Stránka 1 z 6

Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Napsal: ned 13 bře 18:56
od ExFun
Tomu nerozumím. Quattro také přerozděluje. Těch 40:60 není fix.

odděleno z vlákna o různých systémech pohonu

http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... 9428#p9428

MMira

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Napsal: ned 13 bře 19:01
od mmira
merlin píše:Inak Subaru s maualom ma 50:50 ale automat ma aktivny diferencial.
dotaz. subu s aktivnim diferakem jsou schopny poslat dozadu vic nez 50? imho ne, spise se to chova jak haldex. takze max 50:50. dalsi vec je u Subaru rozlozeni hmotnosti. moje Impreza ma 60/40 a jde to docela znat.

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Napsal: ned 13 bře 19:10
od Vana
haldex nemá maximum 50:50

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Napsal: ned 13 bře 19:14
od merlin
mmira píše:
merlin píše:Inak Subaru s maualom ma 50:50 ale automat ma aktivny diferencial.
dotaz. subu s aktivnim diferakem jsou schopny poslat dozadu vic nez 50? imho ne, spise se to chova jak haldex. takze max 50:50. dalsi vec je u Subaru rozlozeni hmotnosti. moje Impreza ma 60/40 a jde to docela znat.
Mam manual, takze je tam LSD diferencial zo zakladom 50:50, ale ten aktivny by mal dokazat poslat dozadu aj viac ako 50%. S tym rozlozenim mas pravdu, na cerstvom snehu je to napriklad vyhoda a v zime pouzivam uzsie zimne pneumatiky 195 (letne 225) co to kompenzuje. Inak lahka nedotacavost je podla mna vo vysledku rychlejsia, vsetky tie efektne veci na snehu su casovo neefektivne.

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Napsal: ned 13 bře 19:17
od merlin
ExFun, tam je pevnych 40:60. Spolocnik ma teraz novy Audi Allroad a nadava ze staci trochu pridat plyn a uz sa to pretaca, co ta znova donuti spomalit. Stary Allroad bol vzdy viac menej nedotacavy co umoznovalo rychlejsiu jazdu na snehu.

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Napsal: ned 13 bře 19:20
od Vana
není tam pevných 40:60
to je jen základní nastavení dané převodovým poměrem v planetovém diferenciálu
ale třecí závěrka dokáže moment ve významném rozsahu přerozdělit

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Napsal: ned 13 bře 19:22
od merlin

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Napsal: ned 13 bře 19:35
od mmira
Vana píše:haldex nemá maximum 50:50
zdroj? jestli chapu dobre princip haldexu, tak nemuze jit vys, nez na 50:50. to by znamenalo, ze by jeste k haldexu, tedy zarizeni pred diferakem, ktere pripojuje zadni napravu, musel byt pridan aktivni mezinapravovy diferak.

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Napsal: ned 13 bře 19:45
od Vana
mmira: přesněji řečeno haldex nemá žádné maximum
sepnutý hladex (to stejné i x-drive a další) v podstatě představuje tuhou hřídel
a tuhá hřídel neumí nijak aktivně rozdělovat momenty, a už vůbec ne udržovat něakých 50:50
aktuální rozdělení (tedy něco jako odběr) momentu závisí pouze na odporech jednotlivých kol nebo náporav

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Napsal: ned 13 bře 19:45
od mmira
merlin píše: aktivny by mal dokazat poslat dozadu aj viac ako 50%.

vzhledem k tomu, ze je to zalozeno na stejnem principu, jako haldex, tedy na prokluzujici spojce (hydraulic transfer clutch), ktera se spina dle potreby, tak dozadu muze jit taky jen 50%. alespon stejne jako v pripade haldexu jsem nenarazil na zdroj, ktery by tvrdil neco jineho. a ani nevim, jak by to slo mechanicky.