Waterless engine coolant ?
Waterless engine coolant ?
Spolu s wolejem Millers sem dostal prospekt EVANS Waterless Engine Coolant PowerCool180
www.evanscoolants.cz
Sem o něčem takovém v životě neslyšel, podle teho prospektu by to mělo být asi lepší než nejlepší, věčné a vůbec supr extra speciál.... Any comments?
www.evanscoolants.cz
Sem o něčem takovém v životě neslyšel, podle teho prospektu by to mělo být asi lepší než nejlepší, věčné a vůbec supr extra speciál.... Any comments?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
-
- Autoškolák
- Příspěvky: 51
- Registrován: pon 09 črc 14:12
Re: Waterless engine coolant ?
Já osobně bych do ničeho takového nešel. Já se vždycky ptám, proč to nějaký výrobce nelije v prvovýrobě, když je to tak super? Z popisu mi nejvíce vadí:
- vypadá to, že mají horší tepelnou vodivost nebo nižší tepelnou kapacitu, otázkou tedy je, jak zvládne extrémy
- více zatěžovaný bude i olej
- vůle v motoru jsou spočítány na nějakou provozní teplotu
- nejspíš daleko častěji a déle poběží větrák vpředu na chladiči
- veškeré plasty, hadice a těsnění včetně třeba chladiče jsou taky nějak dimenzované a při vyšší teplotě budou degradovat rychleji
Osobně používám originální chladící kapalinu a nemám důvod nad tím přemýšlet ;o)
Není to sice moc, ale (více-méně podle důležitosti):Q. Způsobí chladící kapalina Evans, že můj motor bude pracovat na vyšší provozní teplotě?
A. Provozní teplota motoru a chladící kapaliny se může mírně navýšit, přibližně o 3-7°C. Nicméně teplota uvnitř motoru bude stabilní a nebude docházet k lokálnímu odpařování vody. Motory se proto s kapalinami Evans častokrát hřejí méně.
- vypadá to, že mají horší tepelnou vodivost nebo nižší tepelnou kapacitu, otázkou tedy je, jak zvládne extrémy
- více zatěžovaný bude i olej
- vůle v motoru jsou spočítány na nějakou provozní teplotu
- nejspíš daleko častěji a déle poběží větrák vpředu na chladiči
- veškeré plasty, hadice a těsnění včetně třeba chladiče jsou taky nějak dimenzované a při vyšší teplotě budou degradovat rychleji
Osobně používám originální chladící kapalinu a nemám důvod nad tím přemýšlet ;o)
Re: Waterless engine coolant ?
Taky jsem o tom uvažoval. Mezi nevýhody patří vyšší provozní teplota a taky údajně nezanedbatelně vyšší hmotnost náplně oproti klasické nemrzce ředěné vodou. Mezi výhody patří například to, že motor neuvaříte při ztrátě tlaku chladícího systému... typicky prasklá expanzka nebo vadný víčko.
Re: Waterless engine coolant ?
ja myslim ze sa nemate coho bat. s uspechom to pouzivaju veteranisti na 10-100-1000 krat drahsie a vzacnejsie plecky nez su tie nase pokial si chcete auto nechat dlhsie nez 3 roky, alebo pravidelne jazdite stylom "drive it like you stole it", tak urcite EVANS.
realnym faktom je, ze viacero ludi mi potvrdilo, ze sa im motorka po konverzii na EVANS prestala prehrievat pri stati/pomalom jazdeni, na rally autach zmizli problemy s prehrievanim, jeden notoricky prehrievac (Sunny GTi) sa uz neprehrieva a ustal aj polhodinu na volnobeh s omylom nezapnutym ventilatorom bez zadretia.
co sa tyka zvysenia teploty kvapaliny - nepozorujem nejake zmeny v polohe rucicky, takze to budu maximalne jednotky stupnov. Krasa EVANSU je v tom, ze ma ovela vyssi bod varu nez voda, a teda nezovrie, nemeni sa okamzite na paru na hotspotoch v motore (typicky miesta okolo vyfukovych ventilov) a nevytlaca zvysnu vodu prec z chladiacich kanalikov.
