Stránka 1 z 3

(ne)vybitá autobaterie

Napsal: pát 06 led 08:26
od Kuba
Zdravím všechny,

potřeboval bych poradit s moje autobaterií u Fiata Stilo 1.9 jtd . Abych shrnul všechny potřebné informace, budu se snažit být konkrétní. Mám 3 roky starou Starline 74 Ah(BA SL 74P). Situace s tímto akumulátorem je taková, že cca před týdnem se mi vybila, a auto mi tedy nešlo nastartovat. Pomocí startovacích kabelů jsem baterku oživil, a jel s autem baterii nabít. Za 2 dny se baterie opět vybila, tak jsem to nechal zase nabít (12h) a hodit na zátěž do autoservisu. Tam mi řekli, že baterie je v naprostým pořádku, odolala největší zátěži, bez jakýkoliv problémů.

Tak jsem tedy baterii vrátil do auta, a změřil si ji. Při vypnutém motoru měla 14,6V. Auto jsem nastartoval, a naměřil 16,6V s tím, že napětí stoupalo. Což si myslím, že je ''v pořádku''. A momentálně po uběhnutí 5.ti dnů, opět vybito. =((

Info bokem: V autě mám zesilovač 300W a subwoofer stejného výkonu (tuším) + autorádio 50W
Jinak úsporné LED žárovky na polovině autě. Všechny světla svítí, žádné poruchy v elektroinstalaci mi palubka nehlásí, až na špatné relé (momentálně přesně nevím jaké, ale prý není života potřebné, podle diagnostiky a technika)


Mohl by se tu najít někdo, kdo by mi s tím alespoň teoreticky pomohl? Nejsem kdo ví jaký znalec aut. :|

Re: (ne)vybitá autobaterie

Napsal: pát 06 led 08:37
od KDB
Pokud jsi měřil dobře, 16,6V je špatně - hrozí Ti i poškození elektroniky z přepětí.
Standartní hodnota je obecně 14 až 14,5V, takže velmi pravděpodobně máš problém s dobíjením/regulací.
Příčin může být vícero, od vadného alternátoru, až po oxidaci na kontaktech....

Re: (ne)vybitá autobaterie

Napsal: pát 06 led 08:46
od Kuba
Ano, to jsem si taky myslel, ale moje přítelkyně má na svém autě 17,7 při nastartovaném autě ( pravidelný servis) a můj otec to má podobné... To je právě to, příčin může být víc, proto se ptám, jak na to dojít, aniž bych musel rozdělat celé auto zkrz vadný kontakt.

Re: (ne)vybitá autobaterie

Napsal: pát 06 led 08:50
od Kuba
A další věc, přítelkyni ta baterie žije nejmíň 5 let, bez zimních komplikací s nabíjením, to stejné můj otec, bez problémů, i s tímto napětím.

Re: (ne)vybitá autobaterie

Napsal: pát 06 led 09:01
od ctrl_j
Kuba píše:Tak jsem tedy baterii vrátil do auta, a změřil si ji. Při vypnutém motoru měla 14,6V. Auto jsem nastartoval, a naměřil 16,6V s tím, že napětí stoupalo. Což si myslím, že je ''v pořádku''.
No nevim, podle toho co ti to meri na tech dalsich dvou aku mas nejspis nejaky podivny multimetr.
Pri vypnutem motoru by mela mit 12.6 V, pri zapnutem motoru a dobijeni 14.7 V. Zkusil bych to zmerit i necim jinym.
Kazdopadne ta baterie nejspis nejake napeti ma a alternator dobiji, takze to vypada spis na velky klidovy odber. Nech si otevrenou jen kapotu, zamkni auto a nech zapojene vsechno jak obvykle nechavas a promer odber. Mela by to byt hodnota v radu max. desitek mA.

Re: (ne)vybitá autobaterie

Napsal: pát 06 led 09:09
od Kuba
''Za 2 dny se baterie opět vybila, tak jsem to nechal zase nabít (12h) a hodit na zátěž do autoservisu. Tam mi řekli, že baterie je v naprostým pořádku, odolala největší zátěži, bez jakýkoliv problémů. ''

Zkusím to proměřit jiným měřákem, ale i tak o to moc nejde. Jak sem již psal v článku nahoře, podle zátěže z autoservisu mi řekli, že je vše OK. Proto mi to přijde divné i přes to, že můj multimetr ''možná měří špatně''

Re: (ne)vybitá autobaterie

Napsal: pát 06 led 09:11
od Kuba
Každopádně díky za radu, určitě to zkusím! musím zkusit vše, docela by mě mrzelo tu baterii vyhodit, když mě stála 2.500,-

Re: (ne)vybitá autobaterie

Napsal: pát 06 led 10:06
od Arkis
Bod 1. Starline jsou prostě ta nejnižší kategorie všech dílů. Příště kup radši něco lepšího, zvlášť, když máš v autě 650W audiosestavu.
Za 2. přeměř to jiným multimetrem. Pokud hodnoty, které píšeš, jsou opravdu reálné, tak máte na všech autech problém s přebíjením, což také baterii nesvědčí. Může "vyschnout". Uvolňují se částice, které se usadí na spodku baterky a pokud jich je dost, tak ji vyzkratují. No co hlavně, tak také neudrží napětí, což je tvůj problém.
Když je baterie v pořádku, tak to ve většině případů podchytí a funguje jako takový tlumič, ale pokud by byla baterie nějak špatná a pustila do okruhu skoro 17V, tak se můžeš rozloučit minimálně se všemi "živými" pojistkami. Nemluvě o tom, že to nemusí vydržet kabeláž, nějaká pojistka to omylem přežije a pustí to dál - spálený spotřebič...

Re: (ne)vybitá autobaterie

Napsal: pát 06 led 10:24
od GeneHawkins
Pravděpodobně vybitá baterka v multimetru, ukazuje potom vyšší napětí.
Jak kolegové píšou výše - změřit klidový odběr.
Je třeba zapojit multimetr na měření proudu mezi baterku a auto, zamknout a počkat nejlépe až dvě hodiny.

Re: (ne)vybitá autobaterie

Napsal: pát 06 led 13:02
od Kuba
GeneHawkins píše:Pravděpodobně vybitá baterka v multimetru, ukazuje potom vyšší napětí.
Jak kolegové píšou výše - změřit klidový odběr.
Je třeba zapojit multimetr na měření proudu mezi baterku a auto, zamknout a počkat nejlépe až dvě hodiny.

Ano bylo to tak, půjčil sem si od našich elektrikářů multimetr a ukazuje při klidovém odběru 12,4V. Při nastartovaném má 13.8V