Stránka 1 z 3

Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Napsal: stř 09 bře 12:16
od tark
Zdravím,

chtěl jsem se zeptat - má řazení ob-stupeň nějaký vliv na auto, nebo ne? Někdy mi totiž přijde mnohem jednodušší třeba po městě řadit 1-2-4, než tam cpát i tu trojku navíc... Díky moc za odpovědi bez OT :)

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Napsal: stř 09 bře 12:19
od šmoula
Pokud řadíš se spojkou, tak to vliv asi mít nebude. Nicméně proč se nerozjíždíš rovnou na 4ku?

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Napsal: stř 09 bře 12:20
od pjanda
Pokud je provadeno spravne, tj. zejmena neposilate otacky prilis nizko, pak urcite nikoli. Sam radim pri klidne jizde nebo po meste 1-3-5-6. Odradit vsech sest kvaltu postupne je na takovou jizdu zvlaste u auta s vetsim, vicevalcovym, vykonnnym motorem, ktery ma dost vykonu uz okolo volnobehu, zbytecne...

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Napsal: stř 09 bře 12:22
od Caddy
to mi pripomina moje jezdeni s mustangem, co mel manual....razeni 1-4 nebo komplet jizda na trojku, kdyz se jen popojizdelo :-D

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Napsal: stř 09 bře 12:25
od tark
pjanda: Díky za potvrzení mé teorie :) U silnějších aut je to opravdu docela otravné, i když konkrétněji 1-2-4 zvládne už kdejaké ne úplně slabé auto bez jakýchkoli problémů.

Caddy: To už mi přijde docela jako hardcore, na trojku se už nerozjíždí/nepopojíždí úplně dobře ;-)

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Napsal: stř 09 bře 12:27
od Caddy
tak uplne dobre ne, nicmene poladena tristadvojka z roku 67 ma sily dost :)

a jeste dodam, ze celkem to byl ctyrkvalt, takze ty rozsahy byly fakt velke :)

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Napsal: stř 09 bře 13:04
od Smrťák
Jde to. Proč ne

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Napsal: stř 09 bře 13:29
od charger
No já řadil už i z jedničky rovnou šestku (z 8200 otáček na 2000) :D ale to jen na zkoušku, jinak bych v tom problém neviděl

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Napsal: stř 09 bře 14:51
od Mikey89
Já to většinou dělám směrem dolu, třeba u sjezdech z dánice když hodně brzdim, z pětky rovnou trojku... S meziplynem by to taky nemělo ničemu vadit ne? :)

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Napsal: stř 09 bře 15:02
od pjanda
Jisteze ne, vsak pri ostrem brzdeni z vysoke rychlosti do nizke to radit po jendom kvatlu ani poradne nejde, take radivam 6-4-3, 5-3-2 apod., poctivy meziplyn s vyslapnutou spojkou je zde ale nutnost, jinak prilis velky rozdil otacek namaha synchrony, coz je jednak opotrebovava a pak samotne razeni je pomalejsi. Ale to plati i pri postupnem podrazovani :)

Smerem nahoru uz to neni az tak podstatne, ale poctivy soudruh spojku vyslapne i tu :)