Stránka 1 z 1
Turbína vs. jízdní vlastnosti
Napsal: ned 29 bře 15:37
od pavproch
Tenhle
článek mě vede k následující úvaze:
Předpokládám, že turbína byla v tom autě (logicky) umístěna podélně, rotující části turbíny budou mít celkem nezanedbatelnou hmotnost, potažmo po roztočení na 35tis toček bude ta turbína mít významnou, ale opravdu významnou hybnost, potažmo moment hybnosti, který (viz fyzika) bude mít výrazný stabilizační účinek (čti nebude se tomu chtít jezdit do zatáčky....)
Nebo se pletu?
(přeci jenom je to už skoro 30 let, co sem naposled měl hodiny fyziky/mechaniky těles...)
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Napsal: ned 29 bře 17:12
od Vana
Myslím že v případě několikatunového tahače to nebude až tak dramatické. Určitě tam byly i daleko závažnější problémy
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Napsal: ned 29 bře 17:33
od beaumont
Turbínou byl poháněný i experimentální osobní Chrysler, rekordní Fiat a další stroje a neslyšel jsem nikdy, že by turbína sama o sobě negativně ovlivňovala jízdní vlastnosti. Problémy byly jinde: spotřeba, hluk, pomalé reakce na přidání / úbrání, žhavé výstupní plyny...
Ostatně turbínou jsou poháněné i americké tanky A1 Abrams a ani u nich jsem neslyšel stížnosti na jízdní vlastnsoti v zatáčkách
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Napsal: ned 29 bře 17:45
od pavproch
šak proto ten dotaz píšu, logika říká, že by to mělo ovlivňovat, praxe je zřejmě jiná...
(chlopi dík za reakce)
btw, M1A2 se svýma 62 tunama sedí v zatáčce jak přibitej....
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Napsal: ned 29 bře 18:31
od Prdola
Měl je i nějakej Ruskej tank T-80? U obou tanků je velký problém se zbytkovým teplem, tepelně naváděná zbraň ho najde jak nic.
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Napsal: ned 29 bře 19:59
od KDB
S turbínovým pohonem od padesátých let pracoval Rover a se stabilitou v zatáčkách asi problém nebyl, protože v letech 1963,65 v závodě 24h Le Mans sáhl Rover BRM na 8 a 10té místo.
http://auta5p.eu/katalog/brm/brm_rover_01.php
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Napsal: pon 30 bře 06:58
od Vana
Pak je otázka proč nevyhráli. Třeba tam nějaké problémy byly
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Napsal: pon 30 bře 18:51
od Beny9700
Pro zajímavost
http://www.autoplanet.cz/blog/turbinou- ... rsche-928/
Gyroskopický efekt u turbíny bude, ale menší, protože nejvíce "hmoty" je blízko u osy otáčení (na rozdíl od setrvačníku). Takže chování v zatáčkách to až tak moc ovlivňovat nebude. Horší je potřeba zpřevodovat vysoké otáčky turbíny a nejhorší je neochota turbíny ke změnám otáček.
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Napsal: pon 30 bře 18:56
od Beny9700
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Napsal: pon 30 bře 19:21
od KDB
Vana píše:Pak je otázka proč nevyhráli. Třeba tam nějaké problémy byly
Proč by měli automaticky vyhrát ?