Stránka 1 z 5
Zkraceni diferencialu u BMW
Napsal: úte 09 zář 20:31
od beaumont
mmira píše:(...)
mmch, mluvil jsem s kamosem, co si na Z4Mc nechal zkratit dif na 4.11 a rikal, ze to auto je o tridu rychlejsi. to asi bude ma nejblizsi uprava.
To mě zaujalo, kolik taková legrace stojí? Ptám se, protože v mém veteránu (E24 630CS r.v. 76) mám čtyřkvalt a naopak strašně
krátký difereák (samozřejmě otevřený), takže dlouhá cesta po dálnici je už při 150 km/h utrpení pro auto i posádku. Origo dobový delší diferák (3,07 místo 3,45) i pětikvalt sice existují, ale stojí hrozné peníze, naopak druhý stejně krátký dif do zásoby mám. Takže kdyby ho někdo uměl za rozumnou cenu "prodloužit", měl bych zájem...
Re: Video a Nordschleife, the best of
Napsal: úte 09 zář 21:05
od mmira
Kabatnik chce 20t + praci a podle jeho slov zvladne jakekoliv BMW
Re: Video a Nordschleife, the best of
Napsal: úte 09 zář 21:11
od pavproch
m4Zlik volá:chcu kontakt, neb scu zkrátit, pls...
Re: Video a Nordschleife, the best of
Napsal: úte 09 zář 21:22
od mmira
Re: Video a Nordschleife, the best of
Napsal: úte 09 zář 21:29
od pavproch
kuju převelice....
Re: Video a Nordschleife, the best of
Napsal: stř 10 zář 07:57
od beaumont
Také děkuju, byť za tuhle cenu se do toho asi nepohrnu.
Re: Video a Nordschleife, the best of
Napsal: stř 10 zář 10:06
od d1.8t
Půjde o vnitřnosti. Obaly se často lišily, ale pastorek a věnec byly pár generací stejný. Do e36 325i MT jsem dával stálej převod z e34 535i AT. Celkově to vyšlo do 5tis. Kč. Nevim jak je to u e24, ale zjistil bych jestli neni pastorek a věnec typově shodnej s něčím mladším (stejně to nakonec bude klasika 188mm).
Open diff z e30, e34 se prodává za 1-1,5tis. práce kolem trojky.
Re: Video a Nordschleife, the best of
Napsal: stř 10 zář 11:16
od beaumont
Já mám právě problém, že moje E24 je z úplně první série, kdy se mechanické věci shodovaly buď s předchozí řadou E3/E9 nebo s první "pětkou" E12. A těch už je pomálu a hlavně jen minimum z nich mělo pětikvalt nebo delší dif.
Od roku 1979 už měla E24 mechanické věci společné s pětkou E28, kde je samozřejmě mnohem snazší cokoliv sehnat a pětikvaltů bylo dost a dost, jenže do starších aut ty novější diferáky ani převodovky prostě nepasují (o narušení originality nemluvě).
Z E21 nebo E30 nepasuje vůbec nic, to je jiná řada.
Re: Video a Nordschleife, the best of
Napsal: stř 10 zář 16:02
od d1.8t
Však jsem taky psal, že obaly jsou jiný, ale vnitřnosti nemusí bejt. Mě se osvědčilo nezabalit to, když se neshodovaly OEM čísla celých skupin, v tomto případě diff, ale zjistit jak je to s inside dílama. Možná, že to nebude kompatibilní a možná že bude. Katalog u e24 neni úplnej, ale třeba jsem našel, že ložisko na vstupu od kardanu je shodný s e34. Shody tam jsou.
Na pastorku a věnci neni co vymejšlet, pokud rozebereš náhradní diff co máš k dispozici, můžeme základní parametry oměřit, ofotit nebo jinak zdokumentovat. Co jsem vyndal z auta mám v krabici v garáži.
Re: Video a Nordschleife, the best of
Napsal: čtv 11 zář 13:41
od beaumont
OK, to zní zajímavě, zkusím to zjistit. Každopádně díky za tip.