Jenyk píše:Tohle "veteranisti na 10-100-1000 krat drahsie a vzacnejsie plecky" máš odkud? Nikdo z mých známých to nepoužívá a něco nevyzkoušeného by si do skutečně vzácného auta ani nenalil. Důsledně se dodržuje, co bylo doporučeno při výrobě. Nehledě k tomu, že starší motory nejsou zdaleka tak tepelně namáhané jako dnešní a proto by o tom nikdo ani neuvažoval.
Dobrý večer, rád bych reagoval za importéra Evans Coolants do ČR.
Do vzácných klasických aut jsme v ČR za poslední cca jeden rok prodali přes 1000 litrů produktů Classic Cool a Vintage Cool + cca třetinové množství proplachu Prep Fluid. Našimi zákazníky jsou kromě servisů a renovátoru klasických aut nejen majitelé klasických vozů typu MG, Jaguarů a Mini Cooperů, které mají tendenci se přehřívat, ale třeba i mnozí majitelé "obyčejných" starých Škodovek 100 - 120, kde radikálně řešíme zejména problémy s nekontrolovatelným přehříváním a tlakováním. Letos jsme také na Evans konvertovali značné množství klasických amerik okolo redakce časopisu Chrom a Plameny a panuje s tím naprostá spokojenost. Další úspěšné testy a realizace máme i ve spolupráci s redakcí AMS Classic. Tento produkt je na trhu v USA od cca 80.let a posledních cca deset let se ce se Evropy týče razantně prosadil v Anglii s trendem posunu dál do Evropy. Mrkněte, na čem leží a běží sbírka Johna Leno
http://www.youtube.com/watch?v=t7PykrgzWPQ
Skutečnost, že to nikdo z Vašich známých nepoužívá lze považovat za nešťastnou náhodu nebo jejich zatím promarněnou šanci jak se zbavit mnoha problémů (nejen) s chlazením a spalováním paliva u starších vozů. Podobný argument - nikdo z mých známých také nemá např. vůz typu Koenigsegg projetý nebo vyzkoušený, přesto nepochybuji o jeho výjimečnosti a snad každý z nich včetně mne by si ho rád pořídil. Mimochodem si zkuste tipnout, jaká chladící kapalina je při kompletaci těchto vozů používána (ano je to Evans Coolants Power Cool 180).
Obdobně je oficiálně schválena a doporučena pro letecké motory Rotax 912 a 914, což také hovoří za vše, co se věrohodnosti a funkčnosti týče.
P.S. Mnohé starší motory jsou tepelně namáhány razantním způsobem, ať už díky nedokonalé konstrukci bloku a chladících kanálů, konstrukci chladícího systému, nedokonalému spalování atd. Další z mnoha výhod (nejen u klasických aut) je skutečnost, že kapaliny Evans fungují i jako nemrzka do -40°C a zcela eliminují veškeré korozivní procesy, elektrolytické procesy, tvorbu úsad apod. Systém netlakuje a nejsou tak namáhány spoje, hadice a radiátory - v horkém dni po náročném provozu auta lze v klidu otevřít expanzku nebo víčko na chladiči. Tyto kapaliny jsou koncipovány jako doživotní (garantovaná plná funkčost min.25 let).
Jediným mínusem se může zdát na první pohled a jednorázové (a jediné) vstupní investici vyšší cena, která je ale řekl bych více než dobře vyvážena mnohými nespornými výhodami kapalin Evans a jejich "doživotností".