Stránka 1 z 1

2 a 4 ventily - vlastnosti

Napsal: pát 02 lis 23:37
od DaciaFan
Nedokážu pochopit, proč by motory se 4 ventily na válec měly mít horší vlastnosti v nizších otáčkách. Že jako třeba 1.4 8V nemá problém s nižšími otáčkami a zrychlování z nich, kdežto 1.4 16V až do 3 tisíc otáče nedělá nic. Nebo to je jen o tom, že víceventily jsou modernější a tak jsou více zkurvený emisema v nižších otáčkách?

Re: 2 a 4 ventily - vlastnosti

Napsal: sob 03 lis 00:11
od Jenyk
Spíš se budou používat tam kde bude větší plocha hlavy, ergo větší vrtání a menší zdvih.

Re: 2 a 4 ventily - vlastnosti

Napsal: sob 03 lis 10:06
od KDB
U 4 ventilu je lepší účinnost ve vyšších otáčkách, tak se toho naladěním motoru využívá (typicky 3000 až 7000ot) I. 4 ventil se dá naladit tak, že táhne od 2000ot. Výkon pak ale přestává nad 5000ot gradovat a na takový průběh stačí 2ventil.
Řešením jsou různé druhy variabilního časování ventilů.