Stránka 1 z 8

Zimní "sportovnější" pneu

Napsal: čtv 17 říj 17:03
od borekb
Ahoj, hledám zimní pneu 205/45 R17 na své Clio. Mám pocit, že většina testů probíhá někde v horách, ve velké zimě a třeba ne úplně s ohledem na dynamickou jízdu. Já ale žiju v nížině, auto přes zimu nejčastěji jezdí na suché nebo mokré silnici, občas s břečkou a na sněhu spíš výjimečně. Docela bych taky stál o to, aby guma rozumně fungovalo, když se udělá teplo a hezky, pokud to nějaká zimní vůbec umí.

Zatím mě to táhne k Michelin A4 hlavně kvůli životnosti vzorku - u této gumy je šance, že při nevelkém zimním nájezdu a očekávaném prodeji auta po pár letech to budou jediné zimní gumy, co na to kdy budu pořizovat. Ale co jí vám, třeba je A4 dělaná na horské oblasti a pro svižnější jízdu je nevhodná nebo něco takového.

Poradíte, doporučíte?

Re: Zimní "sportovnější" pneu

Napsal: čtv 17 říj 18:22
od Kavis
Zrovna je na seznamu tohle :-D
http://www.novinky.cz/auto/316231-test- ... vedle.html
Sice tam není přesně tenhle rozměr, ale ty 2cm šířky asi moc dělat nebudou.. a test R15 mi udělal radost, páč se mi ve sklepě válí nové Contiky na Mazdičku :-D

Re: Zimní "sportovnější" pneu

Napsal: čtv 17 říj 18:34
od mmira
borekb: precti si nasledujici http://www.autoforum.cz/prvni-dojmy/tes ... skou-zimu/ a budes mit jasno :-)

Re: Zimní "sportovnější" pneu

Napsal: pát 18 říj 14:37
od borekb
Díky, minimálně to je dobrý námět k přemýšlení. Navíc koukám, že Michelin A4 se vůbec v rozměru, který potřebuji, nedělá (nevím, kam jsem předtím koukal...).

Když už jsme u toho, můžu pár otázek k teorii? Je to tak, že guma s podélnou drážkou v dezénu má větší předpoklady být "sportovní"? Minimálně když jich pár projdu, tak to tak vypadá, a možná by to i dávalo smysl logicky (představuju si to tak, že podélná drážka, nebo hned několik, pomáhají držet pneumatiku v zatáčkách). Taky jsem někde četl, že je dobrý asymetrický design, kde různé části gumy mohou plnit různé funkce, ale kdoví jak to je - např. Renault na základní podvozek Sport montuje asymetrické Eagle F1, zatímco na Cupu jsou směrové dunlopky.

Re: Zimní "sportovnější" pneu

Napsal: pát 18 říj 17:17
od mmira
daleko podstatnejsi, nez vzorek, je smes. vzorek je jen od toho, aby odvadel vodu (na snehu zvysil trakci).

Re: Zimní "sportovnější" pneu

Napsal: pát 18 říj 18:00
od jancsi
mmira píše:borekb: precti si nasledujici http://www.autoforum.cz/prvni-dojmy/tes ... skou-zimu/ a budes mit jasno :-)
Fakt dobre :-) Zimaky som objednaval tak 5 dni dozadu. Po pozitivnych skusenostiach minuly rok, ked na radu jedneho pneuservisu na E46 nasadil Nokiany , tak na E60 som si takisto chcel dat "nejake" Nokiany. A pozeram, ze som objednal presne WR A3, akurat v rozmere 245/45R17. Zajtra ich prezuvam, tak uvidime aka bude Zima a ako ju budu zvladat :-).

Re: Zimní "sportovnější" pneu

Napsal: pát 18 říj 18:30
od borekb
Ještě další hloupá otázka. Jak je možné, že má Michelin oproti zbytku o tolik větší výdrž / životnost? Mají nějakou zázračnou směs nebo je to prostě tvrdší guma, která třeba na mokru funguje hůř? Viz třeba tato tabulka: http://www.pneunet.cz/testy-pneumatik/t ... 5-17-2013/

Re: Zimní "sportovnější" pneu

Napsal: pát 18 říj 18:41
od mmira
tezko rict, obecne ale plati, ze guma bud drzi vzorek nebo auto na silnici. opravdu sportovni gumy mivaji nizke cislo tzv. treadwear indexu. na druhou stranu je fakt, ze treba super guma Michelin SuperSport ho ma 300, podobna Pirelli P Zero jen 220. svym zpusobem je to ale taky jen teoreticke cislo, ja mam Supersporty na aute par tisic km a myslim, ze vic jak 10t nedaji.

imho se tedy neda rict, ze guma s vyssi deklarovanou zivotnosti bude drzet hure.

Re: Zimní "sportovnější" pneu

Napsal: pát 18 říj 18:49
od borekb
Asi ne, ale konkrétně v tom ADAC testu je Michelin mezi nejlepšími jen proto, že má tak skvělou životnost vzorku. Ve všem ostatním (kromě sucha) nijak excelentně nedopadl, tak tam možná nějaká spojitost je.

Nemáte někdo zkušenost s Bridgestone Blizzak? Má dobré známky v podstatě ve všem a cena je podobně rozumná jako u Nokianů.

Re: Zimní "sportovnější" pneu

Napsal: pát 18 říj 18:52
od pavproch
pokud se bavíme o LETNÍCH, tak potvrzuju tu životnost.... bridže potenza RE050A (treadwear 140) mi už dvakrát vydržely jen 17tis km... zatímco P-zero (treadwear 220) vydržely asi 25tis km při stejném stylu jízdy.... a taky potvrzuju ty vlastnosti: P-zera mají nižší přilnavost na suchém asfaltu (začínají pískat a klouzat krapet dřív než Bridže)