Zpožděná výměna oleje -- důvěra v servis
Napsal: pát 05 úno 23:24
Ahoj,
svěřím se se svou špatnou zkušeností a rád bych si ujasnil, co můžu dělat.
Koncem srpna 2015 (50 000 km) jsem zajel do servisu "R" a požádal jsem mimo jiné o výměnu filtrů, oleje. (To stojí také na objednávce.) Bylo mi jasné, že jsem s olejem již nějaký čas přesluhoval -- v tom čase o asi rok. Dostal jsem zpátky auto a zaplatil za (podle účtu) výměnu oleje, tři filtry, a jiné domluvené položky. Účtenka je uschovaná.
Začátkem února 2016 (57 000 km) jsem musel do servisu "O" -- kvůli slabé baterii a cvakání v motoru, na které mě upozornil kolega. Tam zjistili, že mi již rok a půl přesluhuje olej (předpokládaná výměna měla nastat v červenci 2014). Hladina byla stále v pořádku, ale olej byl prý černý a štítek starý (ten je uschovaný). Bez váhání jsem svolil k výměně oleje. U toho se servisman podíval i na všechny filtry a zjistil velké znečistění, které se zdálo být mnohem starší než půl roku. Dva staré kabinové(?) filtry jsem si uschoval. Srovnat s nynějšími je můžu až za půl roku.
Podle nejhoršího scénáře mi tedy v servisu "R" neudělali absolutně nic: ani výměnu oleje, ani výměnu filtrů (ca. 3000 Kč). Cvakání v motoru také neustálo. Pokud se mi podaří, dostanu od servisu "R" omluvu a proplacené úkony servisu "O" (ca. 2500 Kč). Já bych ale chtěl zjistit, jestli mi jimi zapříčiněná zpožděná výměna oleje nezpůsobila v motoru větší paseku. A pokud ano, nechat jim to napravit, nebo proplatit. Jak na to, prosím?
Hyundai i20, 2009
svěřím se se svou špatnou zkušeností a rád bych si ujasnil, co můžu dělat.
Koncem srpna 2015 (50 000 km) jsem zajel do servisu "R" a požádal jsem mimo jiné o výměnu filtrů, oleje. (To stojí také na objednávce.) Bylo mi jasné, že jsem s olejem již nějaký čas přesluhoval -- v tom čase o asi rok. Dostal jsem zpátky auto a zaplatil za (podle účtu) výměnu oleje, tři filtry, a jiné domluvené položky. Účtenka je uschovaná.
Začátkem února 2016 (57 000 km) jsem musel do servisu "O" -- kvůli slabé baterii a cvakání v motoru, na které mě upozornil kolega. Tam zjistili, že mi již rok a půl přesluhuje olej (předpokládaná výměna měla nastat v červenci 2014). Hladina byla stále v pořádku, ale olej byl prý černý a štítek starý (ten je uschovaný). Bez váhání jsem svolil k výměně oleje. U toho se servisman podíval i na všechny filtry a zjistil velké znečistění, které se zdálo být mnohem starší než půl roku. Dva staré kabinové(?) filtry jsem si uschoval. Srovnat s nynějšími je můžu až za půl roku.
Podle nejhoršího scénáře mi tedy v servisu "R" neudělali absolutně nic: ani výměnu oleje, ani výměnu filtrů (ca. 3000 Kč). Cvakání v motoru také neustálo. Pokud se mi podaří, dostanu od servisu "R" omluvu a proplacené úkony servisu "O" (ca. 2500 Kč). Já bych ale chtěl zjistit, jestli mi jimi zapříčiněná zpožděná výměna oleje nezpůsobila v motoru větší paseku. A pokud ano, nechat jim to napravit, nebo proplatit. Jak na to, prosím?
Hyundai i20, 2009