kW / koňské síly
kW / koňské síly
Zdravím,
omluvte mou neznalost, ale nějak stále nechápu význam kW u auta. Pro upřesnění uvedu příklad:
Volkswagen Passat CC 3.6 FSI
výkon: 300 koní
Pohotovostní hmotnost: 1430 kg
Maximální rychlost: 249 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6.1 s
Porsche Cayman S
Výkon: 295 koní
Pohotovostní hmotnost: 1415 kg
Maximální rychlost: 275 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5.4 s
Váhu mají cca stejnou, passat má o 5 koní víc, ale je pomalejší. Najde se nějaká dobrá duše, která mi vysvětlí podstatu výkonu? Děkuji.
omluvte mou neznalost, ale nějak stále nechápu význam kW u auta. Pro upřesnění uvedu příklad:
Volkswagen Passat CC 3.6 FSI
výkon: 300 koní
Pohotovostní hmotnost: 1430 kg
Maximální rychlost: 249 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6.1 s
Porsche Cayman S
Výkon: 295 koní
Pohotovostní hmotnost: 1415 kg
Maximální rychlost: 275 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5.4 s
Váhu mají cca stejnou, passat má o 5 koní víc, ale je pomalejší. Najde se nějaká dobrá duše, která mi vysvětlí podstatu výkonu? Děkuji.
Re: kW / koňské síly
Okamžitý výkon u auta znamená v praxi tažnou sílu při určité rychlosti (konkrétně je to součin obou veličin). Do maximální rychlosti ale mluví více parametrů, jako třeba jízdní odpory (aerodynamika, odpor pneu apod.), zpřevodování a účinnost převodů (které může být někdy nevhodné a nevyužije dobře maximální výkon motoru) ale třeba i úmyslné omezení rychlosti nastavené v řídicí jednotce což může být zrovna případ toho passatu
- hothatchshop.cz
- Autoškolák
- Příspěvky: 86
- Registrován: stř 09 bře 08:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: kW / koňské síly
Passat je 4x4. Ta čtyřkolka mu ztrátama ubere dost výkonu. Vzhledem k tomu, že trakce za ideálních podmínek maj při tomhle výkonu oba až až, tak právě pak vyhrává Porsche díky menším ztrátám v přenosu výkonu na kola....
E85
...alias BHudak na AR
...alias BHudak na AR
Re: kW / koňské síly
Nechápu, že passat 4x4 může mít pouze o 15kg víc než cayman s? V katalogu na autoforu má tenhle passat: pohotovostní hmotnost 1700kg, což mi vzhledem k vleikosti auta, pohonu 4x4 a 4 dveřím přijde reálnější... V tomhle pohledu mi 0,5s ztráty na porsche ve zrychlení přijde jako ještě hodně málo.
edit: a podle katalogu autofora máš chybu ještě v pohotovostní hmotnosti caymanu S, ta je menší: 1375kg.
edit: a podle katalogu autofora máš chybu ještě v pohotovostní hmotnosti caymanu S, ta je menší: 1375kg.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: kW / koňské síly
Ta hmotnost Passatu je urcite vyssia ako 1430kg, je to tych spominanych 1700kg. Okrem strat vykonu, hmotnosti a sprevodovania zohrava ulohu v zrychleni(vhodnejsie ako rychlost) priebeh vykonu.
Dobry priklad je nafta vs benzin, dajme tomu spominany Passat CC a to 1.8tsi(160k, 250NM) vs 2.0TDI(170k, 350NM). Hmotnostny rozdiel je zanedbatelny(TDI je o 50kg tazsi -> horsia dynamika ale je to 50kg nad pohananou napravou ->lepsi grip takze to zanedbame), pneu rovnake, podmienky rovnake, sprevodovanie priblizne rovnake. Podla tabulkoveho vykonu by mal byt TDI rychlejsi no napriek tomu nie je. Je to dane tym, ze TDI ma uzsi rozsah toho vyssieho vykonu, cize v konecnom dosledku motor TSI ma vacsinu pracovnych otacok vyssi vykon ako TDI. Samozrejme tento rozdiel je nielen nafta vs benzin ale plati to pre vsetky motory...
