(ne)vybitá autobaterie
(ne)vybitá autobaterie
Zdravím všechny,
potřeboval bych poradit s moje autobaterií u Fiata Stilo 1.9 jtd . Abych shrnul všechny potřebné informace, budu se snažit být konkrétní. Mám 3 roky starou Starline 74 Ah(BA SL 74P). Situace s tímto akumulátorem je taková, že cca před týdnem se mi vybila, a auto mi tedy nešlo nastartovat. Pomocí startovacích kabelů jsem baterku oživil, a jel s autem baterii nabít. Za 2 dny se baterie opět vybila, tak jsem to nechal zase nabít (12h) a hodit na zátěž do autoservisu. Tam mi řekli, že baterie je v naprostým pořádku, odolala největší zátěži, bez jakýkoliv problémů.
Tak jsem tedy baterii vrátil do auta, a změřil si ji. Při vypnutém motoru měla 14,6V. Auto jsem nastartoval, a naměřil 16,6V s tím, že napětí stoupalo. Což si myslím, že je ''v pořádku''. A momentálně po uběhnutí 5.ti dnů, opět vybito.
Info bokem: V autě mám zesilovač 300W a subwoofer stejného výkonu (tuším) + autorádio 50W
Jinak úsporné LED žárovky na polovině autě. Všechny světla svítí, žádné poruchy v elektroinstalaci mi palubka nehlásí, až na špatné relé (momentálně přesně nevím jaké, ale prý není života potřebné, podle diagnostiky a technika)
Mohl by se tu najít někdo, kdo by mi s tím alespoň teoreticky pomohl? Nejsem kdo ví jaký znalec aut.
potřeboval bych poradit s moje autobaterií u Fiata Stilo 1.9 jtd . Abych shrnul všechny potřebné informace, budu se snažit být konkrétní. Mám 3 roky starou Starline 74 Ah(BA SL 74P). Situace s tímto akumulátorem je taková, že cca před týdnem se mi vybila, a auto mi tedy nešlo nastartovat. Pomocí startovacích kabelů jsem baterku oživil, a jel s autem baterii nabít. Za 2 dny se baterie opět vybila, tak jsem to nechal zase nabít (12h) a hodit na zátěž do autoservisu. Tam mi řekli, že baterie je v naprostým pořádku, odolala největší zátěži, bez jakýkoliv problémů.
Tak jsem tedy baterii vrátil do auta, a změřil si ji. Při vypnutém motoru měla 14,6V. Auto jsem nastartoval, a naměřil 16,6V s tím, že napětí stoupalo. Což si myslím, že je ''v pořádku''. A momentálně po uběhnutí 5.ti dnů, opět vybito.
Info bokem: V autě mám zesilovač 300W a subwoofer stejného výkonu (tuším) + autorádio 50W
Jinak úsporné LED žárovky na polovině autě. Všechny světla svítí, žádné poruchy v elektroinstalaci mi palubka nehlásí, až na špatné relé (momentálně přesně nevím jaké, ale prý není života potřebné, podle diagnostiky a technika)
Mohl by se tu najít někdo, kdo by mi s tím alespoň teoreticky pomohl? Nejsem kdo ví jaký znalec aut.
Re: (ne)vybitá autobaterie
Pokud jsi měřil dobře, 16,6V je špatně - hrozí Ti i poškození elektroniky z přepětí.
Standartní hodnota je obecně 14 až 14,5V, takže velmi pravděpodobně máš problém s dobíjením/regulací.
Příčin může být vícero, od vadného alternátoru, až po oxidaci na kontaktech....
Standartní hodnota je obecně 14 až 14,5V, takže velmi pravděpodobně máš problém s dobíjením/regulací.
Příčin může být vícero, od vadného alternátoru, až po oxidaci na kontaktech....
MG - radost až na kost.
Re: (ne)vybitá autobaterie
Ano, to jsem si taky myslel, ale moje přítelkyně má na svém autě 17,7 při nastartovaném autě ( pravidelný servis) a můj otec to má podobné... To je právě to, příčin může být víc, proto se ptám, jak na to dojít, aniž bych musel rozdělat celé auto zkrz vadný kontakt.
Re: (ne)vybitá autobaterie
A další věc, přítelkyni ta baterie žije nejmíň 5 let, bez zimních komplikací s nabíjením, to stejné můj otec, bez problémů, i s tímto napětím.
