" a nazoru ze od cca 2005 vsetko okrem multimedii (ktore mam aj tak u prdele) v automobilizme uz islo len dolu vodou, dobre vediet ze su aj vynimky.
mozno uz off topic a skor tema do poradne ohladom vyberu aut ale predsa - ak si odmyslime premiovky tak vraj najlepsie boli na tom (co sa tyka freude am fahren) mazda 6, AR156, mondeo a accord. Vedeli by ste niekto porovnat ako by oproti nim obstal 4kovy golf? bola by to tragedia alebo by obisiel so ctou? ano, viem ze su to rozne triedy aut.
mozno uz off topic a skor tema do poradne ohladom vyberu aut ale predsa - ak si odmyslime premiovky tak vraj najlepsie boli na tom (co sa tyka freude am fahren) mazda 6, AR156, mondeo a accord. Vedeli by ste niekto porovnat ako by oproti nim obstal 4kovy golf? bola by to tragedia alebo by obisiel so ctou? ano, viem ze su to rozne triedy aut.
Re: podvozky okolo r. 2000 vs sucasne
156 se s ničím co jsi vypsal porovnat nedá. To auto je podvozkové jinde než vše vypsané. Samozřejmě, ale zase má jiné slabiny
Osobně bych řekl že golf z toho je nejhorší, ale zase nesrovnavas ve stejných třídách.
Podvozky poslední dobou jsou vyladenejsi a jsem překvapený jak se dá dneska jezdit i s fabii, co se ovšem dost zesralo je řízení (elektrika) a reakce motoru na plynový pedal
Osobně bych řekl že golf z toho je nejhorší, ale zase nesrovnavas ve stejných třídách.
Podvozky poslední dobou jsou vyladenejsi a jsem překvapený jak se dá dneska jezdit i s fabii, co se ovšem dost zesralo je řízení (elektrika) a reakce motoru na plynový pedal
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko