Stránka 1 z 1

V motory a turbo

Napsal: stř 02 zář 21:38
od slon
zdar, kukal som nejake videa o turbo BRZ`s a zda sa mi strasna sialenost ako tam to turbo ani zaboha nepasuje kvoli tomu ze to ma V motor. To turbo musi byt az uplne vzadu za prevodovkou kde sa uz vetvy spojili do jedneho vyfuku, z coho vyplyva ze vzduch je nasavany vpredu , poslany dozadu do turba, zase dopredu do intercooleru a zase dozadu do motora, proste sialenost. To musi mat aky turbolag?
Oproti R motrom kde je turbo pricapene hned naboku, vzduch sa prezenie cez intercooler a na opacnej strane motora hned vchadza je to neporovnatelne zlozitejsie. A ked som nad tym rozmyslal ze ci to tak sialene maju aj ine auta, uvedomil som si ze ziadne "ine auta" s benzinovym single turbo V6 nepoznam. Su V motory z principu absolutne nevhodne na *jedno* turbo? Videl som ze v6 diesle od VW to maju niekedy pricapene navrchu, co je fajn riesenie pre traktory ale tazko pre auta so sportovymi ambiciami.

Re: V motory a turbo

Napsal: stř 02 zář 22:13
od mmira
BRZ ma H motor, ne V

Re: V motory a turbo

Napsal: stř 02 zář 23:27
od slon
viem ze ma boxer ale to je v podstate furt V motor len specialny pripad. tie obmedzenia co sa tyka turba o kt. som pisal su imho rovnake ako pri inych V

Re: V motory a turbo

Napsal: čtv 03 zář 05:58
od vonkreuz
slon píše:A ked som nad tym rozmyslal ze ci to tak sialene maju aj ine auta, uvedomil som si ze ziadne "ine auta" s benzinovym single turbo V6 nepoznam. Su V motory z principu absolutne nevhodne na *jedno* turbo? Videl som ze v6 diesle od VW to maju niekedy pricapene navrchu, co je fajn riesenie pre traktory ale tazko pre auta so sportovymi ambiciami.
Každý nemuže vědět všechno. Motory Alfa Romeo "Busso" 2.0 Tb V6 12v/24v (použité v AR 164, GTV, 166).

Re: V motory a turbo

Napsal: čtv 03 zář 11:56
od dali
+ italský daňový dvoulitrový turbo verze Ferrari byly taky single turbo V8 - 208 GTB/GTS Turbo a později jen GTB/GTS Turbo.

Re: V motory a turbo

Napsal: pon 30 lis 18:21
od KDB
A také mé obllíbené Maserati Biturbo :x ....

Re: V motory a turbo

Napsal: pon 30 lis 19:21
od ctrl_j
Porsche 911 asi taky nemelo vzdy biturbo

Re: V motory a turbo

Napsal: úte 01 pro 07:51
od Shr3k
slon píše:ze vzduch je nasavany vpredu
Běžná věc, přijde mi to logičtější, než jej nasávat zezadu. :D
slon píše:zase dopredu do intercooleru a zase dozadu do motora
Tak to bývalo dříve běžné, před rozmachem IC-vodníků. Viz např. pětiválce audi podélně zastavěné, vlastně cokoliv staršího. Spousta trubek, FMIC.
slon píše:proste sialenost.
Welcome to the real world - vypadá to jako kdybys byl posledních 20 let někde na Měsíci. S dobrou regulací a BOVem, co nebrzdí kompresor při zavřené klapce, to není nějak extrémně na závadu. Hltnost dvoulitrového motoru je obrovská už na volnoběh a pár decimetrů 6cm trubek navíc není na závadu. Pochopitelně něco jiného by bylo namontovat to na tříválec s polovičním objemem, tam by byl lag dvojnásobný,
slon píše:A ked som nad tym rozmyslal ze ci to tak sialene maju aj ine auta, uvedomil som si ze ziadne "ine auta" s benzinovym single turbo V6 nepoznam. Su V motory z principu absolutne nevhodne na *jedno* turbo?
Napadá mě namátkou jeden z nejstarších kusů, litinový PRV V6 Turbo.

Re: V motory a turbo

Napsal: úte 01 pro 17:36
od slon
ked uz si to ozivil doplnim co som sa dozvedel odvtedy - turbolag nesuvisi ani tak s tym ako prudi vzduch ale ako prudia spaliny k turbu. Cize to riesienie ktore sa mi zdalo najsialenjsie je (pre mna paradoxne) najlepsie lebo turbo je blizko motora. Prekvapilo ma aj ako so systemom vy***alo wrx sti, miesto toho aby stlaceny vzduch poslali zo zadu dopredu a zase dozadu tak ma intercooler nad motorom a preto ma aj ten otvor na kapote. Ja som si donedavna seriozne myslel ze ten otvor je tam zo srandy aby to dobre vyzeralo :D :ymblushing: