Stránka 1 z 1

Po startu smrdí benzínem

Napsal: pát 16 zář 22:52
od Arkis
Jelikož Renaulťácké fórum a servis zklamaly, tak bych se rád pokusil zeptat o radu tady.
Tato závada mně trápí od té doby, co jsem auto koupil (přes rok a půl). Mám Renault Scénic 1.6 16V 79kW, ročník 2002.

Auto za studena chytne naprosto bez problémů, no za tepla točí startér klidně 5 i 7 sekund.
Auto skoro po každém startu jde zvenčí hodně cítit benzínem. Když si nechám otevřené okýnko, tak to cítím až k řidiči.
Auto je taky zatím dobrý žrout svíček. Takhle vypadají NGK svíčky po 13 994 km / 10 měsících.
Obrázek
Obrázek
Motor opravdu wapkou neumývám, ale prdla mi hadička od ostřikovačů, tak snad je to orezlé kvůli tomu a nemá to souvislost s tím, že mi pomalu mizí chladící kapalina.

Diagnostika nic neříká, což vlastně vylučuje jen lambda sondy, protože nevím, co jiného ještě auto na diagnostiku palivového systému umí.

Zkoušel jsem měnit MAP senzor za nový, ale vůbec to nepomohlo. Palivový filtr je také vyměněný za nový, takže přicpané to není.

V servise zkoušeli cívky a palivové čerpadlo. Oboje bez problému.

Pokud auto nastartuju a nepřidám plyn, tak hodně vibruje - úplně se "tvrdě" klepe motor, jakoby jel jen na některé válce. Když motor lehce vytočím, tak se to srovná.

Poslední aspekt a fakt, že jsou svíčky na odpis by mohly naznačovat, že je něco špatně s cívkami, no ty přeměřovali...
Ještě mně napadlo, jestli to nemůže dělat zašpiněná klapka?

Re: Po startu smrdí benzínem

Napsal: sob 17 zář 06:29
od vonkreuz
Špatné starty za tepla bych přičítal snímači otáček klikového hřídele. Černé svíčky, moc benzinu a chod jak pumpa hovnocucu značí příliš bohatou směs a hledal bych netěsnosti v sáni - někdo mezi MAFem a škrticí klapkou to asi přisává vzduch, respektive mezi MAFem a vstřikovačem.

Re: Po startu smrdí benzínem

Napsal: ned 18 zář 13:08
od Arkis
Díky za tip. Ještě jak to budu dávat znovu do servisu, tak jim to řeknu. Toto si bohužel sám už nezkontroluju.

Re: Po startu smrdí benzínem

Napsal: ned 18 zář 14:28
od oxik
Můžeš vzít něco jako čistič brzd/start sprej a postříkat s tím sání.. pokud se změní volnoběh, je to netěsnost..

Nevím jak funguje diagnostika u renaultu, ale pokud přisává někde vzduch, rozhodí to samozřejmě směs, lambdy na to reagují tak, že se to snaží vykompenzovat třeba přivřením klapky a pokud je netěsnost větší, tak ať se snaží, jak se snaží, nejde to a zapíše se chyba do řj motoru..pak většina lidí mění lambdy, protože si myslí, že to je tím, ale lambdy to hází jen proto, že si s tím už nedokážou poradit..taková moje zkušenost z BMW

Re: Po startu smrdí benzínem

Napsal: stř 02 lis 08:32
od Arkis
Zkusím to tu oživit.
- Snímač otáček klikové hřídele v pořádku.
- Netěsnost našli u jednoho O-kroužku, ale nezlepšilo se to.
- Lambdy obě v pořádku.
- Škrtící klapka čistá a funkční.
- Svíčky BOSCH, které tam nejsou ani 5t km jsou již lehce načernalé, ale fungují prý normálně.

Jinak opravené závady:
- Úbytek vody - špatné těsnění u termostatu. Když se ohřátý motor vytočil nad 4000ot/min, tak doslova vystříkla voda skrz těsnění a dopadla až na auto vedle.
- Vibrace způsobovalo volné spodní uchycení motoru.

Re: Po startu smrdí benzínem

Napsal: stř 02 lis 15:45
od k86
nemas nejak posunuty rozvody nebo zapeceny krouzky?
co podpaleny ventily? co tlaky ve valcich?

Re: Po startu smrdí benzínem

Napsal: stř 02 lis 16:35
od Kavis
Taky bych zacal tlakama. Stoji to par kacek. Mluvil si o palivovem cerpadle. Na vstriky se nekdo dival? Jak uz nekdo zminoval cerne svice znaci bohatou smes. Muzou ukapavat nebo proste davat moc.

Re: Po startu smrdí benzínem

Napsal: stř 02 lis 17:13
od Ondras
U tohohle motoru odchází v zásadě jen dvě věci, snímač polohy klikovky a pak ve velkém cívky (měli jsme tři roky 4 ks Mégana Grandtour 1.6 16V z roku 2001 a nakonec se v kufru vozily náhradní cívky).
Tohle bude s největší pravděpodobností ta druhá varianta - cívky nestíhaj.

Re: Po startu smrdí benzínem

Napsal: stř 02 lis 17:35
od Arkis
Tlaky prý v pohodě (nevím, co tam měřili, ale říkal něco se 14tkou).
Rozvody jsou dělané nově (Contintech), měsíc potom, co jsem auto koupil a dělalo to i před výměnou.
Motor byl rozebraný a nic o ventilech neříkali.
Vstřiky byly vytažené a čistěné ultrazvukem. Nevím, jestli je je zkoumali, jestli dávkují dobře, ale když už byly venku, tak snad jo.

Ten snímač polohy klikovky je snímač otáček klikové hřídele nebo je to ještě zvlášť?
Cívky kontrolovali i přehazovali za jiné (náhodou tam byl právě Megane, tak to vzali z něj).

Re: Po startu smrdí benzínem

Napsal: stř 02 lis 19:08
od Kavis
Cisteni ultrazvukem stoji par stovek, test vstriku muze byt klidne treba dvojka bez dane. Podle typu a taky podle toho, kdo to dela,takze bych to asi nebral jako jistotu.