Stránka 1 z 1

Opět problém - Focus 2.0 TDCi

Napsal: úte 30 črc 09:58
od Jacík
Brý den,

tak nějak se chci zeptat, jestli už někoho nepotkalo něco podobného, případně bych rád dostal nějaké babské rady, co zkontrolovat a čím to může být. V servisu si jako obvykle neví rady a já už začínám být zase zoufalý...

Auto ve vyšších otáčkách a na vyšší rychlostní stupně (4+5+6) vůbec netáhne, na rovince zrychluje jen velmi pozvolna, do kopce vůbec, respektive do kopce spíš ještě zpomaluje i na plný plyn. Přitom na nižší stupně 1-2-3 jede úplně normálně, turbo si kolem 2tis/min kopne jak má a motor se nechá vytočit klidně až do červeného pole, ale přeřadím na 4, začne to umírat (na 4 to občas ještě zrychlí, ale už nejde vytočit k červenému poli, ale umře to třeba ve 3,5tis./min, 5-6 úplná mrtvola).

Auto cca 1,5 měsíce stálo, opravovalo se po mírným ťukanci (měnil se jen nárazník, světlo a nějaký držáky, nic technickýho, s motorem nebylo potřeba nic dělat) + se dělala garančka. Napadlo mě, jestli nezapomněli v servisu připojit nějakou hadici, něco dotáhnout, apod., ale to prý několikrát kontrolovali a vše by mělo být ok. Před opravou všechno fungovalo normálně, hned první jízdu po opravě už to mělo výše popsané problémy...

Laicky řečeno mi přijde, že do motoru, respektive turba nejde tolik vzduchu kolik potřebuje, ale zase je divný, že ještě na 3 to jede jak má a motor nemá problém se vytočit do červenýho a má plný výkon. S tím asi souvisí, že se zvýšila spotřeba. Při stejným režimu jako dřív to žere cca o litr víc. Běžná jízda do/z práce si to bere místo cca 5,8 cca 6,8-7l/100, loudání s rodinkou cca 6/100 místo 5/100. Další drobný příznak nějakého problému je neklidný volnoběh a semtam cuknutí při studeném rozjezdu, ale taky to nedělá pořád, ale třeba 2x z 10 studených startů a rozjezdů...

Tak a teď baby raďte :-)

Re: Opět problém - Focus 2.0 TDCi

Napsal: úte 30 črc 10:10
od mmira
jestli to chvili stalo, tak mohla zdegradovat bioslozka v nafte a cucky mohly ucpat palivovy filtr. druha moznost je palivove cerpadlo.

treti, a nejvice pravdepodobna, rekl bych, je, ze se autu v servisu zalibilo a chce zpet. prece jen je to ford. :D

Re: Opět problém - Focus 2.0 TDCi

Napsal: úte 30 črc 10:26
od Jacík
A pokud by to byl filtr nebo čerpadlo, jelo by to na 1-2-3 úplně bez problémů na plný výkon a na 4-5-6 to bylo zdechlý? To by spíš bylo zdechlý pořád, ne?

Re: Opět problém - Focus 2.0 TDCi

Napsal: úte 30 črc 10:36
od mmira
ne nutne

zkus to vytocit na trojku do nejakych vyssich otacek a podrzet tam - pokud to po chvili zacne cukat, s velkou pravdepodobnosti bude ten problem mezi nadrzi a motorem. pokud ne, bude to jinde.

Re: Opět problém - Focus 2.0 TDCi

Napsal: úte 30 črc 10:53
od Jacík
Tak provolanej servis a filtr je při garančce novej... A servisu jde věřit, bylo to u otce/bratra, tam snad nehrozí, že by mi účtovali něco co do auta nedají jako u některých vykuků :-) Při plným plynu na 3ku to necuká, to jsem párkrát po cestě do práce zkusil, protože jinak než na 3 nemůžu předjíždět :-) A minimálně jednou jsem to na 3 držel v cca 4-4,5tis. plácnu 8-10s...

Re: Opět problém - Focus 2.0 TDCi

Napsal: úte 30 črc 11:12
od mmira
v tom pripade jsem s babskymi radami v koncich

Re: Opět problém - Focus 2.0 TDCi

Napsal: úte 30 črc 12:32
od šmoula
Zkusil bych ten dotaz ještě postnout sem http://www.ford-focus.cz/forum/viewforum.php?f=196 , mě osobně tam vždycky poradili...

Re: Opět problém - Focus 2.0 TDCi

Napsal: úte 30 črc 21:45
od PeTr7650
nejaka netesnost ve vedeni k turbu? Podobne se mi ted choval c-max a byla odhalena praskla hadice

Re: Opět problém - Focus 2.0 TDCi

Napsal: čtv 01 srp 11:32
od cajoch
souhlas s PeTr7650, podobný příznaky u mýho TDi vedly k prodřený hadičce podtlakový regulace turba....jestli ti nesvítí kontrolka motoru na palubce, hledal bych chybu v hadicích...-)

Re: Opět problém - Focus 2.0 TDCi

Napsal: pát 02 srp 08:30
od Jacík
Myslím, že s vadnou hadicí by to ale nejelo na nižší stupně tak jak má, ne?

Nicméně je to vyřešeno. Opravilo se to samo :-)

Od čtvrtka kdy jsem bral auto ze servisu do úterního rána to mělo příznaky, které jsem psal a v úterý odpoledne jsem to po práci nakopnul a už to jelo jak má :-) Výkon ok, spotřeba taky najednou houpnula dolů na hodnoty, které mají být.

Nechápu :-) Jediný co mě napadlo je to, že při víc než měsíčním stání se někde něco přicpalo a v úterý se to "profouknulo" Nicméně mi stejně nejde do hlavy, proč to jelo na 1-2-3 tak jak má a na 4-5-6 to bylo zdechlý...

Prostě Ford s frantíkovským motorem... To si může koupit jenom debil :-)