http://www.evanscoolants.sk/power-cool- ... -cars.html
hmotnost a hustota je takmer rovnaka ako vody+EG, nemusite sa obavat ziadnej zrady ci opotrebenia vodnej pumpy.
na youtube najdete kopu videi, ci uz porovnanie vo varnych kanviciach alebo priamo v motore.
cesky distributor tu ma myslim aj nejaku zlavovu ponuku pre AF.
realnym faktom je, ze viacero ludi mi potvrdilo, ze sa im motorka po konverzii na EVANS prestala prehrievat pri stati/pomalom jazdeni, na rally autach zmizli problemy s prehrievanim, jeden notoricky prehrievac (Sunny GTi) sa uz neprehrieva a ustal aj polhodinu na volnobeh s omylom nezapnutym ventilatorom bez zadretia.
co sa tyka zvysenia teploty kvapaliny - nepozorujem nejake zmeny v polohe rucicky, takze to budu maximalne jednotky stupnov. Krasa EVANSU je v tom, ze ma ovela vyssi bod varu nez voda, a teda nezovrie, nemeni sa okamzite na paru na hotspotoch v motore (typicky miesta okolo vyfukovych ventilov) a nevytlaca zvysnu vodu prec z chladiacich kanalikov.
http://www.evanscoolants.sk/power-cool- ... -cars.html
hmotnost a hustota je takmer rovnaka ako vody+EG, nemusite sa obavat ziadnej zrady ci opotrebenia vodnej pumpy.
na youtube najdete kopu videi, ci uz porovnanie vo varnych kanviciach alebo priamo v motore.
cesky distributor tu ma myslim aj nejaku zlavovu ponuku pre AF.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive Roadster, 2001 (NBFL), 1.8, 98 000 km.
'Zero' : Toyota Corolla AE92, 1991, 1.6 4AF hatchback bez plutvicky, 190 000km.
'Zero' : Toyota Corolla AE92, 1991, 1.6 4AF hatchback bez plutvicky, 190 000km.
Re: Waterless engine coolant ?
Tohle "veteranisti na 10-100-1000 krat drahsie a vzacnejsie plecky" máš odkud? Nikdo z mých známých to nepoužívá a něco nevyzkoušeného by si do skutečně vzácného auta ani nenalil. Důsledně se dodržuje, co bylo doporučeno při výrobě. Nehledě k tomu, že starší motory nejsou zdaleka tak tepelně namáhané jako dnešní a proto by o tom nikdo ani neuvažoval.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Waterless engine coolant ?
tepelne namahanie je jedinym problemom v chladiacom systeme?
https://www.youtube.com/watch?v=t7PykrgzWPQ
https://www.youtube.com/watch?v=KRLXKW2ph0w
https://www.youtube.com/watch?v=ZQk_X33B2iQ
http://www.evanscooling.com/news-and-ev ... waterless/
https://www.youtube.com/watch?v=t7PykrgzWPQ
https://www.youtube.com/watch?v=KRLXKW2ph0w
https://www.youtube.com/watch?v=ZQk_X33B2iQ
http://www.evanscooling.com/news-and-ev ... waterless/
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive Roadster, 2001 (NBFL), 1.8, 98 000 km.
'Zero' : Toyota Corolla AE92, 1991, 1.6 4AF hatchback bez plutvicky, 190 000km.
'Zero' : Toyota Corolla AE92, 1991, 1.6 4AF hatchback bez plutvicky, 190 000km.
- Millers Oils
- Spolujezdec
- Příspěvky: 3
- Registrován: pon 16 čer 11:45
Re: Waterless engine coolant ?
