Opět problém - Focus 2.0 TDCi
Napsal: úte 30 črc 09:58
Brý den,
tak nějak se chci zeptat, jestli už někoho nepotkalo něco podobného, případně bych rád dostal nějaké babské rady, co zkontrolovat a čím to může být. V servisu si jako obvykle neví rady a já už začínám být zase zoufalý...
Auto ve vyšších otáčkách a na vyšší rychlostní stupně (4+5+6) vůbec netáhne, na rovince zrychluje jen velmi pozvolna, do kopce vůbec, respektive do kopce spíš ještě zpomaluje i na plný plyn. Přitom na nižší stupně 1-2-3 jede úplně normálně, turbo si kolem 2tis/min kopne jak má a motor se nechá vytočit klidně až do červeného pole, ale přeřadím na 4, začne to umírat (na 4 to občas ještě zrychlí, ale už nejde vytočit k červenému poli, ale umře to třeba ve 3,5tis./min, 5-6 úplná mrtvola).
Auto cca 1,5 měsíce stálo, opravovalo se po mírným ťukanci (měnil se jen nárazník, světlo a nějaký držáky, nic technickýho, s motorem nebylo potřeba nic dělat) + se dělala garančka. Napadlo mě, jestli nezapomněli v servisu připojit nějakou hadici, něco dotáhnout, apod., ale to prý několikrát kontrolovali a vše by mělo být ok. Před opravou všechno fungovalo normálně, hned první jízdu po opravě už to mělo výše popsané problémy...
Laicky řečeno mi přijde, že do motoru, respektive turba nejde tolik vzduchu kolik potřebuje, ale zase je divný, že ještě na 3 to jede jak má a motor nemá problém se vytočit do červenýho a má plný výkon. S tím asi souvisí, že se zvýšila spotřeba. Při stejným režimu jako dřív to žere cca o litr víc. Běžná jízda do/z práce si to bere místo cca 5,8 cca 6,8-7l/100, loudání s rodinkou cca 6/100 místo 5/100. Další drobný příznak nějakého problému je neklidný volnoběh a semtam cuknutí při studeném rozjezdu, ale taky to nedělá pořád, ale třeba 2x z 10 studených startů a rozjezdů...
Tak a teď baby raďte
tak nějak se chci zeptat, jestli už někoho nepotkalo něco podobného, případně bych rád dostal nějaké babské rady, co zkontrolovat a čím to může být. V servisu si jako obvykle neví rady a já už začínám být zase zoufalý...
Auto ve vyšších otáčkách a na vyšší rychlostní stupně (4+5+6) vůbec netáhne, na rovince zrychluje jen velmi pozvolna, do kopce vůbec, respektive do kopce spíš ještě zpomaluje i na plný plyn. Přitom na nižší stupně 1-2-3 jede úplně normálně, turbo si kolem 2tis/min kopne jak má a motor se nechá vytočit klidně až do červeného pole, ale přeřadím na 4, začne to umírat (na 4 to občas ještě zrychlí, ale už nejde vytočit k červenému poli, ale umře to třeba ve 3,5tis./min, 5-6 úplná mrtvola).
Auto cca 1,5 měsíce stálo, opravovalo se po mírným ťukanci (měnil se jen nárazník, světlo a nějaký držáky, nic technickýho, s motorem nebylo potřeba nic dělat) + se dělala garančka. Napadlo mě, jestli nezapomněli v servisu připojit nějakou hadici, něco dotáhnout, apod., ale to prý několikrát kontrolovali a vše by mělo být ok. Před opravou všechno fungovalo normálně, hned první jízdu po opravě už to mělo výše popsané problémy...
Laicky řečeno mi přijde, že do motoru, respektive turba nejde tolik vzduchu kolik potřebuje, ale zase je divný, že ještě na 3 to jede jak má a motor nemá problém se vytočit do červenýho a má plný výkon. S tím asi souvisí, že se zvýšila spotřeba. Při stejným režimu jako dřív to žere cca o litr víc. Běžná jízda do/z práce si to bere místo cca 5,8 cca 6,8-7l/100, loudání s rodinkou cca 6/100 místo 5/100. Další drobný příznak nějakého problému je neklidný volnoběh a semtam cuknutí při studeném rozjezdu, ale taky to nedělá pořád, ale třeba 2x z 10 studených startů a rozjezdů...
Tak a teď baby raďte