Re: (ne)vybitá autobaterie
No nevim, podle toho co ti to meri na tech dalsich dvou aku mas nejspis nejaky podivny multimetr.Kuba píše:Tak jsem tedy baterii vrátil do auta, a změřil si ji. Při vypnutém motoru měla 14,6V. Auto jsem nastartoval, a naměřil 16,6V s tím, že napětí stoupalo. Což si myslím, že je ''v pořádku''.
Pri vypnutem motoru by mela mit 12.6 V, pri zapnutem motoru a dobijeni 14.7 V. Zkusil bych to zmerit i necim jinym.
Kazdopadne ta baterie nejspis nejake napeti ma a alternator dobiji, takze to vypada spis na velky klidovy odber. Nech si otevrenou jen kapotu, zamkni auto a nech zapojene vsechno jak obvykle nechavas a promer odber. Mela by to byt hodnota v radu max. desitek mA.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: (ne)vybitá autobaterie
''Za 2 dny se baterie opět vybila, tak jsem to nechal zase nabít (12h) a hodit na zátěž do autoservisu. Tam mi řekli, že baterie je v naprostým pořádku, odolala největší zátěži, bez jakýkoliv problémů. ''
Zkusím to proměřit jiným měřákem, ale i tak o to moc nejde. Jak sem již psal v článku nahoře, podle zátěže z autoservisu mi řekli, že je vše OK. Proto mi to přijde divné i přes to, že můj multimetr ''možná měří špatně''
Zkusím to proměřit jiným měřákem, ale i tak o to moc nejde. Jak sem již psal v článku nahoře, podle zátěže z autoservisu mi řekli, že je vše OK. Proto mi to přijde divné i přes to, že můj multimetr ''možná měří špatně''
Re: (ne)vybitá autobaterie
Každopádně díky za radu, určitě to zkusím! musím zkusit vše, docela by mě mrzelo tu baterii vyhodit, když mě stála 2.500,-
Re: (ne)vybitá autobaterie
Bod 1. Starline jsou prostě ta nejnižší kategorie všech dílů. Příště kup radši něco lepšího, zvlášť, když máš v autě 650W audiosestavu.
Za 2. přeměř to jiným multimetrem. Pokud hodnoty, které píšeš, jsou opravdu reálné, tak máte na všech autech problém s přebíjením, což také baterii nesvědčí. Může "vyschnout". Uvolňují se částice, které se usadí na spodku baterky a pokud jich je dost, tak ji vyzkratují. No co hlavně, tak také neudrží napětí, což je tvůj problém.
Když je baterie v pořádku, tak to ve většině případů podchytí a funguje jako takový tlumič, ale pokud by byla baterie nějak špatná a pustila do okruhu skoro 17V, tak se můžeš rozloučit minimálně se všemi "živými" pojistkami. Nemluvě o tom, že to nemusí vydržet kabeláž, nějaká pojistka to omylem přežije a pustí to dál - spálený spotřebič...
Za 2. přeměř to jiným multimetrem. Pokud hodnoty, které píšeš, jsou opravdu reálné, tak máte na všech autech problém s přebíjením, což také baterii nesvědčí. Může "vyschnout". Uvolňují se částice, které se usadí na spodku baterky a pokud jich je dost, tak ji vyzkratují. No co hlavně, tak také neudrží napětí, což je tvůj problém.
Když je baterie v pořádku, tak to ve většině případů podchytí a funguje jako takový tlumič, ale pokud by byla baterie nějak špatná a pustila do okruhu skoro 17V, tak se můžeš rozloučit minimálně se všemi "živými" pojistkami. Nemluvě o tom, že to nemusí vydržet kabeláž, nějaká pojistka to omylem přežije a pustí to dál - spálený spotřebič...
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2148
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: (ne)vybitá autobaterie
Pravděpodobně vybitá baterka v multimetru, ukazuje potom vyšší napětí.
Jak kolegové píšou výše - změřit klidový odběr.
Je třeba zapojit multimetr na měření proudu mezi baterku a auto, zamknout a počkat nejlépe až dvě hodiny.
Jak kolegové píšou výše - změřit klidový odběr.
Je třeba zapojit multimetr na měření proudu mezi baterku a auto, zamknout a počkat nejlépe až dvě hodiny.
Re: (ne)vybitá autobaterie
GeneHawkins píše:Pravděpodobně vybitá baterka v multimetru, ukazuje potom vyšší napětí.
Jak kolegové píšou výše - změřit klidový odběr.
Je třeba zapojit multimetr na měření proudu mezi baterku a auto, zamknout a počkat nejlépe až dvě hodiny.
Ano bylo to tak, půjčil sem si od našich elektrikářů multimetr a ukazuje při klidovém odběru 12,4V. Při nastartovaném má 13.8V