Dobrý večer, rád bych reagoval za importéra Evans Coolants do ČR.Jenyk píše:Tohle "veteranisti na 10-100-1000 krat drahsie a vzacnejsie plecky" máš odkud? Nikdo z mých známých to nepoužívá a něco nevyzkoušeného by si do skutečně vzácného auta ani nenalil. Důsledně se dodržuje, co bylo doporučeno při výrobě. Nehledě k tomu, že starší motory nejsou zdaleka tak tepelně namáhané jako dnešní a proto by o tom nikdo ani neuvažoval.
Do vzácných klasických aut jsme v ČR za poslední cca jeden rok prodali přes 1000 litrů produktů Classic Cool a Vintage Cool + cca třetinové množství proplachu Prep Fluid. Našimi zákazníky jsou kromě servisů a renovátoru klasických aut nejen majitelé klasických vozů typu MG, Jaguarů a Mini Cooperů, které mají tendenci se přehřívat, ale třeba i mnozí majitelé "obyčejných" starých Škodovek 100 - 120, kde radikálně řešíme zejména problémy s nekontrolovatelným přehříváním a tlakováním. Letos jsme také na Evans konvertovali značné množství klasických amerik okolo redakce časopisu Chrom a Plameny a panuje s tím naprostá spokojenost. Další úspěšné testy a realizace máme i ve spolupráci s redakcí AMS Classic. Tento produkt je na trhu v USA od cca 80.let a posledních cca deset let se ce se Evropy týče razantně prosadil v Anglii s trendem posunu dál do Evropy. Mrkněte, na čem leží a běží sbírka Johna Leno http://www.youtube.com/watch?v=t7PykrgzWPQ
Skutečnost, že to nikdo z Vašich známých nepoužívá lze považovat za nešťastnou náhodu nebo jejich zatím promarněnou šanci jak se zbavit mnoha problémů (nejen) s chlazením a spalováním paliva u starších vozů. Podobný argument - nikdo z mých známých také nemá např. vůz typu Koenigsegg projetý nebo vyzkoušený, přesto nepochybuji o jeho výjimečnosti a snad každý z nich včetně mne by si ho rád pořídil. Mimochodem si zkuste tipnout, jaká chladící kapalina je při kompletaci těchto vozů používána (ano je to Evans Coolants Power Cool 180).
Obdobně je oficiálně schválena a doporučena pro letecké motory Rotax 912 a 914, což také hovoří za vše, co se věrohodnosti a funkčnosti týče.
P.S. Mnohé starší motory jsou tepelně namáhány razantním způsobem, ať už díky nedokonalé konstrukci bloku a chladících kanálů, konstrukci chladícího systému, nedokonalému spalování atd. Další z mnoha výhod (nejen u klasických aut) je skutečnost, že kapaliny Evans fungují i jako nemrzka do -40°C a zcela eliminují veškeré korozivní procesy, elektrolytické procesy, tvorbu úsad apod. Systém netlakuje a nejsou tak namáhány spoje, hadice a radiátory - v horkém dni po náročném provozu auta lze v klidu otevřít expanzku nebo víčko na chladiči. Tyto kapaliny jsou koncipovány jako doživotní (garantovaná plná funkčost min.25 let).
Jediným mínusem se může zdát na první pohled a jednorázové (a jediné) vstupní investici vyšší cena, která je ale řekl bych více než dobře vyvážena mnohými nespornými výhodami kapalin Evans a jejich "doživotností".
Sleva 10% na oleje, maziva a aditiva Millers Oils pro všechny členy fóra - objednejte z www.millersoils.cz a do poznámky k objednávce napište "AUTOFORUM" a svůj nick. Sleva se odečte při fakturaci, pošta a dobírka jen 100,- Kč.
Re: Waterless engine coolant ?
Millers Oils: chtěl bych se zeptat čím je způsobena vyšší provozní teplota motoru a chladicí kapaliny, o které se píše v příspěvcích výše
Re: Waterless engine coolant ?
