Nejlepsi system AWD
Re: Nejlepsi system AWD
ach jo, takže znova, na sněhu hrabe všema 4 trvale, to mám vyzkoušeno jak v přímém směru, tak v zatáčkách. na asfaltu to nezkouším, nejsem prase
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Nejlepsi system AWD
V tom případě se musíš smířit s faktem, že přes tronásobný objezd koem Zeměkoule o funkci x-drive víš téměř kulové.
Není to fulltime z důvodů které jsem jasně popsal, potvrzuje to i výrobce ( byť jsou jeho informace poněkud schizofrenní, jiné ve vztahu k servisům a jiné ve vztahu k zákazníkům). A především to vyplývá to i z těch nejzákladnějších obecně známých principů funkce pohonů 4x4.
Že to na sněhu hrabe všema čtyřma je celkem logické, ale neznamená že se za jiných okolností předek neodpojí.
Hele, nepřesvědčuji tě za každou cenu, jen se ti snažím vysvětlit v čem je tvůj názor mylný. Samozřejmě můžeš dál tvrdit svoje aniž by ses nad reálností svých argumentů zamyslel, je to tvoje věc.
A že BMW lže z toho si nic nedělej. Zrovna tak lže i VW, když třeba Passat Alltrack také vydávají za fulltime a lžou i další a hodně lidí jim to určitě věří. Spíše záleží jestli se necháš obelhat i ty
Není to fulltime z důvodů které jsem jasně popsal, potvrzuje to i výrobce ( byť jsou jeho informace poněkud schizofrenní, jiné ve vztahu k servisům a jiné ve vztahu k zákazníkům). A především to vyplývá to i z těch nejzákladnějších obecně známých principů funkce pohonů 4x4.
Že to na sněhu hrabe všema čtyřma je celkem logické, ale neznamená že se za jiných okolností předek neodpojí.
Hele, nepřesvědčuji tě za každou cenu, jen se ti snažím vysvětlit v čem je tvůj názor mylný. Samozřejmě můžeš dál tvrdit svoje aniž by ses nad reálností svých argumentů zamyslel, je to tvoje věc.
A že BMW lže z toho si nic nedělej. Zrovna tak lže i VW, když třeba Passat Alltrack také vydávají za fulltime a lžou i další a hodně lidí jim to určitě věří. Spíše záleží jestli se necháš obelhat i ty
Re: Nejlepsi system AWD
ježišikriste, máš plnou hlavu zaručených zákulisních technických popisů, vysvětlení a já nevím čeho všeho ještě, ale vsadím se, že si s xdrive ještě pořádně nejel. mně nezajímá technické vysvětlení a popis, marketingové žvásty a lhaní (ano všichni lžou, i bmw) ani hlubokomyslné technické polemiky (ač sem strojařský inženýr), mně zajímají funkční vlastnosti, které si sám ošahám... a xdrive sa (řekněme skoro) 100% času chová tak, že hrabe všema čtyřma (měl sem možnost už i jezdit s - dle Tvého názoru jediným pravým fulltime - awd od subu) - a chovalo sa to vůči mně jako řidiči oboje - NAPROSTO stejně, takže pro mně je to fulltime a basta fidli
tak jako H4 je podle mě už taky vlastně trvalá 4kolka, akorát že 90/10% a ne nějaké rovnoměrnější rozložení... opět ověřeno praxí - 33kkm a koneckonců H2 taky: 98/2% (140tis km)
připojitelná 4x4 byl třeba H1 (normálně to mělo 100/0, najel sem s tím taky 140tis km)) a jak to připlo, tak to byl téměř nezvladatelný kopanec, proto taky auta s H1 měla povinně ESP ....
H2, H4 a xDrive (elektronicky, no a co, že to není mechanika) TRVALE přelévají krouták a výkon (podle nějakého algoritmu, nehodnotím jestli nejlepšího možného) mezi nápravami, takže to imho jsou TRVALÉ čtyřkolky
tak jako H4 je podle mě už taky vlastně trvalá 4kolka, akorát že 90/10% a ne nějaké rovnoměrnější rozložení... opět ověřeno praxí - 33kkm a koneckonců H2 taky: 98/2% (140tis km)
připojitelná 4x4 byl třeba H1 (normálně to mělo 100/0, najel sem s tím taky 140tis km)) a jak to připlo, tak to byl téměř nezvladatelný kopanec, proto taky auta s H1 měla povinně ESP ....
H2, H4 a xDrive (elektronicky, no a co, že to není mechanika) TRVALE přelévají krouták a výkon (podle nějakého algoritmu, nehodnotím jestli nejlepšího možného) mezi nápravami, takže to imho jsou TRVALÉ čtyřkolky
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Nejlepsi system AWD
Aha už ti rozumím. Jestli se x-drive opravdu odpojuje, to je jen nevýznamná technická polemika. Pro objektivní posouzení co je nebo není FullTime je rozhodující, jestli to ty sám za jízdy nějak poznáš. Respektuji tvůj názor
Jinak, můžeš prosím citovat kde tvrdím že jediný pravý fulltime je awd od subu ?? Takovou nehoráznost bych totiž nikdy nevypustil.
Jinak, můžeš prosím citovat kde tvrdím že jediný pravý fulltime je awd od subu ?? Takovou nehoráznost bych totiž nikdy nevypustil.
Re: Nejlepsi system AWD
sorry, jeden z jediných správných....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Nejlepsi system AWD
Jen taková maličkost - trvalá čtyřkolka má kola stále mechanicky spojena s motorem. Jedním z jejích podstatných znaků proto je, že umí všechna čtyři kola nejen pohánět, ale i brzdit motorem.pavproch píše:H2, H4 a xDrive (elektronicky, no a co, že to není mechanika) TRVALE přelévají krouták a výkon (podle nějakého algoritmu, nehodnotím jestli nejlepšího možného) mezi nápravami, takže to imho jsou TRVALÉ čtyřkolky
Haldex ovšem při brzdění zadní pohon VŽDY odpojuje. Takže o tom TRVALÉM přelévání krouťáku bych si dovolil pochybovat
Re: Nejlepsi system AWD
proč mi (avšem co to čtou) vnucuješ svoji defnici trvalé čtyřkolky?
já svoji nevnucuju (všimni si teho imho)
btw, H neodpojuje vždy....
zkus si někdy s H4 přibrždovat levou pod plným plynem - sníh ti bude stříkat stále od všech čtyřech....
já svoji nevnucuju (všimni si teho imho)
btw, H neodpojuje vždy....