Dobry priklad je nafta vs benzin, dajme tomu spominany Passat CC a to 1.8tsi(160k, 250NM) vs 2.0TDI(170k, 350NM). Hmotnostny rozdiel je zanedbatelny(TDI je o 50kg tazsi -> horsia dynamika ale je to 50kg nad pohananou napravou ->lepsi grip takze to zanedbame), pneu rovnake, podmienky rovnake, sprevodovanie priblizne rovnake. Podla tabulkoveho vykonu by mal byt TDI rychlejsi no napriek tomu nie je. Je to dane tym, ze TDI ma uzsi rozsah toho vyssieho vykonu, cize v konecnom dosledku motor TSI ma vacsinu pracovnych otacok vyssi vykon ako TDI. Samozrejme tento rozdiel je nielen nafta vs benzin ale plati to pre vsetky motory...
Re: kW / koňské síly
Tak vy jste fakt přesvědčení že těch 250 u pašíka není kvůli omezovači ?
eMJe: i když teoreticky pravdu máš, v tomhle konkrétním případě je to jinak
dle tech.údajů výrobce má CC maximálku:
1,8 TSI 160 PS 222 km/h
2,0 TDI 170PS 227 km/h
takže větší výkon jede rychleji
viz brožury zde
http://www.volkswagen.de/de/models/cc/b ... logue.html
hothatchshop.cz
proč by měla mít čtyřkola takové ztráty když se zadek díky haldexu většinou točí naprázdno ? To by se v těch převodech muselo ztrácet kolem 70 koní, což mi přijde dost velký nesmysl
eMJe: i když teoreticky pravdu máš, v tomhle konkrétním případě je to jinak
dle tech.údajů výrobce má CC maximálku:
1,8 TSI 160 PS 222 km/h
2,0 TDI 170PS 227 km/h
takže větší výkon jede rychleji
viz brožury zde
http://www.volkswagen.de/de/models/cc/b ... logue.html
hothatchshop.cz
proč by měla mít čtyřkola takové ztráty když se zadek díky haldexu většinou točí naprázdno ? To by se v těch převodech muselo ztrácet kolem 70 koní, což mi přijde dost velký nesmysl
- hothatchshop.cz
- Autoškolák
- Příspěvky: 86
- Registrován: stř 09 bře 08:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: kW / koňské síly
Zadek je u novejch haldexů připojen na stálo a udělá to opravdu dost. Samozřejmě tady hraje svoji roli i váha.
E85
...alias BHudak na AR
...alias BHudak na AR
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27877
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: kW / koňské síly
CC 3.6FSI má omezovač pouze na papíře V reálu to jede víc...sice potřebuje delší rovinku, ale jede...něco o tom totiž vím
BTW: v úvodu je chyba - CC 3.6FSI má 0-100 za 5,6s - po faceliftu dokonce snad 5,5s....tedy stejně, jako klasický Passat.
http://www.volkswagen.cz/modely/passat/ ... icka_data/
BTW1: v OTP má CC 3.6FSI hmotnost 1773kg
BTW: v úvodu je chyba - CC 3.6FSI má 0-100 za 5,6s - po faceliftu dokonce snad 5,5s....tedy stejně, jako klasický Passat.
http://www.volkswagen.cz/modely/passat/ ... icka_data/
BTW1: v OTP má CC 3.6FSI hmotnost 1773kg
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: kW / koňské síly
Vana: Porovnaval som zrychlenie, ako som pisal. Zabudol som ho tam napisat. TSI : 0-100 8,5s; TDI : 0-100 8,6s
Re: kW / koňské síly
Blbost. Hlavním úkolem haldexu je být co nejvíc odpojený a připojovat se opravdu jen když je to nutné.hothatchshop.cz píše:Zadek je u novejch haldexů připojen na stálo a udělá to opravdu dost....
Kdyby byl připojený furt, vnášelo by to do pohonného ústrojí nadměrné síly podobně jako uzavřená mezinápravová závěrka u teréňáků. Ty ji taky nesmí používat na asfaltu ale jen tam kde to klouže
To že PR "odborníci" tvrdí že je haldex připojený furt je marketingový žvást vyplývající z určitého stálého vnitřního tření ve spojce Haldexu, které je ovšem vzhledem k běžným hnacím momentům při sepnutí celkem zanedbatelné, dělá to nějaké jednotky procent (i když ty procenta jsou taky hausnumero protože hnací moment je proměnný kdežto vnitřní tření Haldexu konstatní). Takže v praxi to je jako by byl odpojený furt.
Pokud si myslíš že nemám pravdu tak mi to klidně vysvětli.
eMJe: zrychlení je něco jiného, tady skutečně širší rozsah otáček plného výkonu spolu s nižší hmotností pomůže. Ale nepomůže (zpravidla) na max.rychlost