Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost

Příspěvek od pavproch »

Chlopi, není tady někdo s REÁLNÝMI zkušenostmi z provozu na těch našich tankodromech s tlumiči se ZKRÁCENOU pístnicí uvedených značek?

Po březnovém snížení a přitvrzení podvozku 3er (KW V1, cca -30mm předek, -25mm zadek) sem byl nadšen... ovšem v červenci/srpnu (cca 30tis km a hicy plus 35st C) mě to nadšení přeslo - tlumiče KW jsou v hicech ABSOLUTNĚ nepoužitelné (příliš měkké) ale hlavně - fčíl (40tis km) jsou tlumiče po smrti, a to tak, že velmi - při jízdě je slyšet, jaxe pístnice "vaklá" v těle tlumiče, o tlumení semi může tak akorát zdát.... (třepačka ukázala stav tlumičů pod 20%....)

Navíc štelovák vydává různé divné pazvuky....

Takže tam dám nějaké NEštelovací snížené a přitvrzené pružiny (např. H+R, nebo B12, cca -30mm předek a -25mm zadek) ) a k temu bych ráth tužší tlumiče s rozumnou životností... *-:)

Na 3er e91 v xDrive bohužel až tak moc velký výběr není .... vynechám-li obskurní tuningové značky, tak v podstatě jen žluté Koni Sport nebo Bilsteiny B8/B12 v sadě s pružinama.

Je tu někdo s REÁLNOU zkušeností z provozu?

Dozadu zvažuju OEM m-paket tlumiče (RWD a xDrive se v zadní nápravě NEliší ani trochu), ale co s předkem?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
doriftonigga
Pan Řidič
Příspěvky: 371
Registrován: sob 09 úno 21:42

Re: Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost

Příspěvek od doriftonigga »

pavproch píše:Chlopi, není tady někdo s REÁLNÝMI zkušenostmi z provozu na těch našich tankodromech s tlumiči se ZKRÁCENOU pístnicí uvedených značek?

Po březnovém snížení a přitvrzení podvozku 3er (KW V1, cca -30mm předek, -25mm zadek) sem byl nadšen... ovšem v červenci/srpnu (cca 30tis km a hicy plus 35st C) mě to nadšení přeslo - tlumiče KW jsou v hicech ABSOLUTNĚ nepoužitelné (příliš měkké) ale hlavně - fčíl (40tis km) jsou tlumiče po smrti, a to tak, že velmi - při jízdě je slyšet, jaxe pístnice "vaklá" v těle tlumiče, o tlumení semi může tak akorát zdát.... (třepačka ukázala stav tlumičů pod 20%....)

Navíc štelovák vydává různé divné pazvuky....

Takže tam dám nějaké NEštelovací snížené a přitvrzené pružiny (např. H+R, nebo B12, cca -30mm předek a -25mm zadek) ) a k temu bych ráth tužší tlumiče s rozumnou životností... *-:)

Na 3er e91 v xDrive bohužel až tak moc velký výběr není .... vynechám-li obskurní tuningové značky, tak v podstatě jen žluté Koni Sport nebo Bilsteiny B8/B12 v sadě s pružinama.

Je tu někdo s REÁLNOU zkušeností z provozu?

Dozadu zvažuju OEM m-paket tlumiče (RWD a xDrive se v zadní nápravě NEliší ani trochu), ale co s předkem?
Počkej dva tři týdny a dám ti vědět, jak je na tom E91 s B12.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost

Příspěvek od jarka »

PP: Zkus se optat na XYZ racing jestli náhodou v řadě supersport neumí i na tvoje "X-drive" auto. Tuhle řadu mám na autě a funguje velmi slušně všude. Vím o klukovi co je měl na accordu (velikostně jak ta tvoje prémiovka :) ) a po 120kkm je nechal jen přetěsnit (tekly, ale fungovaly) a jezdilo se dál.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
nota
Řidič začátečník
Příspěvky: 123
Registrován: sob 12 bře 19:23

Re: Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost

Příspěvek od nota »

Koni yellow mám cca 20tkm a v pohodě.
Kamarád je na taky, jeden tlumič mu tekl a vzali to normálně v rámci tě dozivotni záruky.
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost

Příspěvek od d1.8t »

Koni sport jsem dával na 4 auta a celkově na nich nejel/viděl najet nějakých 180tis. km nejvíc bylo 70 a po tomhle nájezdu byly ok. Na e36 mi jeden tlumič po nějakých 20tis. vytekl, po reklamaci vyměněn za novej, ovšem pouze jeden se zdůvodněním, že díky štelování tuhosti si můžu tlumiče nastavit na stejnej útlum. Jak to naladim ovšem neprozradili. Vždycky autu znatelně pomohly, např. z OI 4x4 udělaly auto se kterým se konečně dalo jezdit.
RWD
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost

Příspěvek od pavproch »

Chlopi dík za reakce... na bmwklubu sem taky dostal zaímavé rady/informace... ze kterých mi vyplývá, že .... kombinace tlumičů různých značek (např. vepředu KoniSport a vzadu m-paket) by jen přinášela další komplikace s případnou nutností sladění charakteristiky... takže nic no, pružiny to budou H+R (jistota ref M4Zlik)) a tlumiče (všechny 4, halt to risknu) buď ty Koni yellow nebo B8...

Ententyky dvašpaliky.... and the winner is....

.... ešče nikdo, radši sa ešče zkusím poradit se známým, co dělá v motorsportu...

Srce sa mi ale kloní k těm žluťáskům.... ještě jedna otázka pro ty, co Koni Sport už na autě měli/mají - JE U NICH POZOROVATELNÁ ZMĚNA ÚTLUMU V ZÁVISLOSTI NA VENKOVNÍ TEPLOTĚ?

Jak píšu, KW mě naprosto nemile překvapily, že v letních hicech jsou prakticky netlumivé, zatímco při teplotách okolo nuly jsou tuhé jaxfiň... u OEM jsem teda nic takového nepozoroval
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost

Příspěvek od Vrooom »

Nebudou tyhle znackovy low cost sport podvozky dost bidny. Funkcne pod ruznyma taiwanskyma za stejny prachy a neplati se tudiz jen za znacku?
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost

Příspěvek od pavproch »

myslíš jako ten KW?

asi takle: funkčně to byla cca 30tis km lahoda, vše fungovalo jak má.... potom ale rychlá smrt... a co sem tak zjištoval tak nejsem sám, komu to umřelo docela brzo....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
doriftonigga
Pan Řidič
Příspěvky: 371
Registrován: sob 09 úno 21:42

Re: Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost

Příspěvek od doriftonigga »

V1 jsou dobrý jen na snížení auta. V2 jsou kvalitativně o hodně dál. Já jsem u V2 rozdíl v jízdě při nižších aa vyšších teplotách nezaznamenal.

Eibach budou o něco měkčí podle mě. Spíš bych ty Bilsteiny zkombinoval s nimi než s H&R... Na Koni + H&R jsem četl dobrý reference. Ony mají výhodu, že je můžeš poštelovat.
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost

Příspěvek od d1.8t »

pavproch píše:

Srce sa mi ale kloní k těm žluťáskům.... ještě jedna otázka pro ty, co Koni Sport už na autě měli/mají - JE U NICH POZOROVATELNÁ ZMĚNA ÚTLUMU V ZÁVISLOSTI NA VENKOVNÍ TEPLOTĚ?
Nikdy jsem u Koni nic takovýho nepozoroval. Pěkný u nich je, že rozsah štelování je velikej. Špatný, že u některých typů to neni uživatelsky snadný.
RWD
Odpovědět