zkus si někdy s H4 přibrždovat levou pod plným plynem - sníh ti bude stříkat stále od všech čtyřech....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Nejlepsi system AWD
Vidím že zásadní náš rozpor je v definici trvalé čtyřkolky. Takže já si dovolím zkusit tu svou:
Trvalá 4x4 je taková, co má všechna kola trvale mechanicky spojena s motorem přes nějaký převod a tento převod se nikdy , v žádném případě nerozpojí.
Pokud se spojení někdy rozpojuje, byť jen na chvíli a jen za určitých okolností, NEJEDNÁ se o trvalou čtyřkolku.
Ty máš na věc zřejmě diametrálně jiný pohled a proto se nemůžeme shodnout
Trvalá 4x4 je taková, co má všechna kola trvale mechanicky spojena s motorem přes nějaký převod a tento převod se nikdy , v žádném případě nerozpojí.
Pokud se spojení někdy rozpojuje, byť jen na chvíli a jen za určitých okolností, NEJEDNÁ se o trvalou čtyřkolku.
Ty máš na věc zřejmě diametrálně jiný pohled a proto se nemůžeme shodnout
Re: Nejlepsi system AWD
Vždy jsem si myslel že zrovna Ty to máš úplně obráceně, ale chápu že občas (Když se jedná o Bramboru) je třeba udělat výjimku.pavproch píše:mně nezajímá technické vysvětlení a popis, marketingové žvásty a lhaní (ano všichni lžou, i bmw) ani hlubokomyslné technické polemiky (ač sem strojařský inženýr)...

2.9T RWD
Re: Nejlepsi system AWD
nejde o bmw resp. xdrive - nikde a nikdy sem netvrdil ani nehodlám tvrdit, že je nejlepší ....
pouze sem se vymezil proti tvrzení, že xdrive (a novější verze H) nehrabou "trvale".... ač teorie podle vany hovoří jinak, z hlediska uživatele/řidiče při "normálním" použití se vlůastně furt chovají jako "trvalé" čtyřhraby, takže sem si je dovolil takto pojmenovat
z puristicko-terminologicko-technického úhlu pohledu má asi vana pravdu, z praktického hlediska ji prostě nemá... a vo tom celá ta polemika tady je...
a dost....
od všeho co používám (bajk, lyže, oblečení do hor, auto) vyžaduju přesně takovou funkčnost, která mi vyhovuje.... bohužel v 99% vždycky skončím u teho nejdražšího....
btw: esli si zpomínám správně, taxem tady kdysik (při výběru auta) dal takovou tabulku (3er Xdrive vs A4torsen) kde sem u paralympiády napsal cosyk takového: "z hlediska principu asi lepší pohon 4x4".... a zatím si stále stojím, takže fakt žádné sveřepé a zaslepené obhaování modrobílé vrtule sa fakt nekoná...

z puristicko-terminologicko-technického úhlu pohledu má asi vana pravdu, z praktického hlediska ji prostě nemá... a vo tom celá ta polemika tady je...
a dost....
od všeho co používám (bajk, lyže, oblečení do hor, auto) vyžaduju přesně takovou funkčnost, která mi vyhovuje.... bohužel v 99% vždycky skončím u teho nejdražšího....

btw: esli si zpomínám správně, taxem tady kdysik (při výběru auta) dal takovou tabulku (3er Xdrive vs A4torsen) kde sem u paralympiády napsal cosyk takového: "z hlediska principu asi lepší pohon 4x4".... a zatím si stále stojím, takže fakt žádné sveřepé a zaslepené obhaování modrobílé vrtule sa fakt nekoná...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.