Samosvorné diferenciály pro BMW
Napsal: pon 21 úno 22:47
// Oddelena diskuse o samosvorech do samotneho tematu, i samotneho me to velmi zajima, tak at to nezapadne ve spleti "BMW chatu"... - pjanda
Zdravim vsechny na tomhle boardu.
Pavel mi psal at sem dam nejake info o spere na jednicku.
I presto, ze uz to mam hodne dlouho v planu jsem to zatim nerealizoval protoze jsem se zase pratelil se svodidlem a prostredky v hodnote nekolika LSDcek padly na lak. A taky na to uz bohuzel nemam cas kvuli praci (najedu 20 km denne z prace-do prace). Ale i tak bych si chtel udelat na jare/v lete radost abych si mohl lepe resetovat mozek pri objevovani krasy Rakouskych horskych pasu o vikendech a taky z duvodu aby uz moje jednicka byla kolecne dokonala (protoze tohle je ta jedina vec co ji k tomu chybi).
Jake LSD uz jsem resil na hodne mistech a nazory jsou ruzne, vetsina lidi na svete s dodelavanym LSD do jednicky ma Quaife. Po nekolika dlouhych rozhovorech s Senkyrem: http://motorsport.senkyr.cz/ jsem byl presvedcovan, ze jedina spravna cesta je Drexler, ze vsechny zavodni BMW jej maji a ze i samotne BMW pouziva Drexler na svych zavodnich autech, Quaife je pry shit v porovnani.
A po dalsim patrani a ptani jsem narazil na Hanze na BMW klubu, ktery jak se zda uz ma nejakou tu stovku LSD namontovanych na ruzna auta a ten tvrdi zase to, ze ta spravna volba je lamelovy LSD (quaife a drexler jsou torsen).
Dovolim si citaci Hanze:
"typu Torsen (Quaife a pod, šneky uvnitr) se pouzivaji prevazne u predokolek nebo jako stredove, prave pro tu charakteristiku a "bezudrzbovost"...
lamelovy je jednak stavitelny (muzes si poskladat lamely tak jak chces vyslednou svornost (ta je mimochodem dana hlavne prenasenym momentem- jizda pod plynem nebo brzdenim, malo pak predpetim- protaceni kola ztezka, kdyz je auto na heveru a druhe na zemi) a ma predevsim plynuly nastup...
mel jsem na dilne na vymenu difu kluka se Z3 a po rozdelani zjistil, ze tam ma funkcni Torsen (tedy jako Quaife) samosvor... po projeti s namontovanym Kaaz uplne jiny kafe... jedine co pred vymenou pozoroval, ze se to divne kroutilo a melo snahu nakopavat...
u Torsenu je mensi udrzba (staci menit olej), u lameloveho ale taky, pokud bude dotycny jezdit normalnim zpusobem (bezne vydrzi 150tis km pri vymenach oleje po 25tis km) nebo taky 2dny, pokud bude zkouset palit pneu dokola na 3ku na miste cele odpoledne, olej se prehreje a lamely privari k protikusum...
pokud na aute uz samosvor je, neresil bych to, ale pri predelavce bych jiny nez lamelovy nechtel, pokud se bavime o zadokolkach a jizde pod plynem..."
Snad jsem vam alespon trochu pomohl. I kdyz jsem vam spis dal vic otazek k zamysleni nez odpovedi. :'(
Tady je par prikladu lamelovych LSD:
http://www.kaazusa.com/lsd.html
http://www.cusco.co.jp/en/parts_product/products/
http://www.osgiken.net/products/superlock.html
Jinak quaife komplet dil vcetne montaze a nastaveni diferaku vyjde kolem 45 tis. kc (samotny dil tak 33 tis. Kc), drexler o takovych 10, 12k vic. Lamelove budou asi tak podobne jako quaife.
Zdravim vsechny na tomhle boardu.
Pavel mi psal at sem dam nejake info o spere na jednicku.
I presto, ze uz to mam hodne dlouho v planu jsem to zatim nerealizoval protoze jsem se zase pratelil se svodidlem a prostredky v hodnote nekolika LSDcek padly na lak. A taky na to uz bohuzel nemam cas kvuli praci (najedu 20 km denne z prace-do prace). Ale i tak bych si chtel udelat na jare/v lete radost abych si mohl lepe resetovat mozek pri objevovani krasy Rakouskych horskych pasu o vikendech a taky z duvodu aby uz moje jednicka byla kolecne dokonala (protoze tohle je ta jedina vec co ji k tomu chybi).
Jake LSD uz jsem resil na hodne mistech a nazory jsou ruzne, vetsina lidi na svete s dodelavanym LSD do jednicky ma Quaife. Po nekolika dlouhych rozhovorech s Senkyrem: http://motorsport.senkyr.cz/ jsem byl presvedcovan, ze jedina spravna cesta je Drexler, ze vsechny zavodni BMW jej maji a ze i samotne BMW pouziva Drexler na svych zavodnich autech, Quaife je pry shit v porovnani.
A po dalsim patrani a ptani jsem narazil na Hanze na BMW klubu, ktery jak se zda uz ma nejakou tu stovku LSD namontovanych na ruzna auta a ten tvrdi zase to, ze ta spravna volba je lamelovy LSD (quaife a drexler jsou torsen).
Dovolim si citaci Hanze:
"typu Torsen (Quaife a pod, šneky uvnitr) se pouzivaji prevazne u predokolek nebo jako stredove, prave pro tu charakteristiku a "bezudrzbovost"...
lamelovy je jednak stavitelny (muzes si poskladat lamely tak jak chces vyslednou svornost (ta je mimochodem dana hlavne prenasenym momentem- jizda pod plynem nebo brzdenim, malo pak predpetim- protaceni kola ztezka, kdyz je auto na heveru a druhe na zemi) a ma predevsim plynuly nastup...
mel jsem na dilne na vymenu difu kluka se Z3 a po rozdelani zjistil, ze tam ma funkcni Torsen (tedy jako Quaife) samosvor... po projeti s namontovanym Kaaz uplne jiny kafe... jedine co pred vymenou pozoroval, ze se to divne kroutilo a melo snahu nakopavat...
u Torsenu je mensi udrzba (staci menit olej), u lameloveho ale taky, pokud bude dotycny jezdit normalnim zpusobem (bezne vydrzi 150tis km pri vymenach oleje po 25tis km) nebo taky 2dny, pokud bude zkouset palit pneu dokola na 3ku na miste cele odpoledne, olej se prehreje a lamely privari k protikusum...
pokud na aute uz samosvor je, neresil bych to, ale pri predelavce bych jiny nez lamelovy nechtel, pokud se bavime o zadokolkach a jizde pod plynem..."
Snad jsem vam alespon trochu pomohl. I kdyz jsem vam spis dal vic otazek k zamysleni nez odpovedi. :'(
Tady je par prikladu lamelovych LSD:
http://www.kaazusa.com/lsd.html
http://www.cusco.co.jp/en/parts_product/products/
http://www.osgiken.net/products/superlock.html
Jinak quaife komplet dil vcetne montaze a nastaveni diferaku vyjde kolem 45 tis. kc (samotny dil tak 33 tis. Kc), drexler o takovych 10, 12k vic. Lamelove budou asi tak podobne jako quaife.