Někde jsem četl, že turbu nedělá moc dobře plný plyn, když se naplno roztáčí a je pravda, že to většinou doprovází patřičný zvukový efekt.
Já si nějak nemůžu pomoci, ale jak se říká, na lepší si člověk zvykne hned. Takže konkrétně s turbodiesely mám pak tendenci jezdit na hodně nízké otáčky, třeba 1600, následně chci třeba trochu přidat, reakce žádná, tak to patřičně osolím - v tom to začne foukat, hučet, brmlat, dunět, chrčet, aby to za chvilinku nakoplo a uspokojivě jelo, skoro až moc než původně bylo zamýšleno. Ale zas jezdit po městě na 2500 ot, kde už motor hezky poslouchá i malé korekce plynu, mi přijde zbytečné obtěžování hlukem
Tak co, dávate plnej klidně v nízkých otáčkách, nebo až po roztočení turba? Je tu nějaký "turbař", aby zde popsal jak moc vadí plný plyn?
Plný plyn v náběhu turba
Re: Plný plyn v náběhu turba
jak u kterého motoruone-z píše:...Tak co, dávate plnej klidně v nízkých otáčkách, nebo až po roztočení turba? Je tu nějaký "turbař", aby zde popsal jak moc vadí plný plyn?
většina to snáší bez zásadnějších akustických projevů a vibrací, ale jsou kusy (např. 1,9 TDI PD) u kterých tohle fakt drásá nervy
Re: Plný plyn v náběhu turba
mit v aute karbec, tak bych se hamoval, jelikoz dnesni auta ridi elektronika a ta si pohlida to, aby se tam dostalo jen tolik paliva, kolik ma smyslu pro dany jizdni rezim, zatez, otacky, polohu pedalu apod. tak se neni ceho bat. samo, ze motor neni vzdy nadsen z toho, kdyz se clovek snazi rozjet z podtoceni, to je i u atmosfery, ale plny plyn nema pro to zadny vyznam. ono obrazne receno, pokud elektronika vyhodnoti, ze tam prijde paliva tolik, jako bys zmackl pedla jen napr. do pulky a zmacknes ho plny, stejne tam vice paliva neda. takze plny kotel je jen pocitova zalezitost, elektronika to odridi.
Re: Plný plyn v náběhu turba
goes: asi máš pravdu, cca 250tkm a turbo původní, jen ten zvuk je čím dál horší...
Re: Plný plyn v náběhu turba
z meho pohledu podtaceni a pripadne jeti z nizkych otacek na plny plyn nemuze mit pro turbo zadny nestandardni zatez, nema duvod. turbo se roztaci vyfukovymi plyny a nic jineho ho nezajima, ty bud proudi a nebo ne. to, zda se bude turbo na sve nejvyssi otacky roztacet pomalu ci rychle podle mne nehraje roli. rozjizdeni z nizkych otacek ma dle meho spise negativni vliv na motor jako takovy, ne na turbo, tam zadnou souvislost nevidim. ten divny zvuk muze byt dan tim, ze kdyz se turbo roztaci pomaleji,tak ten hvizdot protahnes do delsiho casu.
Re: Plný plyn v náběhu turba
Myslím že turbu to bude jedno, ale motoru ne. Vzpomínám když jsem zkoušel 120d a chtěl jsem na dvojku předjíždět z 1200ot (traktor) - dal jsem plnej a měl jsem pocit, že motor proletí kapotou, o turbo jsem v tu chvíli starost neměl