Stránka 1 z 5

xDrive a "zkrácení" diffu ???

Napsal: pát 06 úno 13:52
od pavproch
Chlopi, dostal sem nápad.... :D

U m4Zlika (RWD) proběhlo razantní zkrácení diffu, jehož výsledkem je - cituju: "30i po zkrácení jede jako ///M3 e46" :x

Tak mě napadlo podobný "doping" udělat i bramborovi... jenže ten je AWD (xDrive MY2011) a jelikož mám nějaké tušení jak xD "vevnitř" funguje" (a jak je xDrive "citlivý " na rozdílné otáčky předních a zadních kol - třeba gumy musí mít rozdíl obvodu DO 1%!), tak se domnívám, že to nebude až tak jednoduché... imho to asi bude znamenat, že se budou muset - naprosto STEJNÝM POMĚREM - zkrátit OBA diffy - přední i zadní.... nebo se mýlím?

*-:)

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Napsal: pát 06 úno 14:33
od M.Z.
U pracovní káry bych do toho nikdy nešel.

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Napsal: pát 06 úno 14:44
od goes
a co ten xdrive tedy dela, kdyz je rozdil prednich a zadnich kol zasadni, treba hrabes... nebo jsi prednimi na ledu a zadnimi na suchu...

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Napsal: pát 06 úno 14:52
od pavproch
@koza: hele, esli chceš diskutovat o funkci systému AWD, je tu na to jiné vlákno... já bych se tady chtěl dozvědět, esli je nějaké zkrácení vůbec technicky ožné a jak by to šlo udělat... pak (možná) budu řešit, esli to vůbec někdo dělá a za kolik...

@MZ: šak já ešče ani nevím jak, natož esli to vůbec de.... ale uvažuju o tym....

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Napsal: pát 06 úno 15:14
od honziss
Rozdilne otacky kol p/z pramenici z jineho obvodu kola nejsou to stejne jako zkraceni prevodu v diferencialu zadni napravy. Zkraceni diffu zpusobi rozdil ve vystupnich otackach z xdrivu na p/z osu a z toho bude elektronika asi dost divoka

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Napsal: pát 06 úno 15:49
od Vana
pavproch píše:.. imho to asi bude znamenat, že se budou muset - naprosto STEJNÝM POMĚREM - zkrátit OBA diffy - přední i zadní..
vidím to taky tak

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Napsal: pát 06 úno 17:19
od racer
goes píše:a co ten xdrive tedy dela, kdyz je rozdil prednich a zadnich kol zasadni, treba hrabes... nebo jsi prednimi na ledu a zadnimi na suchu...
No zřejmě bude rozdíl hrabat a trvale jezdit s určitým rozdílem otáček kol - točivý moment potřebný na roztočení kol na ledu je velmi nízký a tak budou i tepelné ztráty ve spojce nízké. Při dlouhodobém otáčení kol různého poloměru podle mě ovšem spojka shoří.

K tématu - podle mě je to naprostý nesmysl řešit, složitost je tu extrémní a nebylo by asi opravdu jiné řešení než na zakázku vyrobit stálý převod dopředu i dozadu a to finančně to bude prostě ranec.

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Napsal: pát 06 úno 18:22
od pavproch
racer píše: složitost je tu extrémní a nebylo by asi opravdu jiné řešení než na zakázku vyrobit stálý převod dopředu i dozadu a to finančně to bude prostě ranec.
To já ráth: "Jen malý člověk si dává malé cíle" a "Rád se stávám Zimmermannovým průkopníkem slepých uliček" ... :D

Furt levnější než (z donucení) kupovat nové, výkonnější auto... a navíc ještě s větrníkem...

:ymhug: :p

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Napsal: pát 06 úno 21:53
od d1.8t
Vana píše:
pavproch píše:.. imho to asi bude znamenat, že se budou muset - naprosto STEJNÝM POMĚREM - zkrátit OBA diffy - přední i zadní..
vidím to taky tak
i já

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Napsal: pát 06 úno 22:00
od pavproch
na bmwklubu.cz i e90post.com si to myslí taky...