Po startu smrdí benzínem
Napsal: pát 16 zář 22:52
Jelikož Renaulťácké fórum a servis zklamaly, tak bych se rád pokusil zeptat o radu tady.
Tato závada mně trápí od té doby, co jsem auto koupil (přes rok a půl). Mám Renault Scénic 1.6 16V 79kW, ročník 2002.
Auto za studena chytne naprosto bez problémů, no za tepla točí startér klidně 5 i 7 sekund.
Auto skoro po každém startu jde zvenčí hodně cítit benzínem. Když si nechám otevřené okýnko, tak to cítím až k řidiči.
Auto je taky zatím dobrý žrout svíček. Takhle vypadají NGK svíčky po 13 994 km / 10 měsících.
Motor opravdu wapkou neumývám, ale prdla mi hadička od ostřikovačů, tak snad je to orezlé kvůli tomu a nemá to souvislost s tím, že mi pomalu mizí chladící kapalina.
Diagnostika nic neříká, což vlastně vylučuje jen lambda sondy, protože nevím, co jiného ještě auto na diagnostiku palivového systému umí.
Zkoušel jsem měnit MAP senzor za nový, ale vůbec to nepomohlo. Palivový filtr je také vyměněný za nový, takže přicpané to není.
V servise zkoušeli cívky a palivové čerpadlo. Oboje bez problému.
Pokud auto nastartuju a nepřidám plyn, tak hodně vibruje - úplně se "tvrdě" klepe motor, jakoby jel jen na některé válce. Když motor lehce vytočím, tak se to srovná.
Poslední aspekt a fakt, že jsou svíčky na odpis by mohly naznačovat, že je něco špatně s cívkami, no ty přeměřovali...
Ještě mně napadlo, jestli to nemůže dělat zašpiněná klapka?
Tato závada mně trápí od té doby, co jsem auto koupil (přes rok a půl). Mám Renault Scénic 1.6 16V 79kW, ročník 2002.
Auto za studena chytne naprosto bez problémů, no za tepla točí startér klidně 5 i 7 sekund.
Auto skoro po každém startu jde zvenčí hodně cítit benzínem. Když si nechám otevřené okýnko, tak to cítím až k řidiči.
Auto je taky zatím dobrý žrout svíček. Takhle vypadají NGK svíčky po 13 994 km / 10 měsících.
Motor opravdu wapkou neumývám, ale prdla mi hadička od ostřikovačů, tak snad je to orezlé kvůli tomu a nemá to souvislost s tím, že mi pomalu mizí chladící kapalina.
Diagnostika nic neříká, což vlastně vylučuje jen lambda sondy, protože nevím, co jiného ještě auto na diagnostiku palivového systému umí.
Zkoušel jsem měnit MAP senzor za nový, ale vůbec to nepomohlo. Palivový filtr je také vyměněný za nový, takže přicpané to není.
V servise zkoušeli cívky a palivové čerpadlo. Oboje bez problému.
Pokud auto nastartuju a nepřidám plyn, tak hodně vibruje - úplně se "tvrdě" klepe motor, jakoby jel jen na některé válce. Když motor lehce vytočím, tak se to srovná.
Poslední aspekt a fakt, že jsou svíčky na odpis by mohly naznačovat, že je něco špatně s cívkami, no ty přeměřovali...
Ještě mně napadlo, jestli to nemůže dělat zašpiněná klapka?