Měření okamžité spotřeby automobilu

Když se chcete ponořit do nitra...
B3!CrAZy
Adept autoškoly
Příspěvky: 16
Registrován: sob 16 úno 22:56

Měření okamžité spotřeby automobilu

Příspěvek od B3!CrAZy »

Zdravím vás!
Jsem v následující situaci - vymyslel jsem si téma na bakalářskou práci "Měření okamžité spotřeby automobilu" a docela jsem si tím zavařil. Nikde nemůžu sehnat podklady nebo technickou dokumentaci k tomu, jakým způsobem se vlastně měří aktuální spotřeba paliva.Teď se samozřejmě nebavím o kalkulačkovém počítání nádrží a podobně. Chci vědět proč a jak se dostává hodnota spotřeby do PP. Potřeboval bych teda popostrčit k té správné literatuře, nebo k těm správným zdrojům. Má někdo tip?
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2147
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Měření okamžité spotřeby automobilu

Příspěvek od GeneHawkins »

Co je to PP?
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Měření okamžité spotřeby automobilu

Příspěvek od Vana »

Tipnul bych si že do PP se údaj nedostává zvenku už hotový ale ze PP spotřebu počítá sám z údaje o vstřikovaném množství který bere z ŘJ a z rychlosti jízdy. Ale jistě to nevím, možná už vše počítá přímo ŘJ.
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Měření okamžité spotřeby automobilu

Příspěvek od Honza42 »

Jaký smysl má taková práce? 100x vymyšleno, milionkrát aplikováno. Nebo hodláš vymýšlet něco lepšího a nového na jiných fyzikálních principech? V tom případě bys snad ale měl mít v současných systémech jasno.
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Měření okamžité spotřeby automobilu

Příspěvek od Dallen »

ŘJ zná tlak ve vstřikovací liště (u atmosférických nepřeplňovaných motorů je konstantní) podle času otevření vstřikovacího ventilu krát příslušný počet válců(vstřikovačů) zná přibližný průtok za určitý časový interval.
U přeplňovaných motorů je potřeba přepočítávat podle tlaku v sání, případně se používají průtokoměry (ale ty asi pouze u starších vozů).
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
B3!CrAZy
Adept autoškoly
Příspěvky: 16
Registrován: sob 16 úno 22:56

Re: Měření okamžité spotřeby automobilu

Příspěvek od B3!CrAZy »

Honza42 píše:Jaký smysl má taková práce? 100x vymyšleno, milionkrát aplikováno. Nebo hodláš vymýšlet něco lepšího a nového na jiných fyzikálních principech? V tom případě bys snad ale měl mít v současných systémech jasno.
Je to rešerše, takže smysl to má. Na vymášlení nových věcí teď nemám moc času. 100x vymyšleno, ale nikde pořádně "zdokumentováno, srovnáno".
Díky za komentáře - tohle všechno mám tak nějak zjištěné, ale chybí mi k tomu nějaká literatura, kde je to popsáno do detailů, které můžu použit a o kterých se dá rozepsat.
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2147
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Měření okamžité spotřeby automobilu

Příspěvek od GeneHawkins »

Co je to PP?
B3!CrAZy
Adept autoškoly
Příspěvky: 16
Registrován: sob 16 úno 22:56

Re: Měření okamžité spotřeby automobilu

Příspěvek od B3!CrAZy »

GeneHawkins píše:Co je to PP?
Palubní počítač
Uživatelský avatar
michal.kolesa
Autoškolák
Příspěvky: 90
Registrován: pon 29 říj 17:12
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření okamžité spotřeby automobilu

Příspěvek od michal.kolesa »

Tak jsem to uhádl :-)

Nemám hlavu úplně vygumovanou :-) :-D
Michal Kolesa
(ze zdravotních důvodů nemohu mít řidičské oprávnění - řidičský průkaz )

29 let, Invalidní důchodce, Vyučen: elektrikářem - silnoproud, Maturita: Strojírenství, Zájmy: Auta

Vysněné auto: Terénní Jeep 4x4 s výkonem nad 150 kW
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2147
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Měření okamžité spotřeby automobilu

Příspěvek od GeneHawkins »

Aha, to mě nenapadlo, dík. Tak systém měření - spíše výpočtu - byl už nahoře popsán.
Podle množství nasávaného vzduchu ŘJ vypočítá požadovanou vstřikovací dávku.
Podle charakteristiky trysky a tlaku paliva pak ŘJ vypočítá délku vstřiku tak, aby odpovídala požadované vstřikované dávce, nicméně to samo už nemá se zobrazovaním okamžité spotřeby nic společného.
Protože zná požadovanou (a realizovanou) vstřikovací dávku, otáčky za minutu (tedy počet dávek za časovou jednotku) a rychlost vozidla (tedy ujetou vzdálenost za tuto časovou jednotku), je už jednoduché provést výpočet okamžité spotřeby a ten zobrazit na ukazateli.
Odpovědět