kW / koňské síly

Když se chcete ponořit do nitra...
jackob
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 24 kvě 02:40

kW / koňské síly

Příspěvek od jackob »

Zdravím,
omluvte mou neznalost, ale nějak stále nechápu význam kW u auta. Pro upřesnění uvedu příklad:

Volkswagen Passat CC 3.6 FSI
výkon: 300 koní
Pohotovostní hmotnost: 1430 kg
Maximální rychlost: 249 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6.1 s

Porsche Cayman S
Výkon: 295 koní
Pohotovostní hmotnost: 1415 kg
Maximální rychlost: 275 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5.4 s

Váhu mají cca stejnou, passat má o 5 koní víc, ale je pomalejší. Najde se nějaká dobrá duše, která mi vysvětlí podstatu výkonu? Děkuji.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: kW / koňské síly

Příspěvek od Vana »

Okamžitý výkon u auta znamená v praxi tažnou sílu při určité rychlosti (konkrétně je to součin obou veličin). Do maximální rychlosti ale mluví více parametrů, jako třeba jízdní odpory (aerodynamika, odpor pneu apod.), zpřevodování a účinnost převodů (které může být někdy nevhodné a nevyužije dobře maximální výkon motoru) ale třeba i úmyslné omezení rychlosti nastavené v řídicí jednotce což může být zrovna případ toho passatu
Uživatelský avatar
hothatchshop.cz
Autoškolák
Příspěvky: 86
Registrován: stř 09 bře 08:14
Kontaktovat uživatele:

Re: kW / koňské síly

Příspěvek od hothatchshop.cz »

Passat je 4x4. Ta čtyřkolka mu ztrátama ubere dost výkonu. Vzhledem k tomu, že trakce za ideálních podmínek maj při tomhle výkonu oba až až, tak právě pak vyhrává Porsche díky menším ztrátám v přenosu výkonu na kola....
E85
...alias BHudak na AR
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: kW / koňské síly

Příspěvek od jarka »

Nechápu, že passat 4x4 může mít pouze o 15kg víc než cayman s? V katalogu na autoforu má tenhle passat: pohotovostní hmotnost 1700kg, což mi vzhledem k vleikosti auta, pohonu 4x4 a 4 dveřím přijde reálnější... V tomhle pohledu mi 0,5s ztráty na porsche ve zrychlení přijde jako ještě hodně málo.

edit: a podle katalogu autofora máš chybu ještě v pohotovostní hmotnosti caymanu S, ta je menší: 1375kg.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
eMJe
Pan Řidič
Příspěvky: 316
Registrován: ned 13 lis 10:30

Re: kW / koňské síly

Příspěvek od eMJe »

Ta hmotnost Passatu je urcite vyssia ako 1430kg, je to tych spominanych 1700kg. Okrem strat vykonu, hmotnosti a sprevodovania zohrava ulohu v zrychleni(vhodnejsie ako rychlost) priebeh vykonu.
Dobry priklad je nafta vs benzin, dajme tomu spominany Passat CC a to 1.8tsi(160k, 250NM) vs 2.0TDI(170k, 350NM). Hmotnostny rozdiel je zanedbatelny(TDI je o 50kg tazsi -> horsia dynamika ale je to 50kg nad pohananou napravou ->lepsi grip takze to zanedbame), pneu rovnake, podmienky rovnake, sprevodovanie priblizne rovnake. Podla tabulkoveho vykonu by mal byt TDI rychlejsi no napriek tomu nie je. Je to dane tym, ze TDI ma uzsi rozsah toho vyssieho vykonu, cize v konecnom dosledku motor TSI ma vacsinu pracovnych otacok vyssi vykon ako TDI. Samozrejme tento rozdiel je nielen nafta vs benzin ale plati to pre vsetky motory...
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: kW / koňské síly

Příspěvek od Vana »

Tak vy jste fakt přesvědčení že těch 250 u pašíka není kvůli omezovači ? :(



eMJe: i když teoreticky pravdu máš, v tomhle konkrétním případě je to jinak
dle tech.údajů výrobce má CC maximálku:
1,8 TSI 160 PS 222 km/h
2,0 TDI 170PS 227 km/h
takže větší výkon jede rychleji
viz brožury zde
http://www.volkswagen.de/de/models/cc/b ... logue.html



hothatchshop.cz
proč by měla mít čtyřkola takové ztráty když se zadek díky haldexu většinou točí naprázdno ? To by se v těch převodech muselo ztrácet kolem 70 koní, což mi přijde dost velký nesmysl
Uživatelský avatar
hothatchshop.cz
Autoškolák
Příspěvky: 86
Registrován: stř 09 bře 08:14
Kontaktovat uživatele:

Re: kW / koňské síly

Příspěvek od hothatchshop.cz »

Zadek je u novejch haldexů připojen na stálo a udělá to opravdu dost. Samozřejmě tady hraje svoji roli i váha.
E85
...alias BHudak na AR
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27877
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: kW / koňské síly

Příspěvek od řidičBOB »

CC 3.6FSI má omezovač pouze na papíře ;-) V reálu to jede víc...sice potřebuje delší rovinku, ale jede...něco o tom totiž vím ;-)
BTW: v úvodu je chyba - CC 3.6FSI má 0-100 za 5,6s - po faceliftu dokonce snad 5,5s....tedy stejně, jako klasický Passat.
http://www.volkswagen.cz/modely/passat/ ... icka_data/
BTW1: v OTP má CC 3.6FSI hmotnost 1773kg ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
eMJe
Pan Řidič
Příspěvky: 316
Registrován: ned 13 lis 10:30

Re: kW / koňské síly

Příspěvek od eMJe »

Vana: Porovnaval som zrychlenie, ako som pisal. Zabudol som ho tam napisat. TSI : 0-100 8,5s; TDI : 0-100 8,6s
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: kW / koňské síly

Příspěvek od Vana »

hothatchshop.cz píše:Zadek je u novejch haldexů připojen na stálo a udělá to opravdu dost....
Blbost. Hlavním úkolem haldexu je být co nejvíc odpojený a připojovat se opravdu jen když je to nutné.
Kdyby byl připojený furt, vnášelo by to do pohonného ústrojí nadměrné síly podobně jako uzavřená mezinápravová závěrka u teréňáků. Ty ji taky nesmí používat na asfaltu ale jen tam kde to klouže

To že PR "odborníci" tvrdí že je haldex připojený furt je marketingový žvást vyplývající z určitého stálého vnitřního tření ve spojce Haldexu, které je ovšem vzhledem k běžným hnacím momentům při sepnutí celkem zanedbatelné, dělá to nějaké jednotky procent (i když ty procenta jsou taky hausnumero protože hnací moment je proměnný kdežto vnitřní tření Haldexu konstatní). Takže v praxi to je jako by byl odpojený furt.
Pokud si myslíš že nemám pravdu tak mi to klidně vysvětli.



eMJe: zrychlení je něco jiného, tady skutečně širší rozsah otáček plného výkonu spolu s nižší hmotností pomůže. Ale nepomůže (zpravidla) na max.rychlost
Odpovědět