Měření okamžité spotřeby automobilu
Měření okamžité spotřeby automobilu
Zdravím vás!
Jsem v následující situaci - vymyslel jsem si téma na bakalářskou práci "Měření okamžité spotřeby automobilu" a docela jsem si tím zavařil. Nikde nemůžu sehnat podklady nebo technickou dokumentaci k tomu, jakým způsobem se vlastně měří aktuální spotřeba paliva.Teď se samozřejmě nebavím o kalkulačkovém počítání nádrží a podobně. Chci vědět proč a jak se dostává hodnota spotřeby do PP. Potřeboval bych teda popostrčit k té správné literatuře, nebo k těm správným zdrojům. Má někdo tip?
Jsem v následující situaci - vymyslel jsem si téma na bakalářskou práci "Měření okamžité spotřeby automobilu" a docela jsem si tím zavařil. Nikde nemůžu sehnat podklady nebo technickou dokumentaci k tomu, jakým způsobem se vlastně měří aktuální spotřeba paliva.Teď se samozřejmě nebavím o kalkulačkovém počítání nádrží a podobně. Chci vědět proč a jak se dostává hodnota spotřeby do PP. Potřeboval bych teda popostrčit k té správné literatuře, nebo k těm správným zdrojům. Má někdo tip?
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2147
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
Co je to PP?
Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
Tipnul bych si že do PP se údaj nedostává zvenku už hotový ale ze PP spotřebu počítá sám z údaje o vstřikovaném množství který bere z ŘJ a z rychlosti jízdy. Ale jistě to nevím, možná už vše počítá přímo ŘJ.
Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
Jaký smysl má taková práce? 100x vymyšleno, milionkrát aplikováno. Nebo hodláš vymýšlet něco lepšího a nového na jiných fyzikálních principech? V tom případě bys snad ale měl mít v současných systémech jasno.
Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
ŘJ zná tlak ve vstřikovací liště (u atmosférických nepřeplňovaných motorů je konstantní) podle času otevření vstřikovacího ventilu krát příslušný počet válců(vstřikovačů) zná přibližný průtok za určitý časový interval.
U přeplňovaných motorů je potřeba přepočítávat podle tlaku v sání, případně se používají průtokoměry (ale ty asi pouze u starších vozů).
U přeplňovaných motorů je potřeba přepočítávat podle tlaku v sání, případně se používají průtokoměry (ale ty asi pouze u starších vozů).
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
Je to rešerše, takže smysl to má. Na vymášlení nových věcí teď nemám moc času. 100x vymyšleno, ale nikde pořádně "zdokumentováno, srovnáno".Honza42 píše:Jaký smysl má taková práce? 100x vymyšleno, milionkrát aplikováno. Nebo hodláš vymýšlet něco lepšího a nového na jiných fyzikálních principech? V tom případě bys snad ale měl mít v současných systémech jasno.
Díky za komentáře - tohle všechno mám tak nějak zjištěné, ale chybí mi k tomu nějaká literatura, kde je to popsáno do detailů, které můžu použit a o kterých se dá rozepsat.
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2147
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
Co je to PP?
Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
Palubní počítačGeneHawkins píše:Co je to PP?
- michal.kolesa
- Autoškolák
- Příspěvky: 90
- Registrován: pon 29 říj 17:12
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
Tak jsem to uhádl
Nemám hlavu úplně vygumovanou
Nemám hlavu úplně vygumovanou
Michal Kolesa
(ze zdravotních důvodů nemohu mít řidičské oprávnění - řidičský průkaz )
29 let, Invalidní důchodce, Vyučen: elektrikářem - silnoproud, Maturita: Strojírenství, Zájmy: Auta
Vysněné auto: Terénní Jeep 4x4 s výkonem nad 150 kW
(ze zdravotních důvodů nemohu mít řidičské oprávnění - řidičský průkaz )
29 let, Invalidní důchodce, Vyučen: elektrikářem - silnoproud, Maturita: Strojírenství, Zájmy: Auta
Vysněné auto: Terénní Jeep 4x4 s výkonem nad 150 kW
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2147
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
Aha, to mě nenapadlo, dík. Tak systém měření - spíše výpočtu - byl už nahoře popsán.
Podle množství nasávaného vzduchu ŘJ vypočítá požadovanou vstřikovací dávku.
Podle charakteristiky trysky a tlaku paliva pak ŘJ vypočítá délku vstřiku tak, aby odpovídala požadované vstřikované dávce, nicméně to samo už nemá se zobrazovaním okamžité spotřeby nic společného.
Protože zná požadovanou (a realizovanou) vstřikovací dávku, otáčky za minutu (tedy počet dávek za časovou jednotku) a rychlost vozidla (tedy ujetou vzdálenost za tuto časovou jednotku), je už jednoduché provést výpočet okamžité spotřeby a ten zobrazit na ukazateli.
Podle množství nasávaného vzduchu ŘJ vypočítá požadovanou vstřikovací dávku.
Podle charakteristiky trysky a tlaku paliva pak ŘJ vypočítá délku vstřiku tak, aby odpovídala požadované vstřikované dávce, nicméně to samo už nemá se zobrazovaním okamžité spotřeby nic společného.
Protože zná požadovanou (a realizovanou) vstřikovací dávku, otáčky za minutu (tedy počet dávek za časovou jednotku) a rychlost vozidla (tedy ujetou vzdálenost za tuto časovou jednotku), je už jednoduché provést výpočet okamžité spotřeby a ten zobrazit na ukazateli.