Nevím jestli jste měl nejšťastnější nápad...Millers Oils píše:Dobrý večer, rád bych reagoval za importéra Evans Coolants do ČR.
A prosím konkrétně které? V této komunitě trochu kontakty mám a věhlas této slovutné technologie ke mne, vzhledem k mé nesporné zaostalosti, dosud nedolehl. Jinak musím se omluvit, ale pokud někdo z nás má problémy s přehříváním a přílišným tlakem chladicí soustavy, auto si opraví. My jsme prostě tak trochu konzervativní....Millers Oils píše:kde radikálně řešíme zejména problémy s nekontrolovatelným přehříváním a tlakováním. Letos jsme také na Evans konvertovali značné množství klasických amerik okolo redakce časopisu Chrom a Plameny a panuje s tím naprostá spokojenost.
To netuším, předpokládám že Johnů Lenů je víc a nevím, koho máte na mysli. Já znám jen Jamese Douglase Muira "Jay" Lena, skutečně pozoruhodnou osobu a pod tím videem, které uvádíte, doporučuji si přečíst komentáře.Millers Oils píše:na čem leží a běží sbírka Johna Leno http://www.youtube.com/watch?v=t7PykrgzWPQ
Není lepší to prostě spravit? Pokud nekomu z mých známých bude opakovaně vařit auto a on to bude řešit tím, že do něj naleje tenhle zázrak tak si o něm nic dobrého myslet nebudeme. A jeho auto také ne. Vy ale budete spokojen, tedy pokud...Millers Oils píše:mnoha problémů (nejen) s chlazením a spalováním paliva u starších vozů.
To je slovo do pranice. Jak je garance formulovaná a pokud se např. motor uvaří, platíte generálku? Můžete uvést přesně znění obchodních podmínek této garance?Millers Oils píše:Tyto kapaliny jsou koncipovány jako doživotní (garantovaná plná funkčost min.25 let).
Chápu, že se každý musíme nějak živit a někdo třeba i prodává teplou vodu, ale musí vědět komu to prodává, aby se nezesměšnil.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
- Millers Oils
- Spolujezdec
- Příspěvky: 3
- Registrován: pon 16 čer 11:45
Re: Waterless engine coolant ?
Dobrý den, evidentně vás to zvedlo ze židle, přes to odpovím jen na věci diskuzního charakteru.
Člověk z redakce Chrom a Plameny odebral od našeho distributora letos 150 litrů kapaliny Classic Cool a konvertuje na to své vozy. Zkuste se zkrátka poptat, třeba si rozšíříte obzory a znalosti.
Nikde není uvedeno, že kapaliny Evans něco opravují, jen řeší nebo předcházejí určitým potížím. Pokud je něco na autě vyloženě k opravě, pak se to samozřejmě nechá opravit, to mi nemusíte několikrát jízlivě vysvětlovat.
Kapalina funguje a drží své vlastnosti minálně 25 let. Není třeba ji měnit po cca dvou až pěti letech jako jiné nemrzky. Nic víc, nic míň.
Člověk z redakce Chrom a Plameny odebral od našeho distributora letos 150 litrů kapaliny Classic Cool a konvertuje na to své vozy. Zkuste se zkrátka poptat, třeba si rozšíříte obzory a znalosti.
Nikde není uvedeno, že kapaliny Evans něco opravují, jen řeší nebo předcházejí určitým potížím. Pokud je něco na autě vyloženě k opravě, pak se to samozřejmě nechá opravit, to mi nemusíte několikrát jízlivě vysvětlovat.
Kapalina funguje a drží své vlastnosti minálně 25 let. Není třeba ji měnit po cca dvou až pěti letech jako jiné nemrzky. Nic víc, nic míň.
Sleva 10% na oleje, maziva a aditiva Millers Oils pro všechny členy fóra - objednejte z www.millersoils.cz a do poznámky k objednávce napište "AUTOFORUM" a svůj nick. Sleva se odečte při fakturaci, pošta a dobírka jen 100,